wesley123 Geplaatst: 1 december 2008 Rapport Geplaatst: 1 december 2008 Hoi, Ik heb net 2 maanden geleden nieuwe hardware gekocht, alles deed het goed en de pc werkte snel. Nu 2 maanden verder is mijn pc bij het opstarten 15 seconden trager en kan rFactor, gta sa, GRID niet meer goed spelen, ook crasht mijn pc vaak als deze games worden afgesloten en komt de pc soms niet eens verder dan de BIOS met het opstarten. Ik snap niet hoe dit kan Specs: AMD athlon 5600+ @5.8GHz 2GB geheugen ATI Radeon X1600XT Diamond 512MB ASRock ALive nogwattes. Dit is nogal vervelend aangezien met gta4 in het vooruitzicht ik die niet eens op low kan spelen omdat mijn pc zo enorm traag is. Ik scan mijn pc regelmatig en doe ook vaak een registercheck. Morgen zal ik ff in mijn pc kijken of er niet iets langzaam aan het wegsmelten is en op stof controleren. Hoe kan dit komen? Reageren
gta master 1 Geplaatst: 1 december 2008 Rapport Geplaatst: 1 december 2008 als je morgen hebt gecheckt en het lukt nog steeds niet: * Download de nieuwste updates voor je videokaart. * Defragmenteer je harde schijf * gebruik eens een andere virusscan (Malwarebytes' Anti-Malware is een hele goeie, wel eerst alle updates downloaden voordat je scant) greetz Gta Master 1, Reageren
wesley123 Geplaatst: 1 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 december 2008 dat is het probleem juist, al die dingen heb ik al gedaan gedefragmenteert had ik afgelopen woensdag nog gedaan, en voor scannen gebruik ik MBAM. De Drivers had ik vorige week ook nog gedaan, dus daar kan het probleem niet aan liggen. Vergetewn te vertellen: aan het begin was er AVG op geinstalleert, die heeft nooit iets gevonden(op false positives na dan), toen ik mcafee installeerde(ik was avg zat) vond hij 6 trojans. Het is dus waarschijnlijk dat de geweldige beveiliging van AVg ervoor heeft gezorgt dat die trojans zijn gang konden gaan en dus gewoon mijn pc al beschadigd hebben. Als dit echt zo is zal ik moeten wachten to de reparateur kan komen om windows te herinstalleren(hij heeft de disc van xp) Reageren
ikt Geplaatst: 1 december 2008 Rapport Geplaatst: 1 december 2008 Uhm, óf je bent een meesteroverclocker en hebt een processor die op 2.8GHz loopt weten op te voeren op een monster dat stabiel op 5.6GHz kan lopen, of je hebt een fout tooltje gebruikt, of je hebt een typefout gemaakt. Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 december 2008 Kerel het is dual core, 2x2.9GHz. Ik heb in mijn kast gekeken en niks fouts kunnen vinden, zal ik de reparateur maar moeten bellen Reageren
ikt Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 Mijn fout. Maar kijk of het register goed is. Ik gebruik CrapCleaner. Btw, het is aan te raden een betere uninstaller dan de standaard verwijderaar te gebruiken. Ik gebruik Revo Uninstaller. Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 ccleaner even downloaden en heb jij programma's die opstarten als je pc opstart? dit kan je namelijk veranderen in die bestanden als dat niet kan moetje even in je BIOS kijken Doe dat alleen als je er verstand van heb want 1ding veranderen en je pc kan crashen ..... en ik neem aan dat je garantie heb Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 december 2008 ccleaner even downloaden en heb jij programma's die opstarten als je pc opstart? dit kan je namelijk veranderen in die bestanden als dat niet kan moetje even in je BIOS kijken Doe dat alleen als je er verstand van heb want 1ding veranderen en je pc kan crashen ..... en ik neem aan dat je garantie heb ccleaner gebruik ik elke week, ik start alleen bestanden op die ik echt nodig heb. Garantie heb ik voor 2 jaar, maar ik zou niet weten hoe het werkt aangezien ik het via internet heb bestelt Reageren
ikt Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 ccleaner even downloaden en heb jij programma's die opstarten als je pc opstart? dit kan je namelijk veranderen in die bestanden als dat niet kan moetje even in je BIOS kijken Doe dat alleen als je er verstand van heb want 1ding veranderen en je pc kan crashen ..... en ik neem aan dat je garantie heb ccleaner gebruik ik elke week, ik start alleen bestanden op die ik echt nodig heb. Garantie heb ik voor 2 jaar, maar ik zou niet weten hoe het werkt aangezien ik het via internet heb bestelt Heb je ook de optie gebruikt die je register lekker een scrubbeurtje geeft? Reageren
MrKooKie Geplaatst: 3 december 2008 Rapport Geplaatst: 3 december 2008 Ik scan mijn pc regelmatig en doe ook vaak een registercheck.Morgen zal ik ff in mijn pc kijken of er niet iets langzaam aan het wegsmelten is en op stof controleren. Hoe kan dit komen? Wesley, ik kan je wel een paar tips geven, ik werk zelf in een computer winkel en kan je dus uit ervaring vertellen dat programma's als 'Register Cleaner' en 'CCleaner' het boze zelf zijn. Deze programma's ruimen inderdaad je Register op, maar hebben ook vaak de neiging om dubbele bestanden (die dubbel horen te zijn) weg te gooien, en belangrijke .dll bestanden die bij het scannen niet worden geverifeerd te unregistreren. Dit betekent dat zo'n programma bijvoorbeeld het .dll bestand dat Windows gebruikt om met jouw videokaart te communiceren heeft verwijderd, veranderd of misschien stuk heeft gemaakt. Wat je kunt proberen is het volgende. Je kunt even proberen om nieuwe drivers voor je videokaart te downloaden. Die kun je hier vinden. Daarnaast kun je even CTRL-ALT-DEL inhouden, en Taakbeheer openen. En vervolgens op het prestaties-tab te klikken. Dan krijg je als het goed is dit scherm te zien: Ik heb even de 2 belangrijke onderdelen van dit scherm gemarkeerd met een rood vierkant. Nu kun je even zelf testen hoe de computer reageert, open bijvoorbeeld eens een programma als Windows Live Messenger, Word, Windows Mail, etc. Als het goed is zouden de grafieken een klein beetje moeten pieken. Dit is niet verkeerd, dit is heel normaal zelfs. Echter als je ziet dat de grafieken naar 100%-gebruik pieken betekent dat er iets mis is met de manier waarop windows je geheugen gebruikt om programma's te openen. Nu is dat natuurlijk wel een worst-case scenario. Schijfdefragmentatie en Schuifopruiming kunnen allebei helpen, maar zullen nooit je PC zodanig veel sneller maken dat het probleem geheel is opgelost. Daarnaast kun je nog foutcontrolle doen. Computer -> Rechtermuisknop op C:\ -> Eigenschappen -> Extra -> Nu controleren. Dan wordt er gekeken of de fout misschien door je HDD wordt veroorzaakt. Er is nog een andere mogelijkheid al is die wel wat brutaal. Als je de Windows CD nog heb moet je de computer eens vanaf die CD oplaten starten. Vervolgens kies je niet voor windows opnieuw installeren, maar kies je Windows Herstelconsole. Vervolgens typ je in "chkdsk /r". Nu wordt het volume ook op fouten gecontroleerd, maar deze manier is grondiger en effectiever. Nog een paar kleine dingetjes. - Onnodige processen uitschakelen via Taakbeheer. - Via uitvoeren naar msconfig gaan, en daar programma's die overbodig zijn uitschakelen als de computer opstart. - 'Zooi' die eingelijk iedereen wel op zijn computer heeft eens nagaan en het overbodige weg gooien. En natuurlijk eens een keertje goed virus scannen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 4 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 december 2008 bedankt voor je post. Dat windows het geheugen en cpu niet goed gebruikt is zeer mogelijk, zodra ik outlook opstart sprinkt het cpu gebruik meteen naar 80%. Een cd heb ik niet(nee hij is niet illegaal), de gast die hem in elkaar heeft gezet heeft ook windows voor mij geinstalleerd alleen hij heeft de cd zelf nodig, dus heb ik hem niet. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 6 december 2008 Rapport Geplaatst: 6 december 2008 (bewerkt) bedankt voor je post.Dat windows het geheugen en cpu niet goed gebruikt is zeer mogelijk, zodra ik outlook opstart sprinkt het cpu gebruik meteen naar 80%. Een cd heb ik niet(nee hij is niet illegaal), de gast die hem in elkaar heeft gezet heeft ook windows voor mij geinstalleerd alleen hij heeft de cd zelf nodig, dus heb ik hem niet. Je kunt gewoon ergens een versie van je Windows van het net afplukken en op een CD branden, dit is overing niet illegaal. Je moet alleen wel zeker zijn dat je de juiste licentie bezit, er zit meestal een sticker op je PC met je Windows Versie en een 'product-key' deze moeten kloppen. De CD van alle Windows versies mag gewoon verspreid worden aangezien je er niks aan heb zonder licentie. Geheughen uitbreiden zou ook nog kunnen helpen voor 20 euro heb je al 1GB extra. Uhhmmmm... Kijk eens bij: Start -> Rechter muisknop op Computer -> Eigenschappen -> Hardware -> Apparaatbeheer Daar moet je even kijken of er gele uitroeptekentjes staan. Dat betekent dat hij voor sommige hardware geen stuurprogramma's hebt en betekent dat jou dure ATI of nVidia kaart draait als een videokaart in een Super Nintendo. Voor elk product zijn de drivers ervoor in 99,9% van de gevallen op de website van de fabrikant te downloaden. Trouwens, als je computer steeds crashed krijg je dan een blauw scherm met een foutcode of start hij willekeurig opnieuw op? Als je een foutcode krijgt moet je de info ervan hier even posten dan kan ik je beter helpen. Bewerkt: 6 december 2008 door MrKooKie Reageren
wesley123 Geplaatst: 6 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 december 2008 Trouwens, als je computer steeds crashed krijg je dan een blauw scherm met een foutcode of start hij willekeurig opnieuw op? Als je een foutcode krijgt moet je de info ervan hier even posten dan kan ik je beter helpen. In dit geval niet, heel raar. Hij crasht meestal als ik een spel speel, dan krijg ik een zwart scherm waar ik iets op kan selecteren, ik kan er niks van lezen omdat nog geen seconde later de pc opnieuw opstart. Reageren
Fedmas Geplaatst: 6 december 2008 Rapport Geplaatst: 6 december 2008 Heb je Vista Home Basic? Of een ander? Want als je VHB hebt, dan zegt dat veel. Fedmas Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.