Jump to content

Texture problemen en oplossingen gevonden :)

Trackah123

Recommended Posts

Texture problemen en oplossingen gevonden :).

Ik wou dit even delen met de gta-forums.

Ik had dit spel gekocht voor de PC en was ook 1 van de ongelukkigen die een texture-probleem had op mijn Geforce 8800 GTS.

er zijn 2 soorten texture problemen waarvan ik "mogelijk" voor jullie een werkende oplossing voor heb.

1. Je ziet meteen geen textures vanaf het begin van het spel, dus alleen maar ramen, objecten en lichtjes.

Om dit op te lossen moet je het volgende doen.

- Verwijder je ATI of NVIDIA drivers op de normale manier via configuratiescherm -> software

- Verwijder ook Rivatuner als je die eventueel geinstalleerd heb.

- ga naar Safe Mode en draai "Driver Sweeper" , die kan je downloaden van www.guru3d.com

- draai daarna voor de zekerheid ook "Crap Cleaner" die is te downloaden van www.ccleaner.com

- installeer daarna de laatste drivers voor je videokaart

Start je windows weer op in de normale mode en het zou dan moeten werken.

2. Je ziet texture pop-ins, objecten / muren die verdwijnen en verschijnen als je je camera draait in het spel, en nog erger zelfs na 10 - 20 minuten eventueel dat je textures compleet verdwijnen!! (Dit is het probleem wat ik had). En dan hou je alleen nog maar auto's, objecten en lichtjes over.. tijdelijke oplossing is ALT+TAB en terug maar ook dat werkt maar voor 5 minuten.

- In Vista heb ik hiervoor geen oplossing kunnen vinden, dit heeft iets denk ik met Vista <-> GTA4 te maken

- In mijn XP werkt het PRIMA, geen texture popins niks, alles werkt gewoon veel meer details, textures laden ook niet ik kan eindeloos in de verte kijken zonder dat er iets ingeladen word, helaas draait GTA4 wel ietsjes trager in XP. Ik raad je aan om het in XP te proberen als je specifiek ook dit probleem heb.

Ik hoop dat dit werkt voor jullie. :tu:

Delen op andere websites

Ik heb het in Vista ook werkend gekregen, het schijnt dat de 180.70 drivers na 10 - 20 minuten texture problemen geven in GTA4.

Ik heb 180.60 nu geinstalleerd in Vista en het spel werkt prima.

Ik heb laatst mijn driver verwijderd.

Ik kon geen enkele driver vinden voor mijn videokaart omdat die er nog niet is.

Dus wat raden jullie mij aan om te doen?

Wachten op de patch?

Delen op andere websites

Wachten op de patch is idd de beste optie zowieso voor iedereen.

Maar wat voor videokaart heb je dan?

NVIDIA GeForce 9300M GT

Ik heb al drivers gehad maar die kon ik simpel weg niet installeren :S

Naja, ik wacht gewoon op die patch.

Delen op andere websites

hmm dat had ik eerst ook met die 180.70 drivers (Foute drivers). Moest ik via apparaatbeheer geforceerd en handmatig installeren, setup.exe werkte niet.

krijg je een melding zoiets als "This System has not been modified" ?

volgens mij zou 180.48 bij jou moeten werken die ondersteunt de 9300 series, en misschien 180.60 ook.

Als je het niet via de normale manier kan installeren dan kan je het altijd proberen via Apparaatbeheer (Handmatig INF install).

Delen op andere websites

hmm dat had ik eerst ook met die 180.70 drivers (Foute drivers). Moest ik via apparaatbeheer geforceerd en handmatig installeren, setup.exe werkte niet.

krijg je een melding zoiets als "This System has not been modified" ?

volgens mij zou 180.48 bij jou moeten werken die ondersteunt de 9300 series, en misschien 180.60 ook.

Als je het niet via de normale manier kan installeren dan kan je het altijd proberen via Apparaatbeheer (Handmatig INF install).

Ik kreeg iets van The setup is been cancelled for this reason:

This system did not match your hardware

Delen op andere websites

ja oude driver in veilige modus (Safe mode) eerst verwijderen en de stappen volgen die ik heb beschreven in bovenste post, Driver Sweeper, Crap Cleaner etc..

C:\NVIDIA? dat is namelijk een tijdelijke map waar ie alles naar extract als je een driver installeert.

Versienummer kan je controleren via Apparaatbeheer.

post-104123-1228471489.jpg

Bewerkt: door Trackah123
Delen op andere websites

ja oude driver in veilige modus (Safe mode) eerst verwijderen en de stappen volgen die ik heb beschreven in bovenste post, Driver Sweeper, Crap Cleaner etc..

C:\NVIDIA? dat is namelijk een tijdelijke map waar ie alles naar extract als je een driver installeert.

Versienummer kan je controleren via Apparaatbeheer.

Mijn versie is: 7.15.11.6746

Is dit goed?

Ik heb hier geen verstand van :puh:

Ik heb gezocht naar updates maar niets gevonden. Dus het moet dus zo goed zijn.

Dan moet eigenlijk ook wel want mijn PC heb ik gekocht op mijn verjaardag: 28-08-08

Dus ga ik er al niet van uit dat hij nu al slecht is xD

Bewerkt: door Insomniac
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...