Jump to content

ps2 of ps3 controller


B108

Recommended Posts

Hallo,

Weet iemand soms wat je moet doen om GTA IV te kunnen spelen met een PS2 of PS3 controller?

Ikzelf speel games zoals PES2009 met de ps 2 controller, maar bij GTA IV kun je blijkbaar alleen spelen met toetsenbord of xbox controller. Wat kan ik hieraan doen?

bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben op zoek gegaan naar een 'xbox 360 controller emulator' en heb er slechts welgeteld één gevonden: >klik<. Deze emulator laat je één bestand vervangen, echter wordt tijdens de installatie van GTA IV nog twee of drie vergelijkbare bestanden geïnstalleerd, deze werkt dus niet met GTA IV (geprobeerd en getest). Vooralsnog zitten we, denk ik, nog te vroeg na de release om nu al een werkende controller-emulator te kunnen verwachten. We zullen dus nog even geduld moeten hebben of wennen aan het toetsenbord+muis principe of een xbox 360 controller kopen. :7

Hopelijk wordt vervolgd ...

Link to comment
Delen op andere websites

Hopelijk wordt vervolgd ...
Het vervolg ...

Op GTAForums.com heb ik een oplossing gevonden. De bedoeling is dat je een viertal bestanden gaat vervangen in de Windows/System32 map (Windows/SysWOW64 voor Windows Vista x64). Dit gaat voor Windows XP wat makkelijker dan Windows Vista. Voor beide besturingssytemen: maak eerst back-ups van de bestanden xinput1_3.dll, xinput1_2.dll, xinput1_1.dll en xinput9_1_0.dll en download >deze Xbox360 controller emulator<.

Voor XP gebruikers is het eigenlijk een kwestie van die vier bestanden in de Windows/System32 map te plaatsen. Als je dit probeert met Vista loop je tegen het probleem dat het bestand xinput9_1_0.dll zich niet zo maar makkelijk laat vervangen / verplaatsen / hernoemen; ook al beschik je over alle mogelijke administrator privileges die je maar kan bedenken. Overigens lukt het wel met de andere drie bestandjes. Ga als volgt te werk om ook xinput9_1_0.dll te vervangen:

  • Klik met de rechtermuisknop op: Start > Bureau-accesoires > Opdrachtprompt
  • Selecteer: Als administrator uitvoeren
  • Typ: takeown /f C:\Windows\System32\XInput9_1_0.dll [Enter] en vervolgens deze bewerking bevestigen.
  • Typ: cacls C:\Windows\System32\XInput9_1_0.dll /G Gebruikersnaam:F [Enter] (vul voor Gebruikersnaam je PC-accountnaam in).

Je bent nu wel in staat om dit bestand te vervangen met de gedownloade versie (vergeet niet een back-up te maken). Voor zover ik weet zijn de knoppen niet zelf in te stellen, je kan in het spel kiezen tussen twee configuraties: Standard en Classic. Ik heb het getest met mijn gamepad en het werkt uitstekend. ^_^

Bron: GTAForums.com

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt _KoE_Mzungu, maar ik ben nog steeds 'niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren'

Ik heb alle stappen precies gevolgd en krijg in opdrachtprompt CMD dan ook het bericht : 'verwerkt bestand : c:/Windows/System32/xinput9_1_0.dll'. Maar wanneer ik xinput9_1_0.dll dan wil vervangen gaat het nog steeds niet. Ik heb ook al geprobeerd via eigenschappen, zonder resultaat. Misschien nog een idee? Bedankt

Bewerkt: door B108
Link to comment
Delen op andere websites

Hopelijk wordt vervolgd ...
Het vervolg ...

Op GTAForums.com heb ik een oplossing gevonden. De bedoeling is dat je een viertal bestanden gaat vervangen in de Windows/System32 map (Windows/SysWOW64 voor Windows Vista x64). Dit gaat voor Windows XP wat makkelijker dan Windows Vista. Voor beide besturingssytemen: maak eerst back-ups van de bestanden xinput1_3.dll, xinput1_2.dll, xinput1_1.dll en xinput9_1_0.dll en download >deze Xbox360 controller emulator<.

Voor XP gebruikers is het eigenlijk een kwestie van die vier bestanden in de Windows/System32 map te plaatsen. Als je dit probeert met Vista loop je tegen het probleem dat het bestand xinput9_1_0.dll zich niet zo maar makkelijk laat vervangen / verplaatsen / hernoemen; ook al beschik je over alle mogelijke administrator privileges die je maar kan bedenken. Overigens lukt het wel met de andere drie bestandjes. Ga als volgt te werk om ook xinput9_1_0.dll te vervangen:

  • Klik met de rechtermuisknop op: Start > Bureau-accesoires > Opdrachtprompt
  • Selecteer: Als administrator uitvoeren
  • Typ: takeown /f C:\Windows\System32\XInput9_1_0.dll [Enter] en vervolgens deze bewerking bevestigen.
  • Typ: cacls C:\Windows\System32\XInput9_1_0.dll /G Gebruikersnaam:F [Enter] (vul voor Gebruikersnaam je PC-accountnaam in).

