Jump to content

xbox360 die krassen maakt

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoi iedereen

een topic waar waarschijnlijk al vaak is geopend maar omdat ik reeks niet erg actief ben op gtagames open ik een nieuw topic..

ik heb een xbox van al 2 jaar oud, ik heb 1 x de rings of death al meegemaakt en heb em bij microsoft laten repareren dat is ongeveer al een jaar geleden.. ik heb sinds kort het volgende probleem.. met de kleinste geringste beweging maakt hij krassen op de cd.. daarme heb ik fable 2 al verloren en nu vandaag prince of persia..

nu heb ik laast gelezen dat je games naar microsoft op kan sturen en dan worden ze vergoed.. alleen dit geld maar voor een aantal games en mijn kapotte spellen staan er niet bij.. nu zijn mijn vragen

1. is er een update van de garantie lijst waar mijn spellen opstaan?

2. is er ergens een regeling dat je met bij betaling je xbox360 kan laten omruilen voor zo'n nieuwe zwarte?

3. valt dat hij krassen maak ook onder de garantie?

groetjes mause

Bewerkt: door bronzenknieschijf
Geplaatst:

Als je 360 games afspeelt en je gaat ermee schudden weet je gewoon dat er iets fout kan gaan.

Nee hoor i'm just kidding.

Éen ding dat je kan doen om het te verhelpen: Laat je 360 liggen, dan heb je minder kans om schade te krijgen. Ik weet niet of die bij jou al ligt maar ik zeg het toch even.

Bij GameMania halen ze gratis en voor niks de krassen uit je discs.

Geplaatst:
hoi iedereen

een topic waar waarschijnlijk al vaak is geopend maar omdat ik reeks niet erg actief ben op gtagames open ik een nieuw topic..

ik heb een xbox van al 2 jaar oud, ik heb 1 x de rings of death al meegemaakt en heb em bij microsoft laten repareren dat is ongeveer al een jaar geleden.. ik heb sinds kort het volgende probleem.. met de kleinste geringste beweging maakt hij krassen op de cd.. daarme heb ik fable 2 al verloren en nu vandaag prince of persia..

nu heb ik laast gelezen dat je games naar microsoft op kan sturen en dan worden ze vergoed.. alleen dit geld maar voor een aantal games en mijn kapotte spellen staan er niet bij.. nu zijn mijn vragen

1. is er een update van de garantie lijst waar mijn spellen opstaan?

2. is er ergens een regeling dat je met bij betaling je xbox360 kan laten omruilen voor zo'n nieuwe zwarte?

3. valt dat hij krassen maak ook onder de garantie?

groetjes mause

Spijtig genoeg voor jou zal je jouw games niet terugkrijgen van Microsoft als ze niet op de lijst staan. Je kan ze natuurlijk wel laten repareren, als dit nog mogelijk is. Voor het terugsturen van je 360 kan je via 0800 797 90 contact opnemen met Microsoft. Veel succes! :Y

Geplaatst:

Vind je het raar dat de 360 krassen maakt als je hem beweegt. :') De DVD's draaien met een rotsnelheid en het DVD systeem van de Xbox 360 is al niet zo'n geweldig systeem... Maar goed, je kunt een nieuwe Elite kopen voor een niet al te grote prijs die denk ik minder/geen krassen maakt als je hem niet steeds verplaatst.

Geplaatst:
Vind je het raar dat de 360 krassen maakt als je hem beweegt. :') De DVD's draaien met een rotsnelheid en het DVD systeem van de Xbox 360 is al niet zo'n geweldig systeem... Maar goed, je kunt een nieuwe Elite kopen voor een niet al te grote prijs die denk ik minder/geen krassen maakt als je hem niet steeds verplaatst.

Nee, het komt doordat als je de Xbox beweegt, de DVD tegen de laser aan komt. En dan maakt hij fatale krassen die er voor zorgen dat de DVD kapot is...

