Jump to content

Aanschaf nieuwe hardware


Kyvill

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van de nieuwe GTA IV :) maar zoals ik al dacht gingen de graphics en prestaties op mijn pc tegenvallen, nu ben ik zo verzot op het spel dat ik mij nieuwe hardware ga aanschaffen. en om wat hoge kosten te vermijden zoek ik specifiek de delen die ik zou moeten veranderen.

Ik gebruik een Intel Pentium IV van 3.40Ghz en een ram geheugen van 2Gb, samen met de Nvidia Geforce 8600GTS 256Mb speel ik GTA IV op de laagste performance.

Is het nodig om enkel de grafische kaart te veranderen, of zowel nieuwe processor, meer ram en de grafische kaart?

Ik had de MSI N9600GT 1024Mb in gedachten als grafische kaart, en indien nodig een Dual core 3.0Ghz met 4Gb ram

Natuurlijk is het logisch dat de prijs erdoor vrij hoog ligt (588 euro ipv 200 euro als ik enkel de grafische kaart vervang)

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt inderdaad geen goede hardware om GTA IV te spelen. Eerst en vooral is vooral je processor te sloom, een Dual Core processor is dus zeker nodig. Je RAM geheugen is ongeveer genoeg, al is een extra gigabytje mooi meegenomen en zal de prestaties zeker verbeteren. Als je echt mooie beelden wilt raad ik je de nVidea 9800: deze kost nog geen 200 euro en zal zeker goede kwaliteit leveren.

Een nieuwe processor is dus zeker aangeraden, en een nieuwe videokaart ook (als je op hoog wilt spelen). Je werkgeheugen (RAM) is voldoende, maar het mag wel wat meer.

Link to comment
Delen op andere websites

die 2GB is genoeg werkgeheugen want windows xp 32 bit pakt toch maar 2GB en windows vista 32bit sp1 3gb

dus dat lijkt me goed

en aan video kaarten en prosssecors moetje zelf even kijken

hou wel in de gaten dat je moederbord de prossecor wel aan kan zelfde geld voor je video kaart

ik speel met een video kaart XFX 8600GT 512mb en ik heb ook gta IV voor de pc en gaat prima

en mijn prossecor is een Intel due 2.3Gz

Link to comment
Delen op andere websites

die 2GB is genoeg werkgeheugen want windows xp 32 bit pakt toch maar 2GB en windows vista 32bit sp1 3gb

dus dat lijkt me goed

en aan video kaarten en prosssecors moetje zelf even kijken

hou wel in de gaten dat je moederbord de prossecor wel aan kan zelfde geld voor je video kaart

ik speel met een video kaart XFX 8600GT 512mb en ik heb ook gta IV voor de pc en gaat prima

en mijn prossecor is een Intel due 2.3Gz

Euhm XP 32 bit pakt 3 GB geheugen en Vista 32Bit met SP1 pakt 4 gig geheugen..

Verder zou ik een DualCore processor kopen, E8400 of E8500 (3.00 of 3.16Ghz)

een XFX 8800GT en eventueel nog wat geheugen. Hou er wel rekening mee dat een Core2Duo

waarschijnlijk niet op volle snelheid kan draaien op het moederbord wat je nu hebt, ligt er

natuurlijk aan welke het is. Wat ik heb betaald voor een nieuw systeem, een Core2Duo E8500

XFX Gforce 8800GT, 4 Gig geheugen en een goed simpel moederbordje was rond de 400,

en op het moment draait GTA 4 perfect hier. Alhoewel ik geloof dat de 8800GT niet meer te kopen was(de 8800GT Alpha dog editie van XFX dan)

Bewerkt: door Mike5501
Link to comment
Delen op andere websites

nieuwe videokaart ook (als je op hoog wilt spelen).

Dat is best wel onzin aangezien je cpu hoger belast wordt dan je videokaart. Wat ik aanraad is eerst een betere cpu te kopen (indien nodig een Core2duo ready moederbord) en voor een Intel processor gaan. Wanneer de patch gearriveerd is kijk je de performance en mocht het toch nog nodig zijn een nieuw videokaartje... maar ik zou daarmee even wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

die 2GB is genoeg werkgeheugen want windows xp 32 bit pakt toch maar 2GB en windows vista 32bit sp1 3gb

dus dat lijkt me goed

en aan video kaarten en prosssecors moetje zelf even kijken

hou wel in de gaten dat je moederbord de prossecor wel aan kan zelfde geld voor je video kaart

ik speel met een video kaart XFX 8600GT 512mb en ik heb ook gta IV voor de pc en gaat prima

en mijn prossecor is een Intel due 2.3Gz

Euhm XP 32 bit pakt 3 GB geheugen en Vista 32Bit met SP1 pakt 4 gig geheugen..

Verder zou ik een DualCore processor kopen, E8400 of E8500 (3.00 of 3.16Ghz)

een XFX 8800GT en eventueel nog wat geheugen. Hou er wel rekening mee dat een Core2Duo

waarschijnlijk niet op volle snelheid kan draaien op het moederbord wat je nu hebt, ligt er

natuurlijk aan welke het is. Wat ik heb betaald voor een nieuw systeem, een Core2Duo E8500

XFX Gforce 8800GT, 4 Gig geheugen en een goed simpel moederbordje was rond de 400,

en op het moment draait GTA 4 perfect hier. Alhoewel ik geloof dat de 8800GT niet meer te kopen was(de 8800GT Alpha dog editie van XFX dan)

rond de 400 euro? heeft die winkel een online shop :D? ik woon namelijk in belgië, en hier kom ik met die hardware boven de 600

Link to comment
Delen op andere websites

Euhm XP 32 bit pakt 3 GB geheugen en Vista 32Bit met SP1 pakt 4 gig geheugen..

Ik dacht dat Vista 32 bit maar 3 GB aankon ;)

Dat klopt, daarom zet ik er ook bij Vista SP 1 (Service Pack 1 dus)

Inderdaad, die moet je wel eerst installeren, maar dan ziet Vista 32 Bit 4 gig wel.

rond de 400 euro? heeft die winkel een online shop :D? ik woon namelijk in belgië, en hier kom ik met die hardware boven de 600

Heb het gekocht bij Informatique Bergschenhoek (bij Rotterdam)

Maar omdat je in België woont is dat niet zo heel dichtbij :7

Ze versturen de onderdelen ook, ik weet alleen niet of ze ook naar België sturen

http://www.informatique.nl

Bij deze winkel, goed opletten want ze hebben wel eens leuke actie's

Bv op een zondag een Core 2 Duo E8500 voor 150 ipv 220, 8800GT voor 100 ipv 170

(tijdje geleden uiteraard)

Bewerkt: door Mike5501
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...