Jump to content

vista vs xp

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Vista is bucht, net als 7. M'n broer heeft hier een 7 Home Premium en als ik er een halfuurtje op werk, loopt dat klereding bij het minste vast. Het is een degelijke laptop, het ligt gewoon aan het besturingssysteem. Lang leve XP..

Dan ligt het dus aan jou, want schijnbaar heb jij alleen er last van. anders had je broer er ook geen 7 op gezet ;)

ja kan er gewoon niet mee omgaan :7

ikzelf heb ook een laptop met win7 erop en heb nergens last van. Loopt perfect.

Ik heb geen XP omdat, het vergeleken met 7 voor geen meter werkt. En XP is zo verouderd dan wat.

Zeker op het gebied van beveiliging, dingen aan te passen is 7 100 X beter dan XP.

Als ik moet kiezen tussen vista en XP, kies ik vista, omdat ik het op m'n vorrige (en met een dualboot) ook op deze laptop heb staan.

waarbij het bij mij altijd perfect werkte. heb er nooit geen problemen mee gehad zoals andere mensen zeggen.

Bewerkt: door BC7
  • Reacties 133
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

16

• ikt

14

• Sprunk

12

• KillerZero86

8

Geplaatst:

Heb ook geen problemen met Vista, enkel is dat administrator-recht gedoe jammer, maar verder zie ik niet zo snel nadelen.

Geplaatst:

Heb ook geen problemen met Vista, enkel is dat administrator-recht gedoe jammer, maar verder zie ik niet zo snel nadelen.

Dat is gewoon uit te schakelen :Y :

1. Ga naar het startmenu, en klik op Configuratiescherm.
  2. Ga naar gebruikersaccounts
  3. Klik vervolgens op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen.
  4. Haal het vinkje weg en klik op OK.

Geplaatst:

Ik heb nooit problemen gehad met Vista, alleen Windows 7 is gewoon makkelijker in het gebruik, Windows XP is een oud achterhaalt kut systeem, Microsoft heeft niet voor niets ondertussen al twee nieuwe uitgebracht ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Vista werkt niet goed met business programma's - dit wil nog niet zeggen dat het een slechte software is voor gewoon gebruik.

Bij mij werkt hij nog altijd beter dan xp ;)

Bewerkt: door FGras
Geplaatst:

Vista werkt niet goed met business programma's - dit wil nog niet zeggen dat het een slechte software is voor gewoon gebruik.

Bij mij werkt hij nog altijd beter dan xp ;)

nou dat is eht dus wel, je moet minimaal 3gb geheugen hebben en dan nog is het troep, mijn moeder kan niet zonder problemen een beetje Zylom spelletjes doen, haar mail checken en een beetje internetten apart, das wel erg hoor.

Geplaatst:

nou dat is eht dus wel, je moet minimaal 3gb geheugen hebben en dan nog is het troep, mijn moeder kan niet zonder problemen een beetje Zylom spelletjes doen, haar mail checken en een beetje internetten apart, das wel erg hoor.

Dat vind ik wel erg overdreven ik had vista op m'n vorrige laptop (die had 1 GB geheugen) met Windows Vista zonder service pack. En dat liep gewoon goed. ik kon bijv op die oude laptop gta sa spelen zonder stotteren. Dus dan ligt het meer aan de andere programma's die er open staan dan aan vista zelf.

Daarbij sinds de service packs is er al een hoop verbeterd ;)

Geplaatst:

Dat vind ik wel erg overdreven ik had vista op m'n vorrige laptop (die had 1 GB geheugen) met Windows Vista zonder service pack. En dat liep gewoon goed. ik kon bijv op die oude laptop gta sa spelen zonder stotteren. Dus dan ligt het meer aan de andere programma's die er open staan dan aan vista zelf.

Daarbij sinds de service packs is er al een hoop verbeterd ;)

overdreven you sure? ik kan minstens 1 keer per maand gaan zoeken naar het probleem van vastlopers en crashes, die neit te vinden is. Dan clean ik de pc een paar keer en dan is hij iets sneller, maar het vastlopen etc. blijft voorkomen. De hele foutenlog staat vol gespamt omdat iets kennelijk steeds de crashes etc. veroorzaakt.

Geplaatst:

In plaats van de schuld neer schuiven bij Vista, zou je ook eens de virus beveiliging, de adware beveiliging etc. kunnen nakijken. Vista loopt echt niet zo vaak vast dat heel het logboek vol komt te staan. En ik denk ook dat Zylom het nodige aan rommel mee levert met hun spellen, want daar heeft mijn moeder ook vaak last van op Windows XP.

Het beste is en blijft gewoon Windows 7. Dat is een goed systeem en het is bij de tijd. XP is inmiddels alweer 9 jaar oud. XP was zelfs nog te koop met gulden, kun je nagaan.

Geplaatst:

In plaats van de schuld neer schuiven bij Vista, zou je ook eens de virus beveiliging, de adware beveiliging etc. kunnen nakijken. Vista loopt echt niet zo vaak vast dat heel het logboek vol komt te staan. En ik denk ook dat Zylom het nodige aan rommel mee levert met hun spellen, want daar heeft mijn moeder ook vaak last van op Windows XP.

Het beste is en blijft gewoon Windows 7. Dat is een goed systeem en het is bij de tijd. XP is inmiddels alweer 9 jaar oud. XP was zelfs nog te koop met gulden, kun je nagaan.

En XP is ook niet de stabielste :O

Wij krijgen de hele tijd crashes van explorer.exe en explorer.exe haat avi bestanden zo erg dat hij ze altijd bezet houdt. Dus wij alles opnieuw installeren, nog datzelfde probleem. XP != mediavriendelijk.

Geplaatst:

Wij krijgen de hele tijd crashes van explorer.exe en explorer.exe haat avi bestanden zo erg dat hij ze altijd bezet houdt. Dus wij alles opnieuw installeren, nog datzelfde probleem. XP != mediavriendelijk.

Explorer.exe geeft inderdaad soms ook problemen, hele taakbalk en alles weg. =(

Geplaatst:

nooit gemerkt.

Maar zoals sprunk al zei hebben andere programmas ook invloed op de stabiliteit van de OS, anders zou een virus je systeem niet kunnen laten crashen bijvoorbeeld.

Een mooi voorbeeld is GTA4, zonder -memrestrict kan door memory leaking je pc crashen, dat komt neit door het besturingssysteem maar door gta4 die in dit geval dus invloed heeft op de stabiliteit van je besturingssysteem door memory leasking. Slechte gebruik van geheugen is een oorzaak van mindre stabiliteit, maar ook kan het bewust zijn of door slechte code bijvoorbeeld.

Geplaatst:

nooit gemerkt.

Maar zoals sprunk al zei hebben andere programmas ook invloed op de stabiliteit van de OS, anders zou een virus je systeem niet kunnen laten crashen bijvoorbeeld.

Een mooi voorbeeld is GTA4, zonder -memrestrict kan door memory leaking je pc crashen, dat komt neit door het besturingssysteem maar door gta4 die in dit geval dus invloed heeft op de stabiliteit van je besturingssysteem door memory leasking. Slechte gebruik van geheugen is een oorzaak van mindre stabiliteit, maar ook kan het bewust zijn of door slechte code bijvoorbeeld.

Uhu.

Resultaten 1 - 10 van circa 12.300.000 voor explorer.exe error (0,23 seconden)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...