NickyHendriks Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2008 Ok... Ik heb weer een probleempje en ik heb zelf al geprobeerd het te verhelpen maar als ik zo zie zit er geen fout in het script: // This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007 {$VERSION 3.1.0027} {$CLEO .cs} //-------------MAIN--------------- 03A4: name_thread "SPAWN" 014B: $PARKED_BARRACKS = init_parked_car_generator #BARRACKS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2349.1685 1443.2208 43.7793 angle 53.0379 014C: set_parked_car_generator $PARKED_BARRACKS cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_PATRIOT = init_parked_car_generator #PATRIOT color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2351.27 1451.1378 42.901 angle 50.992 014C: set_parked_car_generator $PARKED_PATRIOT cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_CARGOBOB = init_parked_car_generator #CARGOBOB color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2289.0493 1390.0084 43.7445 angle 249.0131 014C: set_parked_car_generator $PARKED_CARGOBOB cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_HYDRA = init_parked_car_generator #HYDRA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2303.999 1413.1547 43.7314 angle 6.5376 014C: set_parked_car_generator $PARKED_HYDRA cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_LEVIATHN = init_parked_car_generator #LEVIATHN color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2314.5967 1400.5466 43.5703 angle 341.3475 014C: set_parked_car_generator $PARKED_LEVIATHN cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_RHINO = init_parked_car_generator #RHINO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2349.0989 1406.3762 42.7204 angle 41.6908 014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_HUNTER = init_parked_car_generator #HUNTER color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2332.8835. 1398.4049. 43.876 angle 329.7757 014C: set_parked_car_generator $PARKED_HUNTER cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_POLMAV = init_parked_car_generator #POLMAV color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2305.4636. 1444.0836. 42.8927 angle 359.0327 014C: set_parked_car_generator $PARKED_POLMAV cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_COPBIKE = init_parked_car_generator #COPBIKE color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2352.2278.0 1417.6134.0 42.8617.0 angle 48.0192.0 014C: set_parked_car_generator $PARKED_COPBIKE cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_COPCARLA = init_parked_car_generator #COPCARLA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2350.2585. 1423.2021. 42.3963 angle 52.0875 014C: set_parked_car_generator $PARKED_COPCARLA cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_COPCARSF = init_parked_car_generator #COPCARSF color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2350.3645. 1428.5638. 42.4433 angle 55.5573 014C: set_parked_car_generator $PARKED_COPCARSF cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_COPCARRU = init_parked_car_generator #COPCARRU color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2348.646. 1433.3014. 42.3969 angle 50.6235 014C: set_parked_car_generator $PARKED_COPCARRU cars_to_generate_to 101 :SPAWN_209 0001: wait 0 ms 0002: jump @SPAWN_209 004E: end_thread Weet iemand misschien de fout? Reageren
extron Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 (bewerkt) Het is eigelijk maar een paar kleine foutjes hoor Achter een aantal getallen staat er een . of een getal met 2 komma's . Wel raar dat je dat zelf niet vind hoor hier is de versie die werkt ,( bij mij toch xD) {$VERSION 3.1.0027} {$CLEO .cs} //-------------MAIN--------------- 03A4: name_thread "SPAWN" 014B: $PARKED_BARRACKS = init_parked_car_generator #BARRACKS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2349.1685 1443.2208 43.7793 angle 53.0379 014C: set_parked_car_generator $PARKED_BARRACKS cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_PATRIOT = init_parked_car_generator #PATRIOT color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2351.27 1451.1378 42.901 angle 50.992 014C: set_parked_car_generator $PARKED_PATRIOT cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_CARGOBOB = init_parked_car_generator #CARGOBOB color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2289.0493 1390.0084 43.7445 angle 249.0131 014C: set_parked_car_generator $PARKED_CARGOBOB cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_HYDRA = init_parked_car_generator #HYDRA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2303.999 1413.1547 43.7314 angle 6.5376 014C: set_parked_car_generator $PARKED_HYDRA cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_LEVIATHN = init_parked_car_generator #LEVIATHN color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2314.5967 1400.5466 43.5703 angle 341.3475 014C: set_parked_car_generator $PARKED_LEVIATHN cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_RHINO = init_parked_car_generator #RHINO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2349.0989 1406.3762 42.7204 angle 41.6908 014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_HUNTER = init_parked_car_generator #HUNTER color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2332.8835 1398.4049 43.876 angle 329.7757 014C: set_parked_car_generator $PARKED_HUNTER cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_POLMAV = init_parked_car_generator #POLMAV color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2305.4636 1444.0836 42.8927 angle 359.0327 014C: set_parked_car_generator $PARKED_POLMAV cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_COPBIKE = init_parked_car_generator #COPBIKE color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2352.2278 1417.6134 42.8617 angle 48.0192 014C: set_parked_car_generator $PARKED_COPBIKE cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_COPCARLA = init_parked_car_generator #COPCARLA color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2350.2585 1423.2021 42.3963 angle 52.0875 014C: set_parked_car_generator $PARKED_COPCARLA cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_COPCARSF = init_parked_car_generator #COPCARSF color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2350.3645 1428.5638 42.4433 angle 55.5573 014C: set_parked_car_generator $PARKED_COPCARSF cars_to_generate_to 101 014B: $PARKED_COPCARRU = init_parked_car_generator #COPCARRU color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2348.646 1433.3014 42.3969 angle 50.6235 014C: set_parked_car_generator $PARKED_COPCARRU cars_to_generate_to 101 :SPAWN_209 0001: wait 0 ms 0002: jump @SPAWN_209 004E: end_thread Greetz, Extron -------- Bewerkt: 15 december 2008 door extron Reageren
PatrickW Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 Het zal wel werken, maar het einde van je CLEO-script is niet zoals het hoort. Je hebt daar nu een oneindige lus gemaakt met een wait van 0 ms. Dit zal de processor onnodig belasten en heeft geen enkele zin, behalve het onnodig vertragen van het spel. Omdat je CLEO-script na het spawnen van de vehicles verder niets meer hoeft te doen, is het het beste om hem na het spawnen gewoon te laten stoppen. Dit stuk kun je dus gewoon verwijderen: :SPAWN_209 0001: wait 0 ms 0002: jump @SPAWN_209 Daarbij kom ik op het volgende probleem. Als je in de helppagina's van Sannybuilder het artikel over Cleo-scripts had gelezen (wat ik heel erg kan aanbevelen als je CLEO-scripts maakt), staat daar dik-gedrukt een belangrijke regel: Never use the opcode 004E in the CLEO-threads. They work separately from the common threads, so the using of this opcode will cause an error. Je moet dus : 004E: end_thread vervangen door: 0A93: end_custom_thread Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2008 Het zal wel werken, maar het einde van je CLEO-script is niet zoals het hoort.Je hebt daar nu een oneindige lus gemaakt met een wait van 0 ms. Dit zal de processor onnodig belasten en heeft geen enkele zin, behalve het onnodig vertragen van het spel. Omdat je CLEO-script na het spawnen van de vehicles verder niets meer hoeft te doen, is het het beste om hem na het spawnen gewoon te laten stoppen. Dit stuk kun je dus gewoon verwijderen: :SPAWN_209 0001: wait 0 ms 0002: jump @SPAWN_209 Daarbij kom ik op het volgende probleem. Als je in de helppagina's van Sannybuilder het artikel over Cleo-scripts had gelezen (wat ik heel erg kan aanbevelen als je CLEO-scripts maakt), staat daar dik-gedrukt een belangrijke regel: Never use the opcode 004E in the CLEO-threads. They work separately from the common threads, so the using of this opcode will cause an error. Je moet dus : 004E: end_thread vervangen door: 0A93: end_custom_thread Dus daarom liep SA zo sloom Nouja BC7 gaf mij dit script waar ik zelf alleen Spawns in kon zetten maar dit werkt ook Bedankt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.