Rutger. Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 Hallo! Ik wil me eerst even voorstellen... Ik ben JuniorJoost (in het echt heet ik anders hoor *ook geen joost*) Zit op de middelbare school, 13 jaar oud. Mijn hele leven doe ik niks anders dan layouts designen en websites maken... Verder heb ik veel interesses in games maken, sketchup heb ik dan ook een keer geleerd. Ik maak veel gebruik van sketchup aangezien met mijn school het extra vak "technasium" mogelijk is. Genoeg over mijzelf! Ik heb even rondgesnuffeld over het forum, en zag een handige site met blue-prints... Daar heb ik een blauwdruk van een scania vrachtwagen vandaan gehaald. Even in SketchUp geload en ik was begonnen. Maar een Scania vrachtwagen vond ik een beetje saai... Ik besloot er een ANWB Sleepwagen van te maken. Het begin is er: Ik wil dit topic gebruiken om aan jullie te vragen wat jullie er tot nu toe van vinden. Ook wil ik mijn vragen hier stellen. En mijn vorderingen met de sleepwagen laten zien, (evt. download als ie af is) ~JuniorJoost Reageren
Beagle Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 (bewerkt) Komt het ingame, of is het een losse render? Dat moet dan in het Show Your Models topic staan. Ik denk dus dat het ingame komt [Edit:] Ja, het komt ingame, zie ik nu aan het een na laatse zin [/edit] * Final mod show topics dienen screenshots en een downloadlink te hebben. * WIP mod show topics dienen duidelijke informatie en eventueel al screens te hebben. * Losse renders van models kunnen in het Show jouw models topic geplaatst worden. * Rippen, oftewel het stelen van andermans mod, wordt zwaar bestraft! Het is lastig om hier over te oordelen, omdat er geen detail in zit. Het is alleen maar een simpele basis. Er zit ook nog geen échte vorm in, je hebt het getekend en dat... Eh... Hoe noem je dat in Sketchup? gëpushed&Pulled? Dus, er valt nog niks te beoordelen of te zeggen of wat... Bewerkt: 7 december 2008 door Beagle Reageren
Rutger. Geplaatst: 7 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 december 2008 (bewerkt) Bedankt voor je reactie! Inderdaad het komt ingame edit: je had 'm net bewerkt @Weinig detail, I know Ben al bezig met de wielen. 1. Wielen erop maken2. Spiegels erop 3. Sleep haak ding (beetje vaag?) 4. Textures verbeteren 5. Deuren & stoelen erin Ff een stappenplan Bewerkt: 7 december 2008 door JuniorJoost Reageren
Yannick(NL) Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 Aaah, je wagen lijkt me wel mooi worden Als die klaar is zal ik hem zeker downloade! Ik wil me Gta modde met Nederlandse dingen. Zelf wil ik ook nog leere modde, wel gratis dan uhh. Maar...SUCCESS!! Reageren
Rutger. Geplaatst: 7 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 december 2008 Bedankt! De wielen zitten erop! (Zat een groot probleem met de grootte) Alleen de textures zijn slecht! Verder zit er een NL nummerbordje op met GTAForum.nl En ik heb de raampjes wat doorgetrokken Ik stuur vanavond nog wel een screen! Reageren
Beagle Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 Aaah, je wagen lijkt me wel mooi worden Als die klaar is zal ik hem zeker downloade! Ik wil me Gta modde met Nederlandse dingen. Zelf wil ik ook nog leere modde, wel gratis dan uhh. Maar...SUCCESS!! Hoe kan je dat nú al zien? Modden is trouwens gratis. De programma's niet altijd. Gelukkig zijn daar alternatieven voor. "Ik wil leren modden" <-- Dat topic is echt geboren voor jouw. Bedankt! De wielen zitten erop! (Zat een groot probleem met de grootte) Alleen de textures zijn slecht! Verder zit er een NL nummerbordje op met GTAForum.nl En ik heb de raampjes wat doorgetrokken Ik stuur vanavond nog wel een screen! Probleem met de grootte... Kon je het niet gewoon verkleinen... De textures zijn slecht? Maak dan je eigen, of download ze van CGTextures.com. Ik verwacht wel screens. Want het is avond. ©Irritant Beagle-commentaar Reageren
