menzow Geplaatst: 8 december 2008 Rapport Geplaatst: 8 december 2008 (bewerkt) Hey mensen!! dit is mn eerste post was al een tijdje bezig met sanny builder ( SCM ) ofzo XD en toen kwam ik opeens 3week zonder internet te zitten dus ging ik maar bezig met sanny builder, eerst begon ik gewoon door de standaard help files die er bij zaten door te lezen. toen ging ik de tut volgen die er bij zat =D gewoon wat auto's spawnen enzo toen ging ik steeds verder en toen dacht ik aan "Garry's mod" ( spel waar bij je allemaal leuke dingen kan spawnen en doen van STEAM ) toen dacht ik : laat ik ook zo iets gaan maaken bleek ff moeilijker te zijn dan ik dacht vooral omdat ik geen internet had om dingen op te zoeken enzo dus was er aan begonnen en na een week ofzo was het me eindelijk gelukt !!!!! ik vet blij. en nu dacht ik ik post hem op gtaforum.nl heb sinds vandaag weer internet Duszzz hier is het script voor mijn mod // This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007 DEFINE OBJECTS 2 DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03 DEFINE OBJECT BLOOD_HELI // Object number -1 DEFINE MISSIONS 0 DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.1.0027} //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 set_wb_check_to 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR) 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group Camera.SetBehindPlayer set_weather 0 wait 0 Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "11dice", "11DICE", 11, Dice) Player.Build($PLAYER_CHAR) Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2488.56 -1666.84 13.38 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 2488.56 -1666.84 13.38 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 03E6: remove_text_box create_thread @MODEL create_thread @Loadmodel create_thread @CARS1 create_thread @WAPENS create_thread @LOOPJE create_thread @message create_thread @dood create_thread @omhoog create_thread @draai2 create_thread @VoorAchter create_thread @LinksRechts create_thread @Geefwapen create_thread @dupli create_thread @Coords create_thread @Auto create_thread @Heal :MAIN_297 wait 500 jump @MAIN_297 end_thread :Loadmodel thread 'loadmodel' $vuur = #fire_hydrant $deur = #Gen_doorEXT17 0247: request_model #TEC9 0247: request_model #M4 0247: request_model #SNIPER 0247: request_model #rocketla 0247: request_model #minigun 038B: load_requested_models 00D6: if and end_thread :MODEL thread 'MODEL' 014B: $PARKED_RHINO = init_parked_car_generator #DUMPER color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2506.466 -1695.369 17.9575 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101 end_thread :CARS1 thread 'CARS1' 014B: $CAR1 = init_parked_car_generator 522 color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2509.4495 -1669.335 13.3867 angle 87.4208 014C: set_parked_car_generator $CAR1 cars_to_generate_to 101 014B: $CAR5 = init_parked_car_generator 522 color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2471.0625 -1596.1299 112.2334 angle 225.4205 014C: set_parked_car_generator $CAR5 cars_to_generate_to 101 014B: $CAR3 = init_parked_car_generator #TURISMO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2507.6455 -1660.4034 13.5938 angle 130.0345 014C: set_parked_car_generator $CAR3 cars_to_generate_to 101 014B: $CAR4 = init_parked_car_generator #STUNT color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2243.45 -1609.0917 55.8437 angle 259.736 014C: set_parked_car_generator $CAR4 cars_to_generate_to 101 End_thread :WAPENS thread 'WAPENS' 081A: set_actor $PLAYER_ACTOR weapon_skill_to 10 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 32 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 31 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 34 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 35 ammo 10000 // Load the weapon model before using this end_thread :message thread 'message' 0662: write_debug_message "Hello, \"world\"! \n 'Here we go!'" end_thread :dood thread 'dood' wait 0 05DB: AS_actor -1 flee_from_actor $PLAYER_ACTOR from_origin_radius 50.0 timelimit -1 if $leven <= 50 then else jump @dood end end_thread :LOOPJE thread 'LOOPJE' wait 100 ms 00D6: if 0AB0: key_pressed 73 = true then 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 0172: $angle1 = actor $PLAYER_ACTOR z_angle 0107: $1234 = create_object $deur at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1 $12345 = #Gen_doorEXT17 0002: jump @LOOPJE_1 else 00D6: if 0AB0: key_pressed 79 = true then 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 0172: $angle1 = actor $PLAYER_ACTOR z_angle 0107: $1234 = create_object $vuur at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1 $12345 = #fire_hydrant 0002: jump @LOOPJE_1 else 0002: jump @LOOPJE end end end_thread :LOOPJE_1 thread 'LOOPJE_1' wait 0 ms if 0AB0: key_pressed 73 = true then 01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 0172: $angle1 = actor $PLAYER_ACTOR z_angle 0172: $angle2 = actor $PLAYER_ACTOR y_angle 0172: $angle3 = actor $PLAYER_ACTOR x_angle 0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1 0177: set_object $1234 y_angle_to $angle2 0177: set_object $1234 x_angle_to $angle3 jump @LOOPJE_1 else jump @LOOPJE end end_thread 'LOOPJE_1' :omhoog thread 'omhoog' wait 0 ms if 0AB0: key_pressed 109 = true then $TEMPVAR_FLOAT_3 -= 100000 01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 jump @omhoog else if 0AB0: key_pressed 107 = true then $TEMPVAR_FLOAT_3 += 100000 01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 jump @omhoog else jump @omhoog end end jump @omhoog end_thread 'omhoog' :draai2 thread 'draai2' wait 0 ms if 0AB0: key_pressed 105 = true then $angle1 -= 5.0000 0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1 jump @draai2 else if 0AB0: key_pressed 103 = true then $angle1 += 5.0000 0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1 jump @draai2 end end jump @draai2 end_thread 'draai2' :VoorAchter thread 'VoorAchter' wait 50 ms if 0AB0: key_pressed 104 = true then $TEMPVAR_FLOAT_2 -= 0.250 01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 jump @VoorAchter else if 0AB0: key_pressed 101 = true then $TEMPVAR_FLOAT_2 += 0.250 01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 jump @VoorAchter else jump @VoorAchter end end jump @VoorAchter end_thread 'VoorAