Jump to content

Kopen in USA

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat het mogelijk wordt om producten tot 430euro gratis zijn in te voeren vanuit het buitenland. Dus mijn eerste gedachte is: een PS3 voor 400dollar kopen, = zo 1.3 x zo goedkoop als in Nederland ivm de wisselkoers. Heeft iemand enige ervaring met het kopen van spellen of iets dergelijks van een Amerikaanse site? Welke site was dit? Ook ben ik er niet helemaal over uit of een PS3 uit Amerika wel werkt in Nederland (stroomnet en regiolock op spellen?), wie kan mij vertellen hoe dit zit? Wie kan mij helpen, dan kan ik ook eindelijk beginnen met GTA4 :eten:

Alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst:

Je kan hem wel invoeren, alleen zit je met de regiolock van veel games, dus zul je die ook via een usa site moeten bestellen of een ntsc spel zien te kopen ergens. En het stroom is inderdaad anders ik ben in de mei naar amerika geweest, wij hadden een omvormertje zodat we onze ipods/telefoons wel konden opladen. maja 400dollar en het verschepen etc kost ook geld + alle moeite voor een ntsc spel is het denk ik zinloos om in amerika te kopen.

Geplaatst: (bewerkt)

@ hierboven: PS3 is volgens mij regiovrij.

ik heb spellen gekocht via e-bay uit Amerika en deze doen het gewoon.

Bewerkt: door joppie
Geplaatst:

Een PS3 kopen in Amerika raad ik je niet aan, want in Amerika heeft een PS3 iets meer stroom nodig (of zoiets). Zal jij je PS3 hier aansluiten en aandoen zullen de stoppen springen.

Dus om even kort te antwoorden, dit is net mogelijk.

Geplaatst:
Een PS3 kopen in Amerika raad ik je niet aan, want in Amerika heeft een PS3 iets meer stroom nodig (of zoiets). Zal jij je PS3 hier aansluiten en aandoen zullen de stoppen springen.

Ben ik eigelijk niet met je eens , meestal kun je die dingen instellen net als bij mijn PC iets met de 240WATT en 118 WATT maar ja weet niet percies :puh: , maar ben het nu niet met je eens...

Ben ik eigelijk niet met je eens , meestal kun je die dingen instellen net als bij mijn PC iets met de 240WATT en 118 WATT maar ja weet niet percies :puh: , maar ben het nu niet met je eens...

Amerika gebruikt ander stroomsoort/sterkte dacht ik, dus de voeding kan het niet aan of levert te weinig waardoor hij het niet doet.

Netzoals dat Amerika een ander beeldfrequentie heeft, waardoor het kan zijn dat je zwartwit beeld krijgt.

Check eens

Voor de luierikken en mensen die dit niet weten en/of gewoon lullen zonder iets ervan te weten, Amerika werkt dus met 100v, en wij met 230v, conclusie, je voeding en evt. je ps3 brand door, en je zal dan volgens mij ook geen garantie hebben omdat je de veiligheidvoorschriften (probeert) te ontwijken.

Google, handig he.

Bewerkt: door FerryN

Als het goed is, dan heb jij een kastje (een transformator) aan het snoer hangen. Dat zorgt ervoor dat het voltage niet te hoog wordt de PS3 gaat zodat er een hele kleine kans is dat ie gaat fikken. Het zorgt ervoor dat de 230V uit het stopcontact veranderd naar een veel lager getal (onder de 50V) voor als je een schok krijgt, dat je dan niet gelijk dood gaat (50V voel je wel heel goed, maar het is niet dodelijk). Dus dat zal niet echt uitmaken hoeveel V je nou door het stopcontact krijgt.

Oja, in Amerika gebruiken ze 110V. Dus veel minder dan hier in Europa.

Bewerkt: door GTAGijsso

Als het goed is, dan heb jij een kastje (een transformator) aan het snoer hangen. Dat zorgt ervoor dat het voltage niet te hoog wordt de PS3 gaat zodat er een hele kleine kans is dat ie gaat fikken. Het zorgt ervoor dat de 230V uit het stopcontact veranderd naar een veel lager getal (onder de 50V) voor als je een schok krijgt, dat je dan niet gelijk dood gaat (50V voel je wel heel goed, maar het is niet dodelijk). Dus dat zal niet echt uitmaken hoeveel V je nou door het stopcontact krijgt.

Oja, in Amerika gebruiken ze 110V. Dus veel minder dan hier in Europa.

Dus moet je ook nog een transformer kopen,verzendkosten, BTW bij de bij de grens betalen, want onderscheppen zullen ze het vrij snel doen, geen ondersteuning met BR films, etc., om al deze zooi te vermijden kun je hem beter in Europa kopen.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:
Kortom, een ps3 uit amerika heeft meer stroom nodig.

Nee :N. In Amerika zit er gewoon een andere voltage in de stopcontacten. Maar de PS3 heeft overal op de wereld hetzelfde aantal volts nodig. Door die transformator verandert het van 110V in USA of 230V in NL naar onder de 50V. Het verbruik is gewoon hetzelfde.

Geplaatst:
Kortom, een ps3 uit amerika heeft meer stroom nodig.

Nee :N. In Amerika zit er gewoon een andere voltage in de stopcontacten. Maar de PS3 heeft overal op de wereld hetzelfde aantal volts nodig. Door die transformator verandert het van 110V in USA of 230V in NL naar onder de 50V. Het verbruik is gewoon hetzelfde.

Oke bedankt voor de informatie! :tu:

Geplaatst:

Over de games. De PS3 is regiovrij. Dat betekend dat je games uit Amerika of Japan gewoon kan importeren en spelen op je Europese PS3.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...