Je bent nu wel in staat om dit bestand te vervangen met de gedownloade versie (vergeet niet een back-up te maken). Voor zover ik weet zijn de knoppen niet zelf in te stellen, je kan in het spel kiezen tussen twee configuraties: Standard en Classic. Ik heb het getest met mijn gamepad en het werkt uitstekend. ^_^

Bron: GTAForums.com

Vraagje; zou dat ook werken bij 'n logitech-controller? Dan hoef ik niet op zoek naar 'n xbox-controller (die ik niet fijn in de hand vind liggen, maar da's persoonlijk)...

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb dit werken en wel op XP.

Onderstaande tekst komt van de site waar de oplossing vandaan komt:

Ok guys, I found a solution to simulating the xbox 360 controller with any generic controller. This makes use of analog sticks, so it's no longer binary driving which drives you all mad =)

First, back up the original xinput1_3.dll, xinput1_2.dll, xinput1_1.dll and xinput9_1_0.dll from your windows\system32

Next, unpack them into system32 from http://lcsteam.net/dump/gta4/XBOX.360.cont...r.emulation.zip

Fire up your game. It should recognize your third-party controller as an XBOX 360 controller.

http://www.ftd.nu/portal/?user=Adhd1977&am...i5lbXVsYXRpb24=

FTD NR: 838436

peace.......

Link to comment
Delen op andere websites

Vraagje; zou dat ook werken bij 'n logitech-controller? Dan hoef ik niet op zoek naar 'n xbox-controller (die ik niet fijn in de hand vind liggen, maar da's persoonlijk)...
Je zal toch echt gewoon jou manier van handelen om moeten draaien, want in dit geval ben jij de uitgewezen persoon die hier antwoord op kan geven. M.a.w. je zal deze vraag aan jezelf moeten stellen, het vervolgens moeten uitproberen opdat je jezelf daarna van een antwoord kan voorzien. Pas daarna kan je eventueel hier nog eens aankloppen met vragen.

Maar ik raad je aan om onderstaande oplossing te gebruiken. Aangezien je dan de mogelijkheid hebt om de knoppen anders te configureren naar jou persoonlijke voorkeur. (Onderstaande link heb ik ook gevonden op GTAForums.com.)

Update: M.b.v. >deze download< kan je ook eventueel de knoppen aanpassen. Helaas niet ingame maar door in de .ini aanpassingen te maken.
Succes ^_^
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
Vraagje; zou dat ook werken bij 'n logitech-controller? Dan hoef ik niet op zoek naar 'n xbox-controller (die ik niet fijn in de hand vind liggen, maar da's persoonlijk)...
Je zal toch echt gewoon jou manier van handelen om moeten draaien, want in dit geval ben jij de uitgewezen persoon die hier antwoord op kan geven. M.a.w. je zal deze vraag aan jezelf moeten stellen, het vervolgens moeten uitproberen opdat je jezelf daarna van een antwoord kan voorzien. Pas daarna kan je eventueel hier nog eens aankloppen met vragen.

Maar ik raad je aan om onderstaande oplossing te gebruiken. Aangezien je dan de mogelijkheid hebt om de knoppen anders te configureren naar jou persoonlijke voorkeur. (Onderstaande link heb ik ook gevonden op GTAForums.com.)

Update: M.b.v. >deze download< kan je ook eventueel de knoppen aanpassen. Helaas niet ingame maar door in de .ini aanpassingen te maken.
Succes ^_^

ik heb een soort PS3 achtige controller, die zowel werkt op mn pc als op mn ps2. Via directinput werkte deze controller niet. Maar met die emulator werkt het wel, nou is alleen het probleem dat het me het niet lukt om de controls the mappen. Kunnen jullie misschien uitleggen wat ik fout doe? Ik verander steeds de cijfers in de ini file alleen dat verandert niks.

Grz GTA_MasterNL

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet spelbesturing of iets dergelijks (game controllers in het engels) uit je configuratiescherm hebben. Daar kun je bij eigenschappen zien welke knop wat is. Die waardes moet je in dat inibestand gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet spelbesturing of iets dergelijks (game controllers in het engels) uit je configuratiescherm hebben. Daar kun je bij eigenschappen zien welke knop wat is. Die waardes moet je in dat inibestand gebruiken.

Dat heb ik gedaan, maar dat help niks. Ik denk dat ik iets verkeerd heb gekopieerd. Ik heb alleen de dingen gebruikt die in dit topic stond (de downloads dus). Is het zo dat die .ini file al standaard in C:/Windows staat, want ik heb em namelijk overkopieerd vanaf de download. De readme die bij de .ini zit zegt dat je een ini moet aanmaken en de controls moet invoegen. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Kan iemand me plz helpen. Bij voorbaat dank.

Grz GTA_MasterNL

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Er zit toch ook een readme.txt in het archiefje wat je gedowned hebt? Zo heb ik het gewoon gevolgt en dat ging goed. De dll bestanden kun je overigens ook gewoon simpelweg in de game map zelf zetten. Daar kijkt windows ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...