Jump to content

SKP word traag, wat moet er verbeterd worden?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb de laatste tijd erge last dat Sketchup traag word ij High poly models. Nu heb ik even MBV Taakbeheer gekeken wat voor prestaties er verbruikt worden. Dit zag ik staan:

Sketchup proces:

364.916 KB(inactief) - 368.512 KB(Zeer actief) geheugengebruik

02 CPU (inactief) - 50 CPU (zeer actief)

Algemeen:

81 Processen staan aan,

14% CPU dat stijgt naar 78% als ik Sketchup actief maak.

Fysiek geheugen (RAM dacht ik): 61%, dat stijgt naar 62 % bij actief Sketchup

Over mijn PC:

computer.gif Computer
  • Fabrikant: HP-Pavilion
  • Computermodel: KA848AA-ABH m9160.nl
  • Computernaam: Bladibladiebla
  • Systeemtype: X86 (32-bits) Computer

motherboard.gif Moederbord

• Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.
  • Model: Benicia
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: BIOS Date: 12/05/07 11:10:18 Ver: 5.11

processor.gif Processor

• Model: Intel® Core™2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz
  • Kloksnelheid: 2000 MHz

memory.gif Geheugen

• Grootte: 2047 MB RAM

harddisk.gif Harde schijf

• Bestandstype: NTFS
  • Grootte: 457 GB
  • Vrije ruimte: 96,18 GB

videocard.gif Videokaart

• Model: ATI Radeon HD 2400
  • Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor (0x94C3)
  • Geheugengrootte: 256 MB
  • Drivers: atiumdag.dll,atiumdva.dat,atitmmxx.dll, versie 7.01.01.693

display.gif Beeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1152x864
  • Kleurkwaliteit: 32-bits
  • Frequentie: 75 Hz

soundcard.gif Geluidskaart

• Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

directx.gif DirectX

• Versie: 10.1

operatingsystem.gif Besturingssysteem

• Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
  • Versie: 6.0.6001
  • Service Pack: Service Pack 1

info.gif Gegenereerd door fkinfotl.gif Flitskikker InfoTool

Dus mijn vraag, wat moet ik upgraden om Sketchup sneller te laten werken? De prijs maakt absoluut niet uit, maar het moet wel sirieus blijven.

PS, ik heb mn prestaties getest op dit model:

[BEKIJK]

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Het is heel normaal dat programmas trager worden zodra ze met meer polys gaan werken, al deze moeten gerenderd worden.

Een registercheck kan helpen en je pc word altijd trager naar verloop van tijd, is weinig aan te doen

Geplaatst:

Maar dus al zou ik een pc met 60 GHZ dual 16 core processor hebben, 5 gig videokaart en 10 gig ram, zou het geen effect hebben om het wat op te snellen?

Geplaatst:

natuurlijk wel.

alleen dat zou zonde van je geld zijn.

Hoe oud is je pc? Een pc van 2 jaar is trager dan die van 1 maand met dezelfde specs.

Komt uit augustus. Volgens mij gebruikt vista ook erg veel backup spul ofzo, er is nog maar 90 GB van mn bijna 500 over, en er staat alleen maar SKP, 3DSMAX, SA en nog wat kleine dingetje op :bonk:

Maar zeg ook even wat ik het beste nieuw kan kopen, CPU of RAM? Ik wil mijn pc toch upgraden, dus het zou niet zonde van mn ged zijn.

Geplaatst:
natuurlijk wel.

alleen dat zou zonde van je geld zijn.

Hoe oud is je pc? Een pc van 2 jaar is trager dan die van 1 maand met dezelfde specs.

De reden voor deze vertraging is de hardeschijf: die krijgt steeds meer moeite met het snel afhandelen van taken, en dus gaat alles wat langzamer. Natuurlijk heeft het upgraden van je systeem wel effect op de snelheid, bijvoorbeeld het upgraden naar een quad core processor zou de boel al flink opkrikken. Maar dan moet je daar natuurlijk wel het geld voor over hebben...

