Jump to content

computer laad somige delen van gta IV niet! :(


bartos01

Recommended Posts

hey, ik heb me gistere gita 4 gekocht, ik draai het op de laagste specs ( kan het game juist aan en het hapert niet)

maar dan begint het probleem:

ik begin het spel te spelen, ik rij in het begin in die auto een paar straten door en ineens zijn die straten niet meer geladen waar ik op speel. (straten zijn grijs en zie geen huizen meer enz) alleen nog mensen en autos zie ik

wie kan mij helpen? :(

specs van me pc:

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4400+

2.30 GHz

windows xp (sp3)

NVIDIA GeForce 8400 GS ()

video RAM: 501MB

Video Card 3D Acceleration

Video HW Transform & Lighting

Vertex Shader Ver.: 4.0

Pixel Shader Ver.: 4.0

geheugen: 1 gig RAM (juist genoeg voor op xp te draaien)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, een 8400 GS is niet bepaald een goede videokaart.

Als ik jou was zou ik je videokaart upgraden.

maar ik heb de nieuwe driver van NVIDIA gedownload en geinstaleerd (dat speciaal voor gta IV is)

en normaal zou mijn videokaart het toch wel foutloos aankunnen als alles op low staat

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niet helemaal waar dat het niet verholpen kan worden zonder de aankomende patch.

Ik heb dat probleem ook gehad. Met mijn 8600 GT. Wat ik heb gedaan is een driver update bij de NVIDIA website.

Niet de speciale drive update voor GTA IV (Ga ik nog doen), maar gewoon een update voor je drivers van je Videokaart, de special GTA IV driver update was er toen nog niet. Daarna was het probleem verholpen bij mij. Hoe je die driver update doet: Ga naar deze site toe: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us. Je hebt dan 2 opties. 1 optie is dat je zelf moet invullen welke videokaart hebt. 2de optie is dat hij zelf naar je videokaar info gaat zoeken. Ik zou voor optie 2 gaan. Dat is het makelijkst en het betrouwbaarst! Klik dan op Graphics Drivers. Hij gaat dan uitzoeken welke videokaart je hebt. Als hij daar mee klaar is komt hij waarschijnlijk met een update. Download die, installeer hem daarna en ik hoop voor je dat je probleem dan is opgelost. Anders zou ik inderdaad even wachten op de patch voor GTA IV.

Grz GTA_MasterNL

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niet helemaal waar dat het niet verholpen kan worden zonder de aankomende patch.

Ik heb dat probleem ook gehad. Met mijn 8600 GT. Wat ik heb gedaan is een driver update bij de NVIDIA website.

Niet de speciale drive update voor GTA IV (Ga ik nog doen), maar gewoon een update voor je drivers van je Videokaart, de special GTA IV driver update was er toen nog niet. Daarna was het probleem verholpen bij mij. Hoe je die driver update doet: Ga naar deze site toe: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us. Je hebt dan 2 opties. 1 optie is dat je zelf moet invullen welke videokaart hebt. 2de optie is dat hij zelf naar je videokaar info gaat zoeken. Ik zou voor optie 2 gaan. Dat is het makelijkst en het betrouwbaarst! Klik dan op Graphics Drivers. Hij gaat dan uitzoeken welke videokaart je hebt. Als hij daar mee klaar is komt hij waarschijnlijk met een update. Download die, installeer hem daarna en ik hoop voor je dat je probleem dan is opgelost. Anders zou ik inderdaad even wachten op de patch voor GTA IV.

Grz GTA_MasterNL

ok ty ga ik direct ens proberen :D anders word het de patch... :puh:

*edit* oja nog een probleem, telkens als ik mijn grafiek lager zet en ik herstart mijn game dan staat die terug standaart :(

hoe komt dat? :o

Bewerkt: door bartos01
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niet helemaal waar dat het niet verholpen kan worden zonder de aankomende patch.

Ik heb dat probleem ook gehad. Met mijn 8600 GT. Wat ik heb gedaan is een driver update bij de NVIDIA website.

Niet de speciale drive update voor GTA IV (Ga ik nog doen), maar gewoon een update voor je drivers van je Videokaart, de special GTA IV driver update was er toen nog niet. Daarna was het probleem verholpen bij mij. Hoe je die driver update doet: Ga naar deze site toe: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us. Je hebt dan 2 opties. 1 optie is dat je zelf moet invullen welke videokaart hebt. 2de optie is dat hij zelf naar je videokaar info gaat zoeken. Ik zou voor optie 2 gaan. Dat is het makelijkst en het betrouwbaarst! Klik dan op Graphics Drivers. Hij gaat dan uitzoeken welke videokaart je hebt. Als hij daar mee klaar is komt hij waarschijnlijk met een update. Download die, installeer hem daarna en ik hoop voor je dat je probleem dan is opgelost. Anders zou ik inderdaad even wachten op de patch voor GTA IV.