Ik heb het ook gehad, maar ik had het geluk dat ik het spel net had gekocht en daarom zei dat het al was.. :engel:

Geplaatst:

Nee, het komt doordat als je de Xbox beweegt, de DVD tegen de laser aan komt. En dan maakt hij fatale krassen die er voor zorgen dat de DVD kapot is...

Ik heb het ook gehad, maar ik had het geluk dat ik het spel net had gekocht en daarom zei dat het al was.. :engel:

Daarom koop ik dus geen Xbox... :duh:

Geplaatst:

Wat kan die xdoos eigenlijk wel goed doen?

LALALALALALALALA

*ignores PS3 fanboys*

Maar waarom proberen jullie PSfags het zelf niet uit en kantelen jullie lekker je console lomp heen en weer terwijl er een schijfje in aan het draaien is?

Wat kan die xdoos eigenlijk wel goed doen?

LALALALALALALALA

*ignores PS3 fanboys*

Maar waarom proberen jullie PSfags het zelf niet uit en kantelen jullie lekker je console lomp heen en weer terwijl er een schijfje in aan het draaien is?

Srry wou geen ruzie maken...

Ik vind het gewoon raar dat die krassen maakt.

Bewerkt: door Ely
Geplaatst:

Mwah, het ligt voor een deel ook aan MS om lekker op de 360 te bezuinigen, maar als je met draaiende/werkende hardware gaat gooien weet je dat er zeker iets mis zal gaan. Ik neem aan dat je je computer ook niet steeds heen en weer kantelt of je met je laptop gaat gooien...

Geplaatst:
Mwah, het ligt voor een deel ook aan MS om lekker op de 360 te bezuinigen, maar als je met draaiende/werkende hardware gaat gooien weet je dat er zeker iets mis zal gaan. Ik neem aan dat je je computer ook niet steeds heen en weer kantelt of je met je laptop gaat gooien...

Jawel hoor, zou ik wel doen als ik een PS3 had :clown:

Maar zonder dollen, Microsoft had een probleem bij de designontwikkeling, toen bleek dat de DVD drive er niet meer in paste.

Toen hebben ze de Heat Sink die op de GPU (Graphics Processing Unit) zit, verkleint, en dat is dan ook gelijk weer de oorzaak van de RRoD:

Het moederbord wordt heet, de GPU raakt los door trillingen

Gevolg: RRoD.

Maja dat hebben ze nu gelukkig weer gefixed. _O_

Geplaatst:
Srry wou geen ruzie maken...

Ik vind het gewoon raar dat die krassen maakt.

Dat is ook raar maar de mensen die hier last van hebben zijn nog raarder. Die mensen hebben namelijk de Arcade versie van de 360 gekocht, de versie die je niet wil. De andere, duurdere versies maken geen krassen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb mn xbox op gestuurd en heb hem ondertussen al weer trug, k was hem maar een week kwijt.. ze hebben er een nieuwe cd drive erin gezet en k heb nu niet meer het probleem van de krassen. ook word fable 2 vergoed maar prince of persia niet. maar dankzij de nieuwe optie van xbox dat je je spellen op de hardeschijf kan zetten is het me gelukt dankzij een beetje tandpasta en een doek de cd opgepoets en daarna op de harde schijf laten over schrijven. nu kan ik beide games weer spelen plus mn xbox is weer gemaakt

ff op de ps3 fanboys af te kraken. als je ps3 verot ga dan moet je bij betalen voor een andere gerepareerde naa je half jaar garantie (iets van 100 of 200 euro of wat dan ook.. heb je bijna een xbox arcade voor) terwijl je bij xbox zelfs 2,5 jaar naa aankoop hem probleemloos kan opsturen en hij word gerepareerd, geheel gratis!

en ja k heb genoeg ps3 kapot zien gaan.. iets met doorgebrande lens

groetjes bronzenknieschijf

• 1 maand later...
Sorry dat ik dit topic omhoog haal

Maar waar kan ik de lijst met spellen vinden voor garantie ???

Dit is de lijst.

En hier kun je terecht voor verdere info over wat te doen met beschadigde (door Microsoft uitgegeven) games. ;)

Bewerkt: door Dvt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...