Jump to content

Photoshop CS4 Extended

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds kort Photoshop CS4 Extended en ik wil iets weten. Hoe maak ik een animatie? Hoe doe ik dat en hoe maak ik de grootte zo klein zodat het in mijn persoonlijke foto, signature, avatar kan?

Kan je me een link geven naar een topic die een tutorial geeft van hoe je een animatie op Photoshop CS4 maakt?

Of.

Kan je me een link geven naar een site die een tutorial toont hoe je zo'n animatie maakt? (Liefst in het Nederlands)

Of.

Kan je het hier uitleggen?

Geplaatst: (bewerkt)

In Photoshop kan je een animatie maken door naar "Window" te gaan en daarna op "Animation (Animatie)" te klikken. Hierna krijg je onderaan je beeldscherm een vakje met 1 frame. Hierin kan je een animatie maken. Het is eerst verstandig om je ontwerp te maken (in aparte lagen) voordat je gaat animeren. Wanneer je dat gedaan hebt, druk je op het 1e frame in je scherm 'Animation". Wanneer je daarop geklikt heb kan je de lagen met je ontwerp aan of uitzetten (het ligt eraan wat je wilt laten zien). Misschien is het even wat handiger uitleggen via een voorbeeld:

We willen bijvoorbeeld een vierkantje laten zien die een paar keer van kleur wisselt. Hiervoor maken we eerst 4 vierkantje van dezelfde grootte met ieder een andere kleur. Je kan ze individueel aanpassen door dubbel te klikken op je laag (Blending opties) en in dat menu te kiezen voor Color Overlay (kleurbedekking). Hier kan je je kleur aanpassen.

Wanneer je 4 vierkantjes heb, open je dus het scherm met "Animation (Animatie)". Dan klik je op je 1e frame en zet je de laag aan met het vierkantje van bv de kleur blauw. Daarna klik je in dat Animatie scherm onderaan op het papiertje om een nieuw frame toe te voegen. In dit nieuwe frame zet je de vorige laag (met het blauwe vierkantje) uit en zet je een andere laag aan. Dit proces kan je steeds voortzetten.

afbeelding22rb5.png

Wanneer je klaar bent met je animatie kan je per frame het aantal tijd nog veranderen (klik daarvoor op de tijd die onder je frame staat). Zo kan je de ene frame 2 seconden laten duren en de andere bv 5. Wanneer je dit gedaan hebt kan je bij je animatieinstellingen (linsonder het Animatie-scherm / zie op bovenstande afbeelding het woord 'forever") nog wat dingen aanvinken zoals "loop".

Om hem te saven ga je naar File (Bestand) > Save for web (Sla op voor web). Daar kies je aan de rechterkant .GIF en sla hem op. in Windows kan je hem in voorvertoning testen en daarna uploaden :)

Wanneer je een document geopend hebt kan je het formaat nog aanpassen door naar Afbeelding > Canvas formaat te gaan. Daar kan je het aantal op "pixels" zetten en zo je formaat verkleinen of vergroten, zonder dat je afbeelding wordt verkleint/vergroot.

Bewerkt: door Kai-ShockWave
  • 5 maanden later...
Geplaatst:
Leuk ook als je een heel verhaal schrijft en de topicstarter kijkt er niet meer naar om :7

Ik heb er iets aan gehad hoor :)

En wss veel andere ook, want je ziet het op google heel snel, als je naar zoiets zoekt.

Geplaatst:

Jazeker, thanks ben er net mee bezig geweest

Ook al gebruik ik het niet echt, altijd leuk om even te weten

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...