Jump to content

Q&A - Heb je een probleem?


bramvandeperre

Recommended Posts

Ik heb een vraagje over de graphics van GTA IV. ik heb zelf een nVidia 7950GT en zou GTA moeten kunnen draaien maar als ik eenmaal speel dan laadt de map niet goed je ziet alleen maar een zwarte ondergrond en je kan door muren heen kijken iemand mischien hiervoor een oplossing of heeft het zelf ook?

Probeer de nieuwste drivers van nVidea eens te downloaden (hier). Heb je verder deze tips al eens gelezen en geprobeerd?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Little Jacob

    9

  • Kloep

    5

  • bramvandeperre

    5

  • Thijs1005

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik heb deze fout: http://img519.imageshack.us/img519/2420/foutgta4ww8.png

een deel van de stadis in orde maar het andere deel van de stad is helemaal niet geladen ( als ik mijn spel opsla en teruglaad is dat soms terug geladen maar dan weer een ander stuk van de stad niet.

je kan de fout duidelijk zien op de screenshot, ik kijk doormuren, straten enz. (kan zo echt niet spelen :puh:)

wie kan me helpen

ps: heb de nieuwe gta 4 driver algedownload en geinstaleerd en het geeft nog altijd het zelvde.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb deze fout: http://img519.imageshack.us/img519/2420/foutgta4ww8.png

een deel van de stadis in orde maar het andere deel van de stad is helemaal niet geladen ( als ik mijn spel opsla en teruglaad is dat soms terug geladen maar dan weer een ander stuk van de stad niet.

je kan de fout duidelijk zien op de screenshot, ik kijk doormuren, straten enz. (kan zo echt niet spelen :puh:)

wie kan me helpen

ps: heb de nieuwe gta 4 driver algedownload en geinstaleerd en het geeft nog altijd het zelvde.

Ik heb hier precies hetzelfde :-(

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb deze fout: http://img519.imageshack.us/img519/2420/foutgta4ww8.png

een deel van de stadis in orde maar het andere deel van de stad is helemaal niet geladen ( als ik mijn spel opsla en teruglaad is dat soms terug geladen maar dan weer een ander stuk van de stad niet.

je kan de fout duidelijk zien op de screenshot, ik kijk doormuren, straten enz. (kan zo echt niet spelen :puh:)

wie kan me helpen

ps: heb de nieuwe gta 4 driver algedownload en geinstaleerd en het geeft nog altijd het zelvde.

Ik heb hier precies hetzelfde :-(

Helaas zal je hiervoor moeten wachten op de patch van Rockstar zelf, ze hebben aangegeven dat de patch die probleem verhelpt.

Je kunt er zelf niks aan doen..

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas zal je hiervoor moeten wachten op de patch van Rockstar zelf, ze hebben aangegeven dat de patch die probleem verhelpt.

Je kunt er zelf niks aan doen..

shiiiit ik heb het ook :N laatst een hele dag multiplayer gedaan zonder problemen maar dag daarna ineens weer binnen 10 minuten alles vlak en doorzichtig enzo.. heb nieuwste driver "180.84" al geprobeerd.. maar door die driver kreeg ik wel een +10 fps boost, wat ook apart is maarja nooit verkeerd! Had ook op andere forums gelezen dat GTA4 niet op Windows xp x64 kon worden gespeeld.. bij mij werkt dat gelukkig wel! weet iemand misschien wanneer die patch uit komt!? zou nog wel niks over bekent zijn...

Mijn pc:

Mobo: Asus P5K

Processor: Q6600

Geheugen: 2gb ddr2 800mhz

Vid kaart: 8800GT 512mb

gemiddelde fps: 30/40 tot 50 op high!

Link to comment
Delen op andere websites

shiiiit ik heb het ook :N laatst een hele dag multiplayer gedaan zonder problemen maar dag daarna ineens weer binnen 10 minuten alles vlak en doorzichtig enzo.. heb nieuwste driver "180.84" al geprobeerd.. maar door die driver kreeg ik wel een +10 fps boost, wat ook apart is maarja nooit verkeerd! Had ook op andere forums gelezen dat GTA4 niet op Windows xp x64 kon worden gespeeld.. bij mij werkt dat gelukkig wel! weet iemand misschien wanneer die patch uit komt!? zou nog wel niks over bekent zijn...

Mijn pc:

Mobo: Asus P5K

Processor: Q6600

Geheugen: 2gb ddr2 800mhz

Vid kaart: 8800GT 512mb

gemiddelde fps: 30/40 tot 50 op high!

