Amfetamientje Geplaatst: 30 november 2008 Rapport Geplaatst: 30 november 2008 Hey, ik ben bezig met een spel waarbij mijn Hero een vuurbal schiet ,firebal_mc (ja ik weet het 1 l geschreven) , maar hoe kan ik hem laten testen of hij al schiet? want nu kan hij er natuurlijk 60 per seconden schieten De vuurbal is een aparte movieclip waarin de beweging vast is gesteld dmv een simpele MotionTween. (20frames ofzo) het is dus in flash cs3 alvast bedankt! Reageren
thePretender Geplaatst: 1 december 2008 Rapport Geplaatst: 1 december 2008 Hey,ik ben bezig met een spel waarbij mijn Hero een vuurbal schiet ,firebal_mc (ja ik weet het 1 l geschreven) , maar hoe kan ik hem laten testen of hij al schiet? want nu kan hij er natuurlijk 60 per seconden schieten De vuurbal is een aparte movieclip waarin de beweging vast is gesteld dmv een simpele MotionTween. (20frames ofzo) het is dus in flash cs3 alvast bedankt! Ik weet niet wat je bedoeld, maar afspelen is op enter drukken... Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 1 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2008 Hey,ik ben bezig met een spel waarbij mijn Hero een vuurbal schiet ,firebal_mc (ja ik weet het 1 l geschreven) , maar hoe kan ik hem laten testen of hij al schiet? want nu kan hij er natuurlijk 60 per seconden schieten De vuurbal is een aparte movieclip waarin de beweging vast is gesteld dmv een simpele MotionTween. (20frames ofzo) het is dus in flash cs3 alvast bedankt! Ik weet niet wat je bedoeld, maar afspelen is op enter drukken... Ik zou niet weten hoe ik mijn vraag duidelijk kan stellen ik wil gewoon een soort van timer aanbrengen zodat hij niet blijft schieten als ik SPACE in gedrukt houdt. ik heb het op de volgende manier gedaan : if (shooting == true) { counter += 3; if (counter > 60) { shooting = false; counter = 0; } } (hele code laat ik achter want dat wordt te veel) op deze manier heb ik dus mijn eige counter gemaakt maar hoe hoor je hem te maken met een timer? (in ms dus) >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< Reageren
K.O. Geplaatst: 1 december 2008 Rapport Geplaatst: 1 december 2008 Ik weet helemaal niks van Flash CS3, maar misschien dat je deze (pseudo)code een beetje begrijpt: if (timer == 5) { timer = 0; shoot(); } else { timer++; } Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 1 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2008 Ik neem aan dat jij cs2 gebruikt? Want ik kan ongeveer zelf ook zoiets verzinnen maar het werkt gewoon niet ik kan alleen de exacte code niet verzinnen toch bedankt Reageren
K.O. Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 Nou eigenlijk heb ik sowieso nooit Flash gebruikt, maar in weze lijken al die programmeertalen wel enigszins op elkaar. Heb jij het shoot-event in een bepaalde functie staan? Ik weet niet precies hoe je toetsenbordaanslagen in Flash registreert, maar ik had zo'n soort opbouw in gedachten: BOOL GameEnd = false; INT timer = 0; while (GameEnd == false) { //dus zorg dat de applicatie constant blijft checken op input signalen en de game laat spelen //totdat het level is afgelopen natuurlijk... if (EventPressedKey == Spacebar) { // als de spatiebalk moet worden ingedrukt moet je dus kijken of je daadwerkellijk kan schieten if (timer == 5) { timer = 0; shoot(); } else { timer++; } } if (NumberOfEnemies == 0) { //checken of de game afgelopen is GameEnd = true; } //ervoor zorgen dat de game stopt } void shoot() { //.........etc } Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Natuurlijk (Waarschijnlijk) werkt dit niet in Flash, maar ik probeer mijn ideetje een beetje duidelijk te maken. Dit is in ieder geval een manier waarom je een werkende timer kunt maken. Je moet dit natuurlijk op een of andere manier wel in een loop zetten, zodat de game continu blijft kijken of er iets gedaan moet worden en de handelingen uitvoert. Mocht dit allemaal niet werken en/of mocht je dit allemaal al hebben, dan weet ik het ook niet. Dan heb je toch echt iemand nodig die ervaring heeft met Flash CS3. Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 2 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 december 2008 ja ik denk dat ik dan toch een flash-expert nodig heb ik zal het binnekort wel aan me leraar vragen als ik hem weer heb. Ik begrijp namelijk wel wat je probeert duidelijk te maken maar het werkt nét iets anders ( en ik kan het niet werkend maken) want als je met een timer gaat werken heb je natuurlijk weer speciale opties en die ken ik (nog ) niet ... toch bedankt kan /close btw =) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.