Dat geld heb ik wel, maar ik heb nog een 160 GB HDD ergens in een oude pc, als ik die erin zet en het zo op een manier kan regelen, kan het dan ook sneller worden? Zoja, hoe dan?

Anders koop ik nog wel een quad core. K ga even kijken op Alternate, maar kan ik verwachten dat ik een nieuwe voeding nodig heb?

K heb een keuze, DIT is hem. Maar heb ik hiervoor een nieuwe voeding nodig?

FF Wat upgrades gezocht, als je toch wilt upgraden?

Wat is het limiet?

Ik heb nu met qualiteit versus preis rekening gehouden.

Intel Core2 Quad Q6600 voor 775 Socket

http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_...p;l3=Socket+775

GEIL 4x1GB DDR2-800 geheugen(ik heb er rekening mee gehouden dat je 4 sloten zal hebbenem dat er ook 400MHz en DualChannel memory ondersteund word)

http://www.alternate.nl/html/product/Geheu...amp;l3=DDR2-800

ASUS ENGTX260 896MB Geheugen op 1998MHz

http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA

Hiermee kun je denk ik de tijd wel ff vooruit zijn

EDIT: terwijl ik aan het typen was heb jij ge[post.

De CPU die jij uit hebt gekozen gaat zonder nieuw mobo niet passen, de intel processoren hebben een ander socket.

Bewerkt: door wesley123

Prijskaartje zo rond de 400 euro nu. Heb ik geen nieuwe voeding nodig?

En ik vond dit in een boekje, uitbreiding op ram. Komt op hetzelfder neer als dat jij hebt, alleen dan goedkoper. Past het in mn pc?

Kingston Valueram DDR2 800MHZ 2GB KIT

-Compitable met DDR2 667 MHZ en DDR2 533 MHZ

-KIT bestaande uit 2X 1GB

-Lifetime Warranty

-29,65 euro

En grafische kaart:

NVIDIA 9400GT

-PCI Express 2.0

-512 MB DDR2

-DirectX10

-1X HDMI

-1X DVI

-65 Euro

Letterlijk overgetypt uit een boekje van RS Computers BV. Dus past het?

Geplaatst:

Ik ken m'n voeding niet echt. Dan zou ik even mijn pc moeten openmaken want er staat ook niks op de achterkant. Maar als ik hem openmaak, heb ik de stroom er graag af, terwijl ik 24/7 achtr deze pc zit...

Geplaatst:
Komt uit augustus. Volgens mij gebruikt vista ook erg veel backup spul ofzo, er is nog maar 90 GB van mn bijna 500 over, en er staat alleen maar SKP, 3DSMAX, SA en nog wat kleine dingetje op :bonk:

Dit komt door de herstelpunten die Vista aanmaakt. Deze kun je verwijderen via: Deze Computer > Rechtermuisknop OS(C:) > Eigenschappen > Schijfopruiming > Tabblad ''Meer opties'' > En bij systeemherstel en schaduwkopiëen klik je op Opruimen. Alle herstelpunten worden dan verwijdert (wat lang kan duren als je dit een tijdje niet hebt gedaan).

Via systeem herstel moet je dan een nieuwe herstelpunt aanmaken.

Geplaatst:

Eeuhm, ik heb nu sowieso nieuw RAM geheugen net gekocht, waaervan ik van Wesley mee kreeg dat het moest passen. Maar nu heb ik dus de volgende problemen:

-Ik deed zo'n vastmaak dingetje open van een van mn RAM staafjes, maar nu krijg ik hem met gen mogelijkheid meer dicht. Duwen, omhoog doen, een stukje eruit halen, die halve millimeter wil niet meer dicht.

-De nieuwe ram is lager dan de oude. De oude is iets van 3 CM hoog, de nieuwe maar 2 CM. Maar het is volgens mij toch echt allebei DDR2. Dat kreeg ik dan wel mee tijdens de koop. Kan het er dan wel gewoon in?

Ik hoop op snel antwoord, omdat mn PC open ligt wat ik liever niet de hele dag heb, nu zit ik op een andere PC.

HELP :cry:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...