Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil mijn GTA SA modden,ik had een winterset zodat het winter is in SA.

Nou open ik gta3.img in de imgtool,wil de bestanden vervangen,en het progamma doet raar.

wat moet ik hiermee? :?

Geplaatst:
Ik wil mijn GTA SA modden,ik had een winterset zodat het winter is in SA.

Nou open ik gta3.img in de imgtool,wil de bestanden vervangen,en het progamma doet raar.

wat moet ik hiermee? :?

"Het programma doet raar" is helaas niet genoeg informatie. Wat doet het programma, of wat doet het niet... Wat duidelijker please ;)
Geplaatst:

Ik wou wat bestanden verwijderen (van een Caddy) en de bestanden van een gemodde Caddy erin zetten,als ik wil verwijderen geeft het progamma een foutmelding en ik kan geen aangepaste Caddy in mn GTA SA zetten. :(

Kortom:De IMGtool verwijdert geen bestanden op mijn PC. :(

Geplaatst:

"een foutmelding" is, net als "het programma doet raar", een ruim begrip. Eigenlijk kunnen we daar alsnog weinig mee, maar ik heb misschien al wel een oplossing (het komt wel vaker voor).

Druk eens met de rechtermuisknop op de map (als je hem nog niet hebt geopend) of op een leeg vlak in de map (als je hem dus al wel hebt geopend). Druk dan op 'Eigenschappen' en vink bij 'Alleen-Lezen' het vinkje weg. Er zal dan een venster verschijnen waarin er twee opties worden geboden: 'Wijzigingen alleen op deze map toepassen' en 'Wijzigingen op deze map en alle submappen en bestanden toepassen'. Kies die laatste optie en druk op 'OK'. Hierna zul je waarschijnlijk wel wijzigingen kunnen aanbrengen in 'gta3.img'.

Succes!

Geplaatst:
Ik wou wat bestanden verwijderen (van een Caddy) en de bestanden van een gemodde Caddy erin zetten,als ik wil verwijderen geeft het progamma een foutmelding en ik kan geen aangepaste Caddy in mn GTA SA zetten. :(

*Wilde, wou is spreektaal.

>>> Door Dutchy3010: Graag alleen verbeteren als je er verstand van hebt. "Wou" is wel degelijk goed ABN. Het enkelvoud van "willen" is "wou" of "wilde". Het meervoud is echter altijd "wilden", "wouden" is dialect.<<<

Je moet, als je de DFF of TXD gevonden hebt door een CTRL+F'je te doen, Rechtsklik > Replace doen. Dan kan je je gemodde bestand zoeken. Dan hoef je niet "Rebuild Archive" te doen. Is dus makkelijker én sneller :)

Maar eerst het advies @Hieronder Hierboven opvolgen.

Geplaatst:

Je moet, als je de DFF of TXD gevonden hebt door een CTRL+F'je te doen, Rechtsklik > Replace doen. Dan kan je je gemodde bestand zoeken. Dan hoef je niet "Rebuild Archive" te doen. Is dus makkelijker én sneller :)

Willen jullie die "Knopnamen" :puh: In het Nederlands zetten,dat progamma is Nederlands en ik kom geen "rebuild" o.i.d tegen? :?

Geplaatst:

Willen jullie die "Knopnamen" :puh: In het Nederlands zetten,dat progamma is Nederlands en ik kom geen "rebuild" o.i.d tegen? :?

Rebuild Archive (Archief Herbouwen..?) hoef je dus niet te doen, als je goed gelezen had :puh:

Geplaatst:

Rebuild Archive (Archief Herbouwen..?) hoef je dus niet te doen, als je goed gelezen had :puh:

Ik kom helemaal geen Archief Herbouwen,Herplaatsen en dat soort dingen tegen. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik kom helemaal geen Archief Herbouwen,Herplaatsen en dat soort dingen tegen. :puh:

Wat voor IMGTool gebruik jij dan?

vervangen: Rechtsklik op een bestand > Replace (Of vervangen)

Rebuild Archive (Archief Herbouwen): Edit > Rebuild Archive (Of ?Archief herbouwen¿)

Welke versie gebruik je?

@Hieronder: Als je iets hebt vervangen, hoef je dus niet te Rebuilden. Tevens hoef je ook geen bestanden te selecteren, wil je rebuilden. Rebuild Archive rebuild het hele archief, niet alleen de geselecteerde bestanden.

Bewerkt: door Beagle

Als al die dingen er bij jou niet bij staan dan heb je geen IMG Tool of je kijkt gewoon niet goed. De versie van je IMG Tool maakt trouwens weinig uit als je de map op 'Alleen lezen' hebt staan want dan kun je hem namelijk niet bewerken, wat je ook doet.. Ik heb nog even een plaatje om duidelijk te maken waar je 'Rebuild' (gebruik je wanneer je klaar bent met het vervangen, slaat je wijzigingen als het ware op) kan vinden onder andere.

w15izp.png

Zoals je ziet moet je op een van die dingen daar klikken om 'Rebuild' aan te kunnen klikken, daarom vinden wij het ook zo raar dat jij dat niet kunt vinden want als het goed is zit het bij elke IMG Tool op dezelfde plek.

Een foutmelding kan altijd nog komen door dat de map waar alles in staat niet is uitgevinkt zoals VWO-er ook al aangaf dus ik zou zijn raad maar eens opvolgen als ik jou was! Vergeet na het uitvinken ook niet om op 'Toepassen' te klikken, anders wordt het namelijk niet opgeslagen en kun je nog een keer..

Bewerkt: door Hackman

Ah Hackman,bedankt voor je screen,nu zag ik dat ik een andere IMGtool had. (MultiIMG ofzo) :7:7

Nu heb ik wel de foutmelding: I/O Error... :?

Bewerkt: door Gast
Geplaatst:

I/O Error (I/O = Input/Output) heeft waarschijnlijk te maken met dat het gta3.img bestand op een of andere manier niet goed te bereiken is. De meest warschijnlijke reden is dt gta3.img nog op "alleen-lezen" staat. Als je met de rechtermuisknop op dit bestand klikt en vervolgens voor 'Eigenschappen' kiest, kun je dit kenmerk weghalen. Een andere reden die de I/O error zou kunnen veroorzaken is dat je GTA aan hebt staan terwijl je aan het modden bent. Als de bestanden 'in gebruik' zijn kun je ze natuurlijk niet aanpassen.

Geplaatst:

De oplossing die ik nu gevonden heb:

GTA3.img in een andere map zetten(op het bureaublad heb ik een map genaamd SA) e nu doet ie 't. :)

Geplaatst:
De oplossing die ik nu gevonden heb:

GTA3.img in een andere map zetten(op het bureaublad heb ik een map genaamd SA) e nu doet ie 't. :)

Had je dan toen je "Alleen-lezen" uit had gezet wel op "OK" gedrukt :7 Of, heb je wel die hele SA map "Alleen-lezen" afgehaald?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...