De patch is nou bij Microsoft en moet nog goed gekeurd worden, daarna kunnen wij hem downloaden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

hallo allemaal,

als eerst wil ik zeggen dat hier heel wat nuttige tips staan, dus super dat er zo veel hulp is.

Ik heb echter een probleem dat ik hier niet zo snel heb kunnen vinden.

Ik heb onlangs mijn grafiche kaart geupgrade van een Geforce XFX 8800 GTS XXX 640Mb naar een Geforce asus 9800GT. Omdat dit o.a nikst kwa performance opleverde in GTA 4. heb deze kaart er weer uitgehaal en mijn XFX 8800GTS XXX er weer in gezet.

Tot mijn verbazing werk GTA 4 niet meer, wat ik ook doet. Voor de test heb ik even de 9800 GT er weer ingezet maar helaas werkt hij ook nu niet meer met deze kaart. GTA 4 Heeft zowel met mijn XFX 8800GTS gewerkt als met de 9800GT. Echter na deze swap werkt het dus helemaal niet meer.

Als ik het spel start via "rockstar games Social CLub" gebeurd er nikst, helemaal nikst ook geen fout melding.

Als ik hem via GTAIVlauncher start krijg ik even het zwarte dos bokje, maar daarna nikst ook geen fout melding.

installatie reparatie helpt niet, herinstalleren help niet, Nvidia driver updates naar verschillende versies help niet (ook de laaste geprobeerd: 180.84). DirectX geupdate, werkt niet. DOTNET 3.5 geupdate, werkt niet. Ook heb ik het spel opnieuw geactiveerd maar ook dat helpt helaas... niet.

Ik weet dus nu even niet meer wat ik nog meer kan proberen :) .

even mijn specs:

AMD 4200 X64 dualcore

geforce XFX 8800GTS XXX

2 Gig hyper X kingston mem DDR

300 Gig WD schijven in RAID stripping mode

OS: Windows Vista ultimate SP1 (installatie van 2 weken oud)

Heeft iemand hier nog wat ideeën want het heeft immers goed gewerkt, of is dit echt wachten op de patch??

al heb ik het iedee dat dit niet opgelost word met de patch.

Link to comment
Delen op andere websites

hallo allemaal,

als eerst wil ik zeggen dat hier heel wat nuttige tips staan, dus super dat er zo veel hulp is.

Ik heb echter een probleem dat ik hier niet zo snel heb kunnen vinden.

Ik heb onlangs mijn grafiche kaart geupgrade van een Geforce XFX 8800 GTS XXX 640Mb naar een Geforce asus 9800GT. Omdat dit o.a nikst kwa performance opleverde in GTA 4. heb deze kaart er weer uitgehaal en mijn XFX 8800GTS XXX er weer in gezet.

Tot mijn verbazing werk GTA 4 niet meer, wat ik ook doet. Voor de test heb ik even de 9800 GT er weer ingezet maar helaas werkt hij ook nu niet meer met deze kaart. GTA 4 Heeft zowel met mijn XFX 8800GTS gewerkt als met de 9800GT. Echter na deze swap werkt het dus helemaal niet meer.

Als ik het spel start via "rockstar games Social CLub" gebeurd er nikst, helemaal nikst ook geen fout melding.

Als ik hem via GTAIVlauncher start krijg ik even het zwarte dos bokje, maar daarna nikst ook geen fout melding.

installatie reparatie helpt niet, herinstalleren help niet, Nvidia driver updates naar verschillende versies help niet (ook de laaste geprobeerd: 180.84). DirectX geupdate, werkt niet. DOTNET 3.5 geupdate, werkt niet. Ook heb ik het spel opnieuw geactiveerd maar ook dat helpt helaas... niet.

Ik weet dus nu even niet meer wat ik nog meer kan proberen :) .

even mijn specs:

AMD 4200 X64 dualcore

geforce XFX 8800GTS XXX

2 Gig hyper X kingston mem DDR

300 Gig WD schijven in RAID stripping mode

OS: Windows Vista ultimate SP1 (installatie van 2 weken oud)

Heeft iemand hier nog wat ideeën want het heeft immers goed gewerkt, of is dit echt wachten op de patch??

al heb ik het iedee dat dit niet opgelost word met de patch.