Rutger. Geplaatst: 7 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 december 2008 Wie niet ziet wat er veranderd is: - Wielen zitten erop - Nummerbord - En een vage bobbel Ik laat nu ziet wat die 'vage bobbel' is: Het moet een rol met touw gaan voorstellen, waarmee de auto erop wordt getakeld @download ze van CGTextures.com Thx! Reageren
Yannick(NL) Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 (bewerkt) Beagle, welk programma zou jij aanraden voor auto's (gratis:P) Trouwens JuniorJoost welk programma gebruik jij? :O Ciao! Bewerkt: 7 december 2008 door Yannick(NL) Reageren
Beagle Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 @JuniorJoost: Nummerbord is te klein. En ik vind het knap dat je een probleem had met dié wielen. CGTextures hebben goede texturen. maar wees voorzichtig: Je hebt een "Daily Quota". Dit houd in dat je niet meer KB's van die site mag downloaden dan is toegestaan. Natuurlijk kan je de dag (of aantal uur) erna weer wel downloaden. @Yannick(NL): Vrij Logisch dat je Nederlands bent, Yannick(NL). Ik raad aan: 1. 3DS Max. Een duur programma, maar je kan het altijd downloaden. (Mogen we verder niet over spreken ) 2. GMax. De gratis 3DS Max, maar met minder functies. 3. Zmodeller. Een programma die véél simpeler is, maar word wel gebruikt om voertuigen mee te modellen. Ook gratis. 9999. Sketchup. Dit is wat JuniorJoost gebruikt. Het zuigt heel erg (Kijk maar naar de ANWB Vrachtwagen ) en word absoluut niet aangeraden. ©Irritant Beagle-commentaar Reageren
Yannick(NL) Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 xD Ik begin wel met Zmodeller... En daarna in kleine stapjes verder! 3DS Max illegaal zker? Mag je het ook niet over pb zeggen? hehe :O Maar ik vind die ANWB wagen niet verkeerd hoor! Reageren
Beagle Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 xDIk begin wel met Zmodeller... En daarna in kleine stapjes verder! 3DS Max illegaal zker? Mag je het ook niet over pb zeggen? hehe :O Maar ik vind die ANWB wagen niet verkeerd hoor! Over PB.. TUURLIJK, geen probleem 3DS Max illegaal? Neej joh, het is alleen maar een paar duizend dollar, en iedereen op het forum heeft het programma en is rond de 13 ~ 18! Ik zou met Gmax beginnen. Kan je makkelijk overstappen op het professionele programma dat ook gebruikt word om spellen te maken, 3DS MAX Reageren
Remcconen Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 9999. Sketchup. Dit is wat JuniorJoost gebruikt. Het zuigt heel erg (Kijk maar naar de ANWB Vrachtwagen ) en word absoluut niet aangeraden.©Irritant Beagle-commentaar Zeg dan wel even dat er WEL mensen zijn die GOED met KetchUp overweg kunnen. Moet je maar eens op www.pumastudios.nl kijken of "creaties" van Puma op dit forum... Reageren
Beagle Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 9999. Sketchup. Dit is wat JuniorJoost gebruikt. Het zuigt heel erg (Kijk maar naar de ANWB Vrachtwagen ) en word absoluut niet aangeraden.©Irritant Beagle-commentaar Zeg dan wel even dat er WEL mensen zijn die GOED met KetchUp overweg kunnen. Moet je maar eens op www.pumastudios.nl kijken of "creaties" van Puma op dit forum... Er zijn Wel mensen die er goed mee over weg kunnen. Maar ik vind dat het bugt. Als ik iets moet ingame zetten wat van Sketchup komt, bugt het. De polys zijn nooit quads. Onnodige poly's. En het is meestal niet mooi. Op uitzondering van Puma en nog een paar. Reageren
Yannick(NL) Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 Oooh ok... Ik hoop dat deze dan niet bugt (van JuniorJoost) Ik heb nu die tut over Zmodeller gelezen. Ik hoop dat ik het snap, maar je hebt op het begin een blauwdruk nodig die ik nergens kan vinden. Maar ik blijf zoeken! BYE! Reageren
Remcconen Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 Oooh ok...Ik hoop dat deze dan niet bugt (van JuniorJoost) Ik heb nu die tut over Zmodeller gelezen. Ik hoop dat ik het snap, maar je hebt op het begin een blauwdruk nodig die ik nergens kan vinden. Maar ik blijf zoeken! BYE! http://www.the-blueprints.com/ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.