Jump to content

Waarom GTA 18+


kazimi

Recommended Posts

Het enige verschil is dat ik al 15 ben en ik van mijn moeder geen 18+ games mag spelen :ch:

Je kunt trouwens ook wat leren in GTA over hoe je bijvoorbeeld met geld omgaat(dus altijd geld apart houden voor eten en zelf zien hoeveel geld je besteed aan wapens en zo).

Euh, dat vind ik wat een drogargument. Het geldgebruik in SA is niet erg realistisch. vooral de kleren en haircuts niet.

Het enige wat je leert is Engels, en dat gaat niet enkel over Engelse scheldwoorden. Je kan ook heel wat nieuwe woordenschat leren.

Link to comment
Delen op andere websites

Euh, dat vind ik wat een drogargument. Het geldgebruik in SA is niet erg realistisch. vooral de kleren en haircuts niet.

Het enige wat je leert is Engels, en dat gaat niet enkel over Engelse scheldwoorden. Je kan ook heel wat nieuwe woordenschat leren.

Ik denk niet dat R* überhaupt enige educatieve bedoelingen heeft gehad bij het maken van het spel. Dit is puur entertainment ^_^ Het feit dat wij Nederlanders zijn maakt het enige "leermiddel" van dit spel de Engelse taal.

@hieronder: sorry, was op de post boven jou bedoeld :puh: Ik klikte snel op reageer.

Bewerkt: door MartyCeha
Link to comment
Delen op andere websites

Euh, dat vind ik wat een drogargument. Het geldgebruik in SA is niet erg realistisch. vooral de kleren en haircuts niet.

Het enige wat je leert is Engels, en dat gaat niet enkel over Engelse scheldwoorden. Je kan ook heel wat nieuwe woordenschat leren.

Ik denk niet dat R* überhaupt enige educatieve bedoelingen heeft gehad bij het maken van het spel. Dit is puur entertainment ^_^ Het feit dat wij Nederlanders zijn maakt het enige "leermiddel" van dit spel de Engelse taal.

Dat zei ik ook nooit. Ik weerlegde enkel het argument dat je zou leren omgaan met geld als je GTA speelt. Je leert hoogstens wat Engels bij :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Man, ik ben 11 en ik speel het . Ik was 9½ jaar toen ik begon met spelen. Geen enkele nachtmerrie gehad. Dus wat mij betreft....
Het gaat niet om nachtmerries in dit geval. GTA is 18+, vooral omdat er veel geweld in voorkomt. Terwijl kinderen opgroeien horen ze niet automatisch aangeleerd te krijgen dat geweld normaal is. Des te ouder je wordt des te "verstandiger" (geld niet voor alle gevallen). Nachtmerries zal wel meevallen, want realistisch isgtasa nu ook weer niet :7
Link to comment
Delen op andere websites

Die kinderen blijf je altijd hebben, met elke game. Loop maar eens een dag door je eigen straat waar kinderen spelen. Ze spelen "oorlogje" en "pokemon" ook na. Het idee van oorlogje van nu, en van vroeger verschilt enorm. En het komt ook door de games, als jonge kinderen gewelddadige games spelen vatten ze van alles op. Bewegingen, scheldwoorden, acties. Dat is zo, en kun je niet veranderen. Maar er zijn altijd kinderen die zoiets gaan spelen, denk o.a aan iemand van een fiets afslaan voor de grap…
Die Ratings zijn er niet voor niets. Sommige gestoorde kinderen die kunnen het spel heus wel spelen, maar misschien niet alle, en als het wel zo was dan zou die hele rating overbodig zijn. Overigens heb ik nog nooit iemand "oorlogje" of "Pokémon" zien spelen op straat.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...