Jump to content

Patch GTA IV


Visser23

Recommended Posts

Een bericht van Inside Gamer. Ik dacht, ik meld het maar even. Is wel handig:

GTA IV op de PC zorgt voor crashes

Nieuws | 3 december 2008 - Grand Theft Auto IV, die vandaag uitkomt op de PC, zorgt voor problemen met de grafische kaart. Het gaat hier om kaarten van het merk ATi Radeon en nVIDIA. Dat meldt PC Games Hardware op hun website. Ze melden er ook bij dat het wel mogelijk is om met een andere grafische kaart het spel te spelen.

De site heeft de game getest met een ATi Radeon HD 4870 met 1,024 MiByte, met een HD 4850, met een HD 3870 en met een HD 3850. De kaarten zijn twee keer getest op een x48 systeem met Windows Vista 64-bit met een Catalyst 8.11 WHQL driver. Telkens loopt de game vast na het welkom scherm.

De site is druk met Rockstar in de weer om dit probleem te verhelpen. De site spreekt over een mogelijke patch of een driver update. Mocht je in het bezit zijn van één van deze grafische kaarten, dan weet je alvast dat je mogelijk met deze problemen te maken krijgt.

Slecht nieuws van de crashes, goed nieuws van die patch :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm. Ja gelukkig hebben enkel de grafische kaarten van ATi Radeon en nVIDIA problemen. Laten nou net alle (goede) grafische kaarten van het merk ATi Radeon en nVIDIA zijn. :duh:

Hopelijk zit in de fix ook iets dat het niet tonen van textures oplost.

Link to comment
Delen op andere websites

dikke poep game! ben er nu al schijtziek van. Waarmee heeft rockstar ziten testen? Ik heb een 9800GT videokaart met quadcore 2.8ghz en 4gb geheugen. En bij mij krijg ik ook gezeik t installen gaat zonder probleem maar zodra ik ingame kom worden de objecten gewoon niet geladen. En dit heeft bijna iedereen.. echt heel slecht van rockstar..hier heb ik naar zitten uitkijken.. wat een blamage! Als ze niet vandaag nog een patch uitbrengen dan beland hij bij de schroothoop. Beloofd wat voor de toekomst!

Link to comment
Delen op andere websites

dikke poep game! ben er nu al schijtziek van. Waarmee heeft rockstar ziten testen? Ik heb een 9800GT videokaart met quadcore 2.8ghz en 4gb geheugen. En bij mij krijg ik ook gezeik t installen gaat zonder probleem maar zodra ik ingame kom worden de objecten gewoon niet geladen. En dit heeft bijna iedereen.. echt heel slecht van rockstar..hier heb ik naar zitten uitkijken.. wat een blamage! Als ze niet vandaag nog een patch uitbrengen dan beland hij bij de schroothoop. Beloofd wat voor de toekomst!

Ben het inderdaad eens met je uitspraak. Mijn buurjongen kwam een uur geleden al klagen, of ik hetzelfde probleem heb gehad, maar ik heb de PC-versie nog niet gehaald. Hoe dan ook, mijn buurjongen was laaiend, en ook hij had het nieuwsbericht van de patch al gelezen.

Laat staan hoeveel ergernissen er nog zullen volgen. Overigens niet de eerste keer dat Rockstar haar huiswerk niet heeft gedaan. Mag wel eens een nieuwe eindverantwoordelijke komen, want deze joekel bakt er barweinig van.

Link to comment
Delen op andere websites

Een patch is echt niet in 1 dag klaar hoor. Allereerst moeten ze de kern van het probleem zien te vinden. Daarna moeten ze het ook nog oplossen. Een game maken is niet zo makkelijk als je denkt. In een game kunnen grote fouten zitten, zoals nu het geval. Ik weet zeker dat dit z.s.m. wordt opgelost. En ik ben daarom ook benieuwt of die patch alle problemen wel verhelpt.

We zien het gauw genoeg...

Link to comment
Delen op andere websites

Kopers rapporteren problemen bij het installeren en het spelen van de pc-versie van Grand Theft Auto IV. Uitgeverij Rockstar werkt aan een patch die de bugs moet verhelpen.

Niko BellicDe installatie van de pc-versie van Grand Theft Auto IV, die op 2 december op de markt kwam, levert bij veel klanten problemen op. Zo zijn de retail- en de downloadversie beide moeilijk te installeren. Ook na een succesvolle installatie zijn de gamers niet veilig: er zijn veel klachten over crashes tijdens het opstarten of het spelen. Ook op GoT wordt geklaagd over problemen met de pc-versie van het spel.

Nogal wat klachten zijn echter terug te voeren op pc's die niet van de laatste updates zijn voorzien. Zo vereist het spel niet alleen Service Pack 3 voor Windows XP, maar ook de laatste editie van het .Net-framework en de laatste Visual C++-redistributable. Verder vraagt het spel recente versies van audio- en videodrivers en dient Windows Live geïnstalleerd te zijn. Wie wil spelen, moet zowel bij de dienst van Microsoft ingelogd zijn als bij de Rockstar Social Club, de online suite van Rockstar die de leaderboards van de pc-game herbergt en waar spelers hun zelfgemaakte video's naartoe kunnen sturen.

Voor Windows XP is zelfs alleen een 32bits-variant van Windows Live beschikbaar, zodat het spel niet op 64bits-versies van XP gespeeld kan worden, hoewel het spel aan de praat te krijgen is door de benodigde onderdelen handmatig te installeren. Het spel heeft bovendien moeite met sli: een opstelling met kaarten uit de Geforce 8600- of 8800-serie wordt niet door het spel herkend. Naast de installatie- en opstartproblemen melden spelers ook nog een heleboel kleine bugs in het spel, die de speelbaarheid op minder drastische wijze beïnvloeden. Rockstar heeft inmiddels laten weten dat het een patch in de maak heeft die alle problemen moet oplossen.

Kan niet wachten!

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het spel op start gaat alles nog goed. Maar als ik in het hoofdmenu zit ( start - options - guide - quit) en ik druk op start, dan laadt hij hem soms niet goed. Dit merk ik, omdat de muziek plotseling stopt.

2x was de map niet goed geladen.

Bandensporen zie je door de banden heen (soms)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mag van geluk spreken - enkel de bekende kleine bugs zoals lantaarnpalen waardoor je door rijdt enzo - kan ik nu normaal spelen.

heb een 2.5Ghz T9300 core2duo met een nVidia 256MB 8600GT, wat net genoeg is om 1024*768 te spelen met alles op low en view distance op 13... en eigenlijk vind ik nu de graphix al goed, wat moet dat dan zijn op high?

systemspecs.png

wel belachelijk is de Quad-core vereiste bij "recommended": Welke laptop is nu met quad-core, behalve de nieuwe Alienware M17? En dan nog, wie koopt nu elke maand een nieuwe? Ik geef geen 3500 euro aan een laptop om GTA IV te spelen.

Het hapert hier en daar een beetje, maar speelt over het algemeen even vlot als GTA: San Andreas...

Inderdaad, Social Club werkt vaak niet...

maarja, dit zijn we gewend bij Rockstar, dus ik denk dat we nog niet moeten klagen, de release is niet zo heel lang uitgesteld, denk maar aan andere toptitels die soms een jaar - anderhalf jaar - worden uitgesteld...

Bewerkt: door bramvandeperre
Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven: Maar Laptops zijn ook niet gebouwd voor Gamen he ;). Ze zijn meer gemaakt voor mensen die veel hun computer nodig hebben en toch veel onderweg zijn ;):bier: Dus zul je niet snel een laptop tegen komen die GTA:IV aankan.

Ontopic: Ik vind het zware bagger van R* dat het op deze manier moet gaan... :(:t:{ Als ze nou gewoon eens op een normale PC hadden getest en niet op die Godfather PC's bij R* zouden er veel minder problemen zijn

Link to comment
Delen op andere websites

V Het spel heeft bovendien moeite met sli: een opstelling met kaarten uit de Geforce 8600- of 8800-serie wordt niet door het spel herkend.

kut, heb ik weer

Denk je dat je wel goed zit met een 8800GT in SLI wordt het niet erkent:S

Link to comment
Delen op andere websites

dikke poep game! ben er nu al schijtziek van. Waarmee heeft rockstar ziten testen? Ik heb een 9800GT videokaart met quadcore 2.8ghz en 4gb geheugen. En bij mij krijg ik ook gezeik t installen gaat zonder probleem maar zodra ik ingame kom worden de objecten gewoon niet geladen. En dit heeft bijna iedereen.. echt heel slecht van rockstar..hier heb ik naar zitten uitkijken.. wat een blamage! Als ze niet vandaag nog een patch uitbrengen dan beland hij bij de schroothoop. Beloofd wat voor de toekomst!

idd heb er ook weken naar uitgekeken krijg je deze troep!!! 50 euro verspeeld.

blijkbaar mag ik nog van geluk spreken als ik de rest hoor

ik kan normaal spelen heb geen lags alleen ik heb af en toe geen omgeving (dan moet ik even wagten tot het geladen is) maar voor de rest doet alles het.

Toch vraag ik me af of rockstar kleuters heeft laten testen ofzo want dit is gewoon niet normaal. zijn er wel mensen waar gta 4 het HELEMAAL GOED DOET???

als ik mijn huiswerk niet af heb krijg ik straf werk maar rockstar verdient er milioenen mee!!!

Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven: Maar Laptops zijn ook niet gebouwd voor Gamen he ;). Ze zijn meer gemaakt voor mensen die veel hun computer nodig hebben en toch veel onderweg zijn ;):bier: Dus zul je niet snel een laptop tegen komen die GTA:IV aankan.

Ontopic: Ik vind het zware bagger van R* dat het op deze manier moet gaan... :(:t:{ Als ze nou gewoon eens op een normale PC hadden getest en niet op die Godfather PC's bij R* zouden er veel minder problemen zijn

Laptops niet, nee, maar hij heeft genoeg gekost om het te laten werken - ik heb speciaal voor deze gelegenheid (en COD5) een laptop gekocht bij alienware ter waarde van 1800 euro, volgende maand nog een Quadro kaart erin van 600 euro en dan is ie helemaal inorde om deze oorlog te overleven :puh:

Deze kan trouwens nu IV al aan - zonder haperingen en best wel goeie beeldkwaliteit

Bewerkt: door bramvandeperre
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...