Heb je bij het verwisselen van de kaarten ook de bijgeleverde drivers geinstalleerd? Want als je die 2de kaart erin zet en deze is niet plug en play dan heeft hij niet de goede drivers. Andersom werkt dit ook niet, als je bijvoorbeeld de oude kaart er terug inzet en die is wel plug en play eindig je met misvormde driver. Probeer alles nog eens van voor af aan. Driver installeren -> GTA IV installeren -> Testen.

Zorg ook dat je je oude drivers weggooit.

Link to comment
Delen op andere websites

hallo allemaal,

als eerst wil ik zeggen dat hier heel wat nuttige tips staan, dus super dat er zo veel hulp is.

Ik heb echter een probleem dat ik hier niet zo snel heb kunnen vinden.

Ik heb onlangs mijn grafiche kaart geupgrade van een Geforce XFX 8800 GTS XXX 640Mb naar een Geforce asus 9800GT. Omdat dit o.a nikst kwa performance opleverde in GTA 4. heb deze kaart er weer uitgehaal en mijn XFX 8800GTS XXX er weer in gezet.

Tot mijn verbazing werk GTA 4 niet meer, wat ik ook doet. Voor de test heb ik even de 9800 GT er weer ingezet maar helaas werkt hij ook nu niet meer met deze kaart. GTA 4 Heeft zowel met mijn XFX 8800GTS gewerkt als met de 9800GT. Echter na deze swap werkt het dus helemaal niet meer.

Als ik het spel start via "rockstar games Social CLub" gebeurd er nikst, helemaal nikst ook geen fout melding.

Als ik hem via GTAIVlauncher start krijg ik even het zwarte dos bokje, maar daarna nikst ook geen fout melding.

installatie reparatie helpt niet, herinstalleren help niet, Nvidia driver updates naar verschillende versies help niet (ook de laaste geprobeerd: 180.84). DirectX geupdate, werkt niet. DOTNET 3.5 geupdate, werkt niet. Ook heb ik het spel opnieuw geactiveerd maar ook dat helpt helaas... niet.

Ik weet dus nu even niet meer wat ik nog meer kan proberen :) .

even mijn specs:

AMD 4200 X64 dualcore

geforce XFX 8800GTS XXX

2 Gig hyper X kingston mem DDR

300 Gig WD schijven in RAID stripping mode

OS: Windows Vista ultimate SP1 (installatie van 2 weken oud)

Heeft iemand hier nog wat ideeën want het heeft immers goed gewerkt, of is dit echt wachten op de patch??

al heb ik het iedee dat dit niet opgelost word met de patch.

Heb je bij het verwisselen van de kaarten ook de bijgeleverde drivers geinstalleerd? Want als je die 2de kaart erin zet en deze is niet plug en play dan heeft hij niet de goede drivers. Andersom werkt dit ook niet, als je bijvoorbeeld de oude kaart er terug inzet en die is wel plug en play eindig je met misvormde driver. Probeer alles nog eens van voor af aan. Driver installeren -> GTA IV installeren -> Testen.

Zorg ook dat je je oude drivers weggooit.

Nee ik had in eerste instantie gewoon de kaarten omgewisseld, dit omdat het Nvidia kaarten zijn, deze werken immers op de zelfde driver (ik had al recente driver met de oude kaart). Het kan natuurlijk wel zijn, dat de driver miss corrupt zijn geworden, daar staat nvidea wel eens om bekend.

Ik zal eens met nvidia driver cleaner alles drivers opschonen en dan opnieuw de laatste drivers installeren, om vervolgens GTA 4 er weer op te zetten zoals je voorsteld. Bedank, ik laat weten of dit werkt :).

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb deze fout: http://img519.imageshack.us/img519/2420/foutgta4ww8.png

een deel van de stadis in orde maar het andere deel van de stad is helemaal niet geladen ( als ik mijn spel opsla en teruglaad is dat soms terug geladen maar dan weer een ander stuk van de stad niet.

je kan de fout duidelijk zien op de screenshot, ik kijk doormuren, straten enz. (kan zo echt niet spelen :puh:)

wie kan me helpen

ps: heb de nieuwe gta 4 driver algedownload en geinstaleerd en het geeft nog altijd het zelvde.

Ik heb hier precies hetzelfde :-(

ik ook ik zie alleen mensen auto's en lantaarnpalen ?? :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb deze specifiecaties van onze laptop een sony vaio fz11e

maar hij is geupgraded naar 2,5 G werkgeheugen

kijk bij de bijlage voor spec. van de videokaart ( stuk naar beneden scrollen !!!)

ik heb het probleem zoals hierboven met dat er maar een gedeelte wordt geladen

er staat bij de spec. van de videokaart dat er 1086 mb beschikbaar is maar er is maar 64 mb toegewezen kan je dit nog vergroten ?? of veranderen naar meer mb's

alvast bedankt :tu:

Losse_notities.doc

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wilde dit net plaatsen:

post-104486-1228855649_thumb.jpg

maar ik las net al dat het wordt verholpen door de patch, dus hopen maar dat hij snel komt :eten:

Kan niet wachten om met Niko chaos te stichten in LC!

