Jump to content

[REL|SA] Design Your Own Mission!


Dutchy3010
 Share

Recommended Posts

Het lukt me nu grotendeels. Alleen een klein probleem. Als ik m'n race-missie speel(hij is nog niet af hoor), dan zie ik alleen de marker waar ik naartoe moet, en niet de volgende. Om te racen is dit zéér vervelend, kun je dit ergens aanpassen?

Alvast bedankt. :)

Mvg,

MP.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 359
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • PatrickW

    30

  • Dutchy3010

    68

  • Basssss

    69

  • Flashingdemon666

    29

Het lukt me nu grotendeels. Alleen een klein probleem. Als ik m'n race-missie speel(hij is nog niet af hoor), dan zie ik alleen de marker waar ik naartoe moet, en niet de volgende. Om te racen is dit zéér vervelend, kun je dit ergens aanpassen?

Alvast bedankt. :)

Mvg,

MP.

Volgens mij kan dit niet..

Link to comment
Share on other sites

Aangezien veel leden de "hide", "spawn" en "select" opties niet snappen, hebben we daar een tutorial filmpje over gemaakt. Het komt erop neer dat je op deze manier items ineens andere eigenschappen kunt geven.

Link to comment
Share on other sites

[ikbenwaarschijnlijkveelteongeduldig]Wanneer komt de volgende versie? :)[/ikbenwaarschijnlijkveelteongeduldig]

Btw: Ik ben eens gaan kijken op dat engelse forum. Daar is hij blijkbaar veel populairder, hoe komt dit? :? Je kunt het topic anders even verplaatsen naar 'Mededelingen', daar kijken de mensen meer. ;)

Succes met de volgende versie. ^_^

P.S.: M'n race-missie is op de helft. :) Jammer genoeg heb ik een probleempje met de tekst bij een objective, maar het is niet zo belangrijk aangezien de missie zéér duidelijk is. :)

Edited by MegaPilot
Link to comment
Share on other sites

[ikbenwaarschijnlijkveelteongeduldig]Wanneer komt de volgende versie? :)[/ikbenwaarschijnlijkveelteongeduldig]

Btw: Ik ben eens gaan kijken op dat engelse forum. Daar is hij blijkbaar veel populairder, hoe komt dit? :? Je kunt het topic anders even verplaatsen naar 'Mededelingen', daar kijken de mensen meer. ;)

Succes met de volgende versie. ^_^

P.S.: M'n race-missie is op de helft. :) Jammer genoeg heb ik een probleempje met de tekst bij een objective, maar het is niet zo belangrijk aangezien de missie zéér duidelijk is. :)

Op het Engelse forum zijn méér SCM Scripters, wat betekent: Méér mensen die weten hoe onmogelijk het is om dit te maken, en méér waardering van die mensen.

@Dutchy3010 & PatrickW: Ik heb nog een paar ideeën. De objective-tekst (om het zo even te noemen) blijft eigenlijk vrij kort staan. Als je een flinke hap tekst hebt geschreven, en je doet de missie voor de eerste keer, is het moeilijk om dit snel te lezen. Misschien kan je het een paar duizend milliseconden ophogen? Het tweede is een beetje een vraag: Waarom hebben jullie bij de tekstinvoer een helptextbox gebruikt in plaats van een permanent textbox? Derde :puh:: Is het mogelijk om in de volgende versie een tweede checkpoint toe te voegen, die je niet ziet alleen als je dichtbij bent (met zelf ingestelde radius)? Dan kan je soms nog wel eens onvoorspelbare dingen laten gebeuren. Verder nog: Ongelofelijk werk!!

Link to comment
Share on other sites

Racecheckpoints is in de volgende update uitgebreid. Ik weet nog niet of de volgende op de radar komt, daar zijn we nog mee bezig/over aan het discussiëren. Ik beloof dus niets. ;)

Wat betreft die text: we zullen ernaar kijken. Bedankt voor je tips! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dat staat niet dermate hoog op ons prioriteiten lijstje. In de volgende versie zit waarschijnlijk (uiteraard onder voorbehoud ;)):

  • De mogelijkheid om cutscenes te maken.
  • Meerdere soorten race-checkpoints (met verwijzing naar volgende checkpoint), om zo betere races te kunnen maken.
  • Als je een auto hebt gecreëerd (als objective) en daarna een checkpoint maakt, moet je dat checkpoint bereiken in die auto, anders is mission failed. Leuk voor races, dus.
  • Play-only file, dus dat je de mogelijkheid hebt om een file over te sturen die alleen gespeeld kan worden. De missie kan dan dus niet meer ge-edit worden door anderen.
  • Teleporting objective, dus dat je in een marker kan gaan staan en dan wordt geteleporteerd naar een plek naar keuze.
  • Nieuwe tool: teleport selection.
  • Timelimit kan je nu instellen per 10 seconden i.p.v. 30 seconden.

Waarschijnlijk dit weekend, maar we kunnen uiteraard niets beloven. ;)

Link to comment
Share on other sites

Versie 4 is uit!

cutscenedb8.jpg

De nieuwe versie bevat:

  • De mogelijkheid om cutscenes te maken.
  • Teleport objective: na een bepaalde objective de player teleporten naar een andere plaats of interieur.
  • Interior browse: een tool die je kunt gebruiken om naar interiors te gaan. Inclusief ongebruikte en dingen waar je normaal niet in kan. Kijk wel uit voor de unsolid delen! Als je niet naar buiten kan, kan je "teleport to marker" gebruiken, waardoor je weer in de gewone wereld komt.
  • Read-only missions: je kunt dan missies verspreiden zonder dat je bang bent dat men je missies gaan aanpassen en daarna opnieuw uploaden.
  • Race checkpoints: er zijn verscheidene nieuwe race checkpoints erbij gekomen. Je kunt ze zo nu en dan ook anders instellen voor een betere race; maar daarvoor moet je de instructies in beeld volgen.

Er komt binnenkort een cutscene tutorial (video), zodra Youtube een beetje meewerkt. :duh:

Veel plezier met DYOM Versie 4!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...