Jump to content

PES Of FIFA

GreyFox-Smurf

Recommended Posts

Geplaatst:

Halo Allemaal ik had een vraag, op internet heb ik veel preview"s gelezen over FIFA09 en PES 09

Maar toch kan ik niet kiezen.

Welke Voor en Nadelen Zitten in de Games.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Oke:

Fifa 09

Plus Punten

- Spelersgezichten

- Schoenen

- Verlichting

- Het gras

- De voetbal(len)

- Arena

- Liedjes

- Vreugdedansen

Min Punten

- Publiek

- Commentaar

Pro Evolution Soccer 2009

Plus Punten

- Gameplay

- Team verband sterker

- Menu is verbeterd

- Ongeëvenaarde gameplay

Min Punten

- Scheids geeft erg snel de rode kaart

- Licenties

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zou kiezen voor PES 2009 want ik heb allebei spellen.

PES

+: gameplay, graphic, nieuwe mogelijkheden, nachtcyclus, regen, Champions League

-: niet echt vele clubs als fifa

FIFA

+: vele clubs, vele mogelijkheden

-: geen echte Hollandse ploeg, geen nacht en regen, gameplay is matig, de online werkt soms niet goed, de scheidsrechter trekt soms te snel de kaarten

Bewerkt: door studio dewolf

Aan elk spel zitten plus en minpunten. Maar sommige punten die Studio Dewolf op noemt kloppen voor geen meter.

Plus punten van fifa ten opzichte van PES:

• Meer clubs
  • Betere online mogelijkheden
  • Training is nu altijd als je het spel opstart en voor een wedstrijd (op PS3)
  • Meer licenties (veel meer)

Plus punten van PES ten opzichte van Fifa:

• Betere Graphics
  • Betere speel als prof
  • Nachtcyclus

De gameplay maakt voor mij geen verschil. In fifa zit inderdaad geen nacht, maar wat maakt dat uit? Regen zit overigens wel bij fifa. De bekers die te winnen zijn heten misschien anders, maar is wel precies hetzelfde. Dat maakt dus ook niet veel uit. Het gaat mij om hoe het spel eruit ziet en hoe het speelt. In beide opzichten is dat goed, maar bij fifa heb je veel betere online servers. Ook heb je meer mogelijkheden bij fifa online. Ik praat nu vooral over de PS3 (het online gedeelte). De punten die je bij fifa krijgt worden opgeslagen en daarvan kan je weer dingen halen in de store op de website van fifa. Ook kan je filmpjes uploaden die op de site van fifa komen te staan.

Ik heb bij PES geen idee hoe dit werkt.

P.S: Je hebt wel gelijk over de kaarten, dat de scheids hem te snel trekt. Maar dat komt door de timing. Bij PES is dat precies hetzelfde. Fifa 09 is werkelijk waar het eerste spel die een rode kaart geeft als je doorgebroken bent en iemand haalt je neer. Verder heb ik nog geen rode kaarten gehaald. Alleen met doorgebroken spelers :puh:

Bewerkt: door Visser23
Geplaatst:

Niveau bij fifa is lager dan pes want ik speel bij pes 2 sterren hetzelfde als semi-prof van fifa. Pes is moeilijker maar wel spannend en realitisch terwijl fifa makkelijk en veel goals maken. Ik heb ooit in 5 minuten met semi-profniveau 9 goals gemaakt terwijl bij pes minstens 10 minuten voor enkele goals maar. Bij pes zijn er vele verschillende goals dan fifa vind ik want ik scoor bij fifa dan is meestel saai, ongeveer hetzelfde goals terwijl pes bijna altijd verschillend. De krachtmeter van de schietsysteem bij pes is veel keer nauwkeurig dan fifa die bevat maar 5 balken. Over online kan ik niet veel zeggen want ik heb niet veel online gespeeld bij pes en wel veel gespeeld bij fifa maar haperen is grootste minpuntje van fifa online.

Waarom ga je niet demo van allebei spellen te spelen?

Voor wat voor console wil je hem kopen?

Ik heb hem op de PS3.

@ Hierboven : Omdat ik op de PS3 heb en ik geen netwerk kabel heb.

GRTZ GFS

Bewerkt: door GreyFox-Smurf
Voor wat voor console wil je hem kopen?

Ik heb hem op de PS3.

@ Hierboven : Omdat ik op de PS3 heb en ik geen netwerk kabel heb.

GRTZ GFS

Nou ja wat ik zou zeggen is dat FIFA 09 gewoon veel realistischer is. Kijk eens naar recensies op Gamekings en Insidegamer.

Die Champions League zit er wel in bij PES, maar ze hebben weinig licenties dus wat heb je er aan? En besides, het voegt niets toe aan het spel...

Online is van FIFA zowieso veel beter dan dat van PES: Bijv. 10 tegen 10 online (Be a Pro). Normale wedstrijden kan natuurlijk ook.

Ik heb FIFA 09 en hij is echt heel goed. Ik heb bewust geen PES 2009 gekozen omdat deze gewoon veel minder realistisch is dan FIFA.

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:

Studio dewolf, volgens mij heb jij fifa niet eens. Probeer jij eens op proffessioneel te spelen. Ik win niet meer dan 1-0 of 2-0. Bij PES semi-pro kan je mensen gewoon voorbij lopen. Bij prof bewegen ze een beetje, maar zo moeilijk is dat ook weer niet om uit te spelen.

Het haperen bij jou op fifa online ligt aan jou, want dat heb ik niet. Of jij zit gewoon dingen te bedenken om PES te promoten, maar je kan beter de waarheid spreken dan te liegen. Verder zijn beide spellen mooi, maar ik vind persoonlijk fifa mooier. De voorgaande jaren was ik altijd voor PES, maar dit jaar is dat sterk veranderd. Zware tegenvaller.

Geplaatst:

Ik heb wel fifa 2009, hoor. Bij begin speel je de speler die proberen goal maken en er zijn verschillende achtergrond van voetbalveld vb( stad, ...) Als ik druk op start dan zie ik de menu. Bij derde balk is online speeltype enzo. Ik speel al eerste seizoen van team coach. Ik vind echt makkelijker dan PES. Bij 2 sterren van PES kon ik meestal niet door de spelers en hij pakt mijn bal altijd af zoals fifa maar fifa kan je sneller goals maken terwijl PES veel tijd nodig. De licenties van PES zijn wel weinig maar voor mij is geen storend want ik vind gameplay belangrijker. EA is veel keer rijker dan konami dus hij heeft meerder licenties dan konami. Wie speelt toch de Ierlandse ploeg van half ster? Dus voor mij is wel overbodig en meer besteedt aan de gameplay. Waarom is de systeem van de keeper schrappen? Bij fifa 2008 kan je de keeper zelf besturen en niet automatisch. De spelersbeoordeling van fifa vind ik echt onrealitisch. Bij bijna elke match krijgt de speler 10 of 9. Bij PES is meer nauwkeurig. De beste speler krijgt meestal 8 of 7.5. Nog nooit 10 maar wel 9 want de speler heeft 5 keer gescoord en assists.

Ik weet dat FIFA en PES altijd oneindig dissucsie. Ik vind dat FIFA wel beter dan vorig jaar maar ik vind PES nog altijd beter dan FIFA. De gameplay van PES samen met de speltypen en de licenties van FIFA in 1 spel dan zal het nog beter maar het zal nooit gebeurd.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...