extron Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 Hallo, Ik vroeg me af of iemand me kan uitleggen goe ik een helemaal nieuw vliegtuig kan toevoegen aan mijn spel en waar ik dan moet bijscripten enzo en gegevens bijzetten voor dit vliegtuig. En ook welke programma's ik nodig heb voor een nieuw vliegtuig te creeren. Greetz, Extron Reageren
K.O. Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 Mijn eerste vraag is hoeveel ervaring je hebt met modden. Als je er namelijk helemaal geen ervaring hebt, zal ik je gelijk zeggen dat je dit echt niet zomaar gaat lukken. Sterker nog, zet het idee dan maar gewoon uit je hoofd. Het kán echter wel: Heb je al een model gemaakt in 3DSMax? Dat is volgens mij toch wel het moeilijkste gedeelte. Als je inderdaad al een model hebt acht ik je ervaren genoeg om het ingame te krijgen. Als je nog nooit gewerkt hebt met 3DSMax (of een ander 3D programma) kan ik je zeggen dat je echt eerst maar eens met wat kleinere dingen moet gaan beginnen. Bijvoorbeeld dit. Als je al wel een heel vliegtuig gemaakt hebt in 3DSMax en ervaring hebt met moddellen, dan is het verder niet zo bijzonder moeilijk meer. Het makkelijkste is om een bestaand vliegtuig te modden, dat scheelt bijzonder veel werk. Een voertuig helemaal toevoegen kan ook, maar is een stuk moeilijker omdat je heel veel data moet toevoegen aan een hoop bestanden. Dat wil ik je best allemaal uit gaan leggen, maar dan wil ik toch eerst weten hoeveel ervaring je hebt met modden en moddellen. Anders is het namelijk vrij nutteloos... (Overigens kan het nooit kwaad om hier eens rond te neuzelen.) Reageren
wesley123 Geplaatst: 7 december 2008 Rapport Geplaatst: 7 december 2008 heej extron. Extron kan al flink modden hoor(scripten), dus dit gaat ook wel lukken. Je hebt sackys limit adjuster nodig, en nog een paar asi plugins van alexander blade, meer info kan ik niet geven want het was alleen gelukt bij gta united waar hij er standaard inzit. Op gtaforums.com heb je een tutorial hierover Reageren
extron Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2008 Wel in de grote vakantie geweest was ik goed op weg met cleo mods te makken, zo heb ik een zoeklicht voor op de raindac gemaakt en een cruisecontrol alleen heb ik dit programmeren wat laten rusten waardoor ik nu weer opnieuw moet beginnen met een beetje te leren hoe het allemaal werkt maar de grote lijnen snap ik wel. Maar ik zal dus eerst eens de voorbeelden bekijken en proberen eerst een bestaand vliegtuig te veranderen Greetz, Extron -------- Reageren
K.O. Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 Nou dat is mooi, dan heb je in ieder geval verstand van zaken. Alleen is CLEO en SCM scripten enzo wel heel anders dan 3D modellen. Het heeft eigenlijk bijzonder weinig met elkaar te maken. Ik weet niet precies hoe het met je ervaring zit in 3DSMax, maar in de Master Tutorial List kun je tientallen tutorials vinden om goed te leren modellen. Je kunt wel ervaren zijn in één tak van GTA-modding, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ook verstand hebt van de andere, daarom dus de vraag hoeveel ervaring je hebt met het Texturing/Modelling gedeelte van GTA-modding. Ikzelf heb bijvoorbeeld totaal geen verstand van CLEO en SCM enzo. Ook nooit geprobeerd eigenlijk... Reageren
extron Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2008 Nou dat is mooi, dan heb je in ieder geval verstand van zaken. Alleen is CLEO en SCM scripten enzo wel heel anders dan 3D modellen. Het heeft eigenlijk bijzonder weinig met elkaar te maken. Ik weet niet precies hoe het met je ervaring zit in 3DSMax, maar in de Master Tutorial List kun je tientallen tutorials vinden om goed te leren modellen. Je kunt wel ervaren zijn in één tak van GTA-modding, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ook verstand hebt van de andere, daarom dus de vraag hoeveel ervaring je hebt met het Texturing/Modelling gedeelte van GTA-modding. Ikzelf heb bijvoorbeeld totaal geen verstand van CLEO en SCM enzo. Ook nooit geprobeerd eigenlijk... k ik heb nog niet echt veel verstand van het texturing/modelling , wel kan ik texturen wat aanpassen met txd workshop daar enzo maar van 3d modeling nog niets of het zij voor een ander spel maar dat is iets anders. Nu ik ga eerst eens die tutorials onder handen nemen en kijken of het iets voor mij is en dan zal ik verder kijken voor wat ik wil bekomen. Greetz, Extron ------- Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.