kazimi Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 (bewerkt) --- Bewerkt: 25 augustus 2013 door kazimi Reageren
joppie Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 Dat is altijd al geweest in NL. Dit is omdat er in GTA geweld wordt gebruikt, gescholden wordt en seks en misschien nog wel andere dingen maar dit is niet echt voor minderjarigen... ben ik ook en de meerderheid die GTA speelt denk ik ook... Reageren
vice Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 (bewerkt) Het was daarvoor al 18+ Gta Advance was 16+. Ik vermoed dat dit is doordat de details vrij groot zijn en je veel bloed in het spel hebt, je wapens hebt, grof taalgebruik en zo van die zaken. Maar opzich lijkt mij de gemiddelde leeftijd(van mensen die GTA spelen) ongeveer 15 jaar is schat ik. EDIT: Joppie was me voor Bewerkt: 8 december 2008 door vice Reageren
MegaPilot Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 (bewerkt) Daarvoor was het ook al 18+. Dat komt door het bloed, de seksuele uitspraken, etcetera. Door de Hot Coffee Mod moest Rockstar een nieuwe Versie op de markt brengen, want het(Gta: SA) kreeg een of ander label opgespeld, en games met dat label willen winkels niet verkopen. Bewerkt: 8 december 2008 door MegaPilot Reageren
Ghost_Rider Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 San Andreas is, in Nederland dan, altijd 18+ geweest. Dat komt doordat er over seks, drugs, vermoorden en nog meer dingen word gepraat. Als jong kind kun je er misschien niet tegen, of het zet je op verkeerde ideeën. Het is dus ook 18+ omdat volwassenen realiteit en games beter kunnen onderscheiden. In Amerika was San Andreas eerst 17+, maar is nu 18+ door de Hot Coffee mod. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 Huh, de hot coffee mod had toch geen veranderingen daarin aangebracht omdat het standaard gelocked zat? :? Reageren
Lance_Ryder_Wilson Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 Wist je dat GTAForum alleen uit een paar admins en een paar andere leden zouden bestaan als iedereen zich aan de age limit hield? Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 In Amerika was San Andreas eerst 17+, maar is nu 18+ door de Hot Coffee mod. Niet helemaal correct Ghost_Rider. In Amerika was het al 18+, vanwege de sex-minigames die vrijkwamen met de HCM zou dat worden aangepast in 'Mature' (voor volwassenen), wat dus neerkomt op 21+. Veel winkels in Amerika verkopen nauwelijks spellen met de M+ rating omdat daar minder vraag naar is. R* wilde dus heel graag SA blijven verkopen met een 18+ rating. Daarom (en vanwege de rechtzaak hierover) heeft R* versie 2 op de markt gebracht en de patch voor versie 1.Overigens is 18+ de hoogste rating in Nederland, de HCM zou dus geen effect hebben gehad op de rating van SA in Nederland. Reageren
kazimi Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2008 (bewerkt) --- Bewerkt: 25 augustus 2013 door kazimi Reageren
tjoef Geplaatst: 9 december 2008 Rapport Geplaatst: 9 december 2008 Kom dan af met het argument dat de 18+ regel enkel dient om de overbezorgde Amerikaanse moeders gerust te stellen en dat jou moeder niet Amerikaans is en dus geen reden heeft om overbezorgd te zijn Succes! Reageren
vice Geplaatst: 9 december 2008 Rapport Geplaatst: 9 december 2008 Kazimi, heel veel mensen die jonger zijn dan 18 jaar spelen GTA. Ze krijgen er heus geen nachtmerries van of zo(tenzij je 8 jaar oud bent of zo). Ze hebben dit gewoon gedaan voor de zekerheid omdat ze een spel zoals dit moeilijk 13+ kunnen maken, maar eigenlijk kan het helemaal geen kwaad om bijvoorbeeld al op 14 jaar(of ouder) GTA te spelen. Reageren
Lance_Ryder_Wilson Geplaatst: 9 december 2008 Rapport Geplaatst: 9 december 2008 Kazimi, heel veel mensen die jonger zijn dan 18 jaar spelen GTA. Ze krijgen er heus geen nachtmerries van of zo(tenzij je 8 jaar oud bent of zo). Ze hebben dit gewoon gedaan voor de zekerheid omdat ze een spel zoals dit moeilijk 13+ kunnen maken, maar eigenlijk kan het helemaal geen kwaad om bijvoorbeeld al op 14 jaar(of ouder) GTA te spelen. Niet altijd... je HEBT kinderen die als een idioot de straat op rennen en San Andreas gaan imiteren... ok, niet dat die types als GTA er niet was WEL braaf zouden zijn, maar toch. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Kazimi, heel veel mensen die jonger zijn dan 18 jaar spelen GTA. Ze krijgen er heus geen nachtmerries van of zo(tenzij je 8 jaar oud bent of zo). Ze hebben dit gewoon gedaan voor de zekerheid omdat ze een spel zoals dit moeilijk 13+ kunnen maken, maar eigenlijk kan het helemaal geen kwaad om bijvoorbeeld al op 14 jaar(of ouder) GTA te spelen. Niet altijd... je HEBT kinderen die als een idioot de straat op rennen en San Andreas gaan imiteren... ok, niet dat die types als GTA er niet was WEL braaf zouden zijn, maar toch. Die kinderen blijf je altijd hebben, met elke game. Loop maar eens een dag door je eigen straat waar kinderen spelen. Ze spelen “oorlogje” en “pokemon” ook na. Het idee van oorlogje van nu, en van vroeger verschilt enorm. En het komt ook door de games, als jonge kinderen gewelddadige games spelen vatten ze van alles op. Bewegingen, scheldwoorden, acties. Dat is zo, en kun je niet veranderen. Maar er zijn altijd kinderen die zoiets gaan spelen, denk o.a aan iemand van een fiets afslaan voor de grap… Reageren
kazimi Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 (bewerkt) --- Bewerkt: 25 augustus 2013 door kazimi Reageren
vice Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Het enige verschil is dat ik al 15 ben en ik van mijn moeder geen 18+ games mag spelen Opzich kan het geen kwaad om van je 15 jaar al te spelen(tenzij je zelf weet dat jij zulke dingen ook in RL zal imiteren, lol). Ik denk wel dat iedereen tegen een beetje bloed kan(vooral als het om spellen gaat), en een beetje grof taalgebruik zit er ook in. Voor de rest is het eigenlijk een beetje "normaal". Je kunt trouwens ook wat leren in GTA over hoe je bijvoorbeeld met geld omgaat(dus altijd geld apart houden voor eten en zelf zien hoeveel geld je besteed aan wapens en zo). Maar als je echt niet mag van je moeder zal je(ook al is het jammer) tot je 18 jaar moeten wachten vrees ik. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.