Grz GTA_MasterNL

ok ty ga ik direct ens proberen :D anders word het de patch... :puh:

*edit* oja nog een probleem, telkens als ik mijn grafiek lager zet en ik herstart mijn game dan staat die terug standaart :(

hoe komt dat? :o

Ik heb dat probleem vaker gezien op het GTA Forum. Ik kan je er geen antwoord op geven, want ik heb zelf nog geen idee waardoor het komt. Maar ik ben het nu voor je aan het uitzoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even lopen zoeken en er zijn zeker meer mensen met hetzelfde probleem. Er is echter nog geen oplossing. Wat er wordt gezegd is dat je moet wachten op de patch en dan maar hopen dat het probleem verholpen is.

Grz GTA_MasterNL

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Ik was nog wat vergeten te zeggen: Ik heb ook nog een oplossing voor als die driver update het niet doet. Ik verwijs je naar dit topic. De uitleg is wel engels, waarschijnlijk heeft hij het van een website gekopieerd en was hij te lui om het naar het Nederlands te vertalen :puh:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...&hl=default

Link to comment
Delen op andere websites

offtopic: 3dubbelposten? Bewerk dan anders gewoon je eerste berichtje!

ontopic: ik denk dat ik het weet met die grafiek: je zal denk ik eerst moeten saven voor het ook echt werkt! of druk eens op enter! Anders weet ik het ook niet meer!

Link to comment
Delen op andere websites

offtopic: 3dubbelposten? Bewerk dan anders gewoon je eerste berichtje!

ontopic: ik denk dat ik het weet met die grafiek: je zal denk ik eerst moeten saven voor het ook echt werkt! of druk eens op enter! Anders weet ik het ook niet meer!

Je bedoelt dus dat je de graphics moet veranderen, dan het spel spelen en moet opslaan. Dan zou hij het dus moeten doen? Wat trouwens ook kan, dat zijn videokaart het niet aankan en het spel het zelf weer verandert in de default. (GTA IV PC is eigenwijs genoeg, ik kan zelfs mijn graphics niet eens lager zetten :puh: )

Over dat 3 dubbel posten: srry normaal doe ik dat gwn, weet niet wrm ik dat toen niet deed.

Link to comment
Delen op andere websites

offtopic: 3dubbelposten? Bewerk dan anders gewoon je eerste berichtje!

ontopic: ik denk dat ik het weet met die grafiek: je zal denk ik eerst moeten saven voor het ook echt werkt! of druk eens op enter! Anders weet ik het ook niet meer!

Je bedoelt dus dat je de graphics moet veranderen, dan het spel spelen en moet opslaan. Dan zou hij het dus moeten doen? Wat trouwens ook kan, dat zijn videokaart het niet aankan en het spel het zelf weer verandert in de default. (GTA IV PC is eigenwijs genoeg, ik kan zelfs mijn graphics niet eens lager zetten :puh: )

Over dat 3 dubbel posten: srry normaal doe ik dat gwn, weet niet wrm ik dat toen niet deed.

Het kan geen kwaad hoor, maar ik zeg het gewoon maar :) en over de graphics:

Als ik op mijn console speel en ik doe de autosave aan maar save niet, staat ie de volgende keer terug uit, en als ik save, dan staat ie wel aan, en mss moet dat ook bij de graphics op de PC versie?

Link to comment
Delen op andere websites

offtopic: 3dubbelposten? Bewerk dan anders gewoon je eerste berichtje!

ontopic: ik denk dat ik het weet met die grafiek: je zal denk ik eerst moeten saven voor het ook echt werkt! of druk eens op enter! Anders weet ik het ook niet meer!

Je bedoelt dus dat je de graphics moet veranderen, dan het spel spelen en moet opslaan. Dan zou hij het dus moeten doen? Wat trouwens ook kan, dat zijn videokaart het niet aankan en het spel het zelf weer verandert in de default. (GTA IV PC is eigenwijs genoeg, ik kan zelfs mijn graphics niet eens lager zetten :puh: )

Over dat 3 dubbel posten: srry normaal doe ik dat gwn, weet niet wrm ik dat toen niet deed.

Het kan geen kwaad hoor, maar ik zeg het gewoon maar :) en over de graphics:

Als ik op mijn console speel en ik doe de autosave aan maar save niet, staat ie de volgende keer terug uit, en als ik save, dan staat ie wel aan, en mss moet dat ook bij de graphics op de PC versie?

Ik snap je vraag over dat saven niet echt helemaal. Zou je dat misschien iets duidelijker willen uitleggen?

Link to comment
Delen op andere websites

jammer maar helaas... niks werkt :(

dan maar wachten op de patch en hopen dat het dan opgelost is.

voor de zekerheid heb ik maar ff een screentje gemaakt dat ik er zeker van ben dat we het allemaal over de zelvde fout hebben :puh:

http://img519.imageshack.us/img519/2420/foutgta4ww8.png

zie je?

en het saven na die grafiek werkt ook niet hoor jammer maar helaas :(

Bewerkt: door bartos01
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...