Nemean^inf Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 een normaal pc gebruiker bedoel ik iemand die gewoon zijn mail checkt, soms een spelletje speelt en er verder niks vanaf weet. Deze mensen krijgen hem er echt niet af, als je het zlob trojan hebt is deze zelfs voor redelijk ervaren mensen nog moeilijk te verwijderen, zo duurde het bij mij ruim een week voordat ik hem er volledig af had en nog bleven er sporen achter. Sporen blijf je altijd houden, zelfs na een format blijft er nog dingen zitten in je clusters en dergelijke. Maar een virus is redelijk makkelijk te verwijderen, behalve 1 bepaald virus. Als je die verplaats of probeert te verwijderen, pakt hij zichzelf uit tot heel je hardeschijf vol zit met data, en je pc nergens meer iets kwijt kan en je pc uiteindelijk crashed. Reageren
wesley123 Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 dit zlob trojan doet het zelfde, je kunt het slechts zelden verwijderen via software, als dit all ukt is de kans groot dat hij zichzelf her installeert, als het niet wil krijg je een BSoD. Het disabled je register, taakbeheer, msconfig, bureaublad en zijn sites naar anti malware programmas ontoegankelijk. De trojan word al heel snel memory resident en word al voor het anti virus(als deze al neit is verwijdert) geladen. de trojan geeft valse meldingen van virussen elke 3 minuten en toont ook pop ups. De trojan zorgt dat je geheugen word overloaded waardoor je pc vastloopt, dit gebeurt meestal al na 5 minuten waardoor scannen onmogelijk is. Sommige versies maken overal kopietjes van zichzelf in delen van het geheugen en bestanden. Als je van dit last hebt en geen ervaren gebruier bent kan je beter een reparateur bellen en je pc uit laten staan. Het gaat telkens een stapje verder, hij begint met valse meldingen geven elke 3 minuten, dan gaat hij een nep av laten zien die honderden virussen vind, waarna hij vraagt het product te kopen, dit herhaalt hij enorm vaak. Dan gaat hij neppe BSoD's laten tonen die vertellen dat je het product moet registreren, hierna toont de trojan reclames elke 5 minuten, na dit word de pc constant vast laten lopen totdat het je pc laat crashen. sommige versies downloaden ook van bepaalde hosts trojans om hem te helpen. Als je voor het programma betaalt word er eerst een bedrag van 40 euro in rekening gebracht, dan komen er nog eens 2 aanmaningen waardoor eht totale bedrag ver boven de 100 euro uitkomt. Aan dit soort troep kan niks worden gedaan omdat het volkomen legaal is, ze tonen gewoon een overeenkomst en als je het daarmee eens bent kan er niks meer voor je worden gedaan omdat je gewoon toestemming hebt gegeven. Het is dus compleet legaal tenzij je er nooit toestemming voor hebt gegeven door het met de overeenkomst eens te zijn. Reageren
Limbolander Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 dit zlob trojan doet het zelfde, je kunt het slechts zelden verwijderen via software, als dit all ukt is de kans groot dat hij zichzelf her installeert, als het niet wil krijg je een BSoD. Het disabled je register, taakbeheer, msconfig, bureaublad en zijn sites naar anti malware programmas ontoegankelijk.De trojan word al heel snel memory resident en word al voor het anti virus(als deze al neit is verwijdert) geladen. de trojan geeft valse meldingen van virussen elke 3 minuten en toont ook pop ups. De trojan zorgt dat je geheugen word overloaded waardoor je pc vastloopt, dit gebeurt meestal al na 5 minuten waardoor scannen onmogelijk is. Sommige versies maken overal kopietjes van zichzelf in delen van het geheugen en bestanden. Als je van dit last hebt en geen ervaren gebruier bent kan je beter een reparateur bellen en je pc uit laten staan. Het gaat telkens een stapje verder, hij begint met valse meldingen geven elke 3 minuten, dan gaat hij een nep av laten zien die honderden virussen vind, waarna hij vraagt het product te kopen, dit herhaalt hij enorm vaak. Dan gaat hij neppe BSoD's laten tonen die vertellen dat je het product moet registreren, hierna toont de trojan reclames elke 5 minuten, na dit word de pc constant vast laten lopen totdat het je pc laat crashen. sommige versies downloaden ook van bepaalde hosts trojans om hem te helpen. Als je voor het programma betaalt word er eerst een bedrag van 40 euro in rekening gebracht, dan komen er nog eens 2 aanmaningen waardoor eht totale bedrag ver boven de 100 euro uitkomt. Aan dit soort troep kan niks worden gedaan omdat het volkomen legaal is, ze tonen gewoon een overeenkomst en als je het daarmee eens bent kan er niks meer voor je worden gedaan omdat je gewoon toestemming hebt gegeven. Het is dus compleet legaal tenzij je er nooit toestemming voor hebt gegeven door het met de overeenkomst eens te zijn. genoeg daarover, wie zegt dat de topicstarter last heeft van deze trojan/virus? Reageren
wesley123 Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 hij zegt dat hij last heeft van reclames en het word steeds erger, toch nog wel 2 symptomen van het zlob trojan. Reageren
Limbolander Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 (bewerkt) hij zegt dat hij last heeft van reclames en het word steeds erger, toch nog wel 2 symptomen van het zlob trojan. er zijn honderen of zelfs duizenden verschillende virussen waaronder trojans die ook deze symptonen geven. vaak staat reclame gekoppelt aan spyware/malware. dit topic kan je btw vast helpen: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=80311 Bewerkt: 12 december 2008 door Scrtz Reageren
wesley123 Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 je hebt een punt, maar het zlob trojan is misschien toch wel de bekendere en komt ook in vele mate voor, zo heeft ruim 30% hiervan last gehad of heeft het nog steeds. Ik heb gewoon info gegeven over ehtgene dat het eerste in mij opkwam, en wat ook redelijk voor de hand liggend als je de aantallen geinfecteerde gebruikers bekijkt. Het kan ook iets anders zijn maar dit was het eerste wat in me opkwam Reageren
Limbolander Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 je hebt een punt, maar het zlob trojan is misschien toch wel de bekendere en komt ook in vele mate voor, zo heeft ruim 30% hiervan last gehad of heeft het nog steeds. Ik heb gewoon info gegeven over ehtgene dat het eerste in mij opkwam, en wat ook redelijk voor de hand liggend als je de aantallen geinfecteerde gebruikers bekijkt. Het kan ook iets anders zijn maar dit was het eerste wat in me opkwam Extra informatie is nooit verkeerd, al moet je wel een beetje proberen on-topic te blijven, en de topicstarted van zijn probleem af te helpen. Reageren
cavorpa Geplaatst: 20 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 januari 2009 dankje jullie wel voor al julie hulp ik heb een van julie geluister en ik heb me pc helemaal opnieuw geinstaleerd hij doet het goed heel goed. dank je wel voor al julie hulp maar me pc moet goed beveiligd woorden maar met wat ik wil die reclames nooit zien Reageren
cavorpa Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2009 dankje jullie wel voor al julie hulp ik heb een van julie geluister en ik heb me pc helemaal opnieuw geinstaleerd hij doet het goed heel goed.dank je wel voor al julie hulp maar me pc moet goed beveiligd woorden maar met wat ik wil die reclames nooit zien maar wie kent het beste anti virus me neef zegt avg maar ???? Reageren
Thundercover Geplaatst: 1 februari 2009 Rapport Geplaatst: 1 februari 2009 maar wie kent het beste anti virus me neef zegt avg maar ???? Zie voor een hele discussie dit topic. Reageren
RoL0 Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 je hebt een punt, maar het zlob trojan is misschien toch wel de bekendere en komt ook in vele mate voor, zo heeft ruim 30% hiervan last gehad of heeft het nog steeds. Ik heb gewoon info gegeven over ehtgene dat het eerste in mij opkwam, en wat ook redelijk voor de hand liggend als je de aantallen geinfecteerde gebruikers bekijkt. Het kan ook iets anders zijn maar dit was het eerste wat in me opkwam 30%?? dat is bijna 1 op de 3.. nou ik heb 4 computers thuis, en ik heb nog nooit iets van zo'n trojan gehoord. Mijn vrienden hebben er ook allemaal nooit last van een vage trojan die dus allemaal reclame verstuurd. Weet je zeker dat het geen 3% is! RoL0 Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 3 februari 2009 Rapport Geplaatst: 3 februari 2009 Virtumonde/Vundo is wel hardnekkige troep. Reageren
wesley123 Geplaatst: 4 februari 2009 Rapport Geplaatst: 4 februari 2009 30%?? dat is bijna 1 op de 3.. nou ik heb 4 computers thuis, en ik heb nog nooit iets van zo'n trojan gehoord. Mijn vrienden hebben er ook allemaal nooit last van een vage trojan die dus allemaal reclame verstuurd. Weet je zeker dat het geen 3% is!RoL0 Kerel, dat ruim 30% er last van heeft gehad hoeft niet te betekenen dat als je 4 pc's hebt er eentje er last van heeft gehad. die 30% is algemeen en gaat over alle pc's die op het internet aangesloten zijn. Dus van de 100 pc's zijn er 30 die er last van hebben gehad. sorry dat ik het zeg hoor, maar met een beetje nadenken had jij ook wel na kunnen gaan dat niet iedere 1 op de drie pc's er last van hebben gehad, dit was echt een domme opmerking... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.