Bewerkt: door PrisOwner
Link to comment
Delen op andere websites

hallo allemaal,

als eerst wil ik zeggen dat hier heel wat nuttige tips staan, dus super dat er zo veel hulp is.

Ik heb echter een probleem dat ik hier niet zo snel heb kunnen vinden.

Ik heb onlangs mijn grafiche kaart geupgrade van een Geforce XFX 8800 GTS XXX 640Mb naar een Geforce asus 9800GT. Omdat dit o.a nikst kwa performance opleverde in GTA 4. heb deze kaart er weer uitgehaal en mijn XFX 8800GTS XXX er weer in gezet.

Tot mijn verbazing werk GTA 4 niet meer, wat ik ook doet. Voor de test heb ik even de 9800 GT er weer ingezet maar helaas werkt hij ook nu niet meer met deze kaart. GTA 4 Heeft zowel met mijn XFX 8800GTS gewerkt als met de 9800GT. Echter na deze swap werkt het dus helemaal niet meer.

Als ik het spel start via "rockstar games Social CLub" gebeurd er nikst, helemaal nikst ook geen fout melding.

Als ik hem via GTAIVlauncher start krijg ik even het zwarte dos bokje, maar daarna nikst ook geen fout melding.

installatie reparatie helpt niet, herinstalleren help niet, Nvidia driver updates naar verschillende versies help niet (ook de laaste geprobeerd: 180.84). DirectX geupdate, werkt niet. DOTNET 3.5 geupdate, werkt niet. Ook heb ik het spel opnieuw geactiveerd maar ook dat helpt helaas... niet.

Ik weet dus nu even niet meer wat ik nog meer kan proberen :) .

even mijn specs:

AMD 4200 X64 dualcore

geforce XFX 8800GTS XXX

2 Gig hyper X kingston mem DDR

300 Gig WD schijven in RAID stripping mode

OS: Windows Vista ultimate SP1 (installatie van 2 weken oud)

Heeft iemand hier nog wat ideeën want het heeft immers goed gewerkt, of is dit echt wachten op de patch??

al heb ik het iedee dat dit niet opgelost word met de patch.

Heb je bij het verwisselen van de kaarten ook de bijgeleverde drivers geinstalleerd? Want als je die 2de kaart erin zet en deze is niet plug en play dan heeft hij niet de goede drivers. Andersom werkt dit ook niet, als je bijvoorbeeld de oude kaart er terug inzet en die is wel plug en play eindig je met misvormde driver. Probeer alles nog eens van voor af aan. Driver installeren -> GTA IV installeren -> Testen.

Zorg ook dat je je oude drivers weggooit.

Nee ik had in eerste instantie gewoon de kaarten omgewisseld, dit omdat het Nvidia kaarten zijn, deze werken immers op de zelfde driver (ik had al recente driver met de oude kaart). Het kan natuurlijk wel zijn, dat de driver miss corrupt zijn geworden, daar staat nvidea wel eens om bekend.

Ik zal eens met nvidia driver cleaner alles drivers opschonen en dan opnieuw de laatste drivers installeren, om vervolgens GTA 4 er weer op te zetten zoals je voorsteld. Bedank, ik laat weten of dit werkt :).

Heb alles nu gecleaned (driver ect) GTA 4 opnieuw geïnstalleerd, en helaas weer hij doet helemaal niks.

Heb hierna even het spel gedeactiveerd, en het valt me nu op dat als ik "rockster gaming social club" probeer te starten dat hij zelf niks zeg over het feit dat GTA 4 nu niet meer is geactiveerd. Dit gebeurd echter wel als ik hem via gtaIVlauncher start, hij zegt dan dat ik hem eerst moet activeren logies... (maar als ik dit doet, dan werkt het nog steeds niet)

Het lijkt er op dat "rockster gaming social club" het probleem is, deze wil met geen mogelijkheid meer starten, waardoor het spel nu ook niet meer opstart, en net als hiervoor, krijg ik dus ook geen fout melding..

zijn er nog ideeën wat hier mis gaat?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...