Jump to content

sp3 installatie probleem


vcs

Recommended Posts

Eén van de systeemeisen van GTA IV is XP met Service Pack 3. Ik heb deze proberen te installeren, maar ik heb dus een probleem. Telkens krijg ik de foutmelding "d:\ntldr is geopend of in gebruik door een ander programma. sluit het programma en probeer opnieuw". ntldr is dus een bestand die in de windowsmap zit, een belangrijke dus. Ik heb al het internet afgeschuimd op zoek naar een oplossing (zoals de service pack installer downloaden en 't zo te proberen + kijken of ik het uitvoer als "administrator"), maar tot nu toe geen succes.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor? txh :tu:

voor de duidelijkheid: ntldr is geen bestand of programma dat afgesloten moet worden, is zelfs nodig voor installatie van SP3...

Bewerkt: door vcs
Link to comment
Delen op andere websites

Ntldr is een bestand dat nodig is om Windows op te starten. Daarna wordt het bestand afgesloten.

Start de computer eens op in Veilige Modus (F8 ingedruk houden tijdens starten), en probeer dan opnieuw SP3 te installeren.

Heb je toevallig een schijfbeheerprogramma, zoals Partition Magic geïnstalleerd?

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Ntldr is een bestand dat nodig is om Windows op te starten. Daarna wordt het bestand afgesloten.

Start de computer eens op in Veilige Modus (F8 ingedruk houden tijdens starten), en probeer dan opnieuw SP3 te installeren.

Heb je toevallig een schijfbeheerprogramma, zoals Partition Magic geïnstalleerd?

Dat van veilige modus (heb 'k via cmd gedaan, ma komt opt zelfde neer) heb ik al enkele keren geprobeerd (zonder succes dus :7 ).

Ik heb wel Daemon Tools staan, zo'n programma waarmee je schijven op je pc emuleert, ligt het daaraan mss? (Deze is nogthans uitgeschakeld).

Bewerkt: door vcs
Link to comment
Delen op andere websites

Download eens het programma Process Explorer.

Start het op, en klik op Find > FInd Handle or DLL. Typ daar NTLDR en klik op Search. Als ie een resultaat heeft, sluit dan het zoekvenster, klik op NTLDR en druk op Delete om 'm tijdelijk te ontladen. Dan SP3 nog eens installeren.

Heb je overigens XP Home Edition of Professional? En heb je toevallig nog een 2e versie van Windows op de computer staan?

Link to comment
Delen op andere websites

Download eens het programma Process Explorer.

Start het op, en klik op Find > FInd Handle or DLL. Typ daar NTLDR en klik op Search. Als ie een resultaat heeft, sluit dan het zoekvenster, klik op NTLDR en druk op Delete om 'm tijdelijk te ontladen. Dan SP3 nog eens installeren.

Heb je overigens XP Home Edition of Professional? En heb je toevallig nog een 2e versie van Windows op de computer staan?

Heb dit even geprobeerd, maar 't is niet gelukt. Heb enkel XP professional op m'n pc, dus 't ligt niet aan xp-vista problemen ;)

Bewerkt: door vcs
Link to comment
Delen op andere websites

Heb dit even geprobeerd, maar 't is niet gelukt. Heb enkel XP professional op m'n pc, dus 't ligt niet aan xp-vista problemen ;)

Ga eens in Configuratiescherm naar Mapopties. Bij het tabblad Weergave moet je 'Eenvoudige Bestandsdeling' uitvinken. Doe ditzelfde met de optie 'Beveiligde besturingsbestanden'. Klik dan op OK.

Ga nu naar het station waar die NTLDR staat (in jouw geval op D:). Klik er met de rechter muisknop op, en klik op Eigenschappen. Ga vervolgens naar het tabblad Beveiliging en dan naar Geavanceerd. Klik op het tablad Eigenaar. Klik dan op Administrators en dan op OK. Als ie iets vraagt, dan altijd op OK klikken.

Installeer dan nog eens SP3.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb dit even geprobeerd, maar 't is niet gelukt. Heb enkel XP professional op m'n pc, dus 't ligt niet aan xp-vista problemen ;)

Ga eens in Configuratiescherm naar Mapopties. Bij het tabblad Weergave moet je 'Eenvoudige Bestandsdeling' uitvinken. Doe ditzelfde met de optie 'Beveiligde besturingsbestanden'. Klik dan op OK.

Ga nu naar het station waar die NTLDR staat (in jouw geval op D:). Klik er met de rechter muisknop op, en klik op Eigenschappen. Ga vervolgens naar het tabblad Beveiliging en dan naar Geavanceerd. Klik op het tablad Eigenaar. Klik dan op Administrators en dan op OK. Als ie iets vraagt, dan altijd op OK klikken.

Installeer dan nog eens SP3.

Wel, ik heb jouw manier geprobeerd, maar deze lukte niet helemaal. Dan ben ik zelf nog eens beginnen proberen en het is GELUKT! :dans: woohoow!

Dit heb ik gedaan:

  • nadat ik met jouw methode de verborgen bestanden zichtbaar gemaakt heb zag ik NTLDR in m'n D schijf staan (alhoewel ik hem hiervoor enkel zag staan in de C schijf onder windows en nog enkele submappen, op de foutmelding stond echter wel de D).
    Ik heb op het ntldr bestand rechtsgeklikt - eigenschappen-tablad beveiliging en dan bij geveavanceerd: op het tablat Machtigingen klikken, daarna op "Toevoegen" en in het kader de naam "Administrators" of de naam met administrator-machtiging opgeven.
    Dan Ok, voor de zekerheid heb ik bij tablad Eigenaar nogmaals Administrators aangeklikt en bij tab Effectieve Machtigingen "Volledig beheer" aangeklikt en uiteindelijk OK. Nogmaals checken of Administrator en "Volledig beheer" is aangeklikt en dan OK.
    Indien dit nog niet gebeurd is: "Alleen lezen" uitvinken op het Algemeen-tablat van Eigenschappen van NTLDR.
    Daarna kreeg ik nog een gelijkaardige foutmelding over NTDetect, maar heb deze op dezelfde wijze opgelost.

fieuw, nu is hij netjes geïnstalleerd, die f*cking Service Pack _O_:dans: Veel Dank voor je hulp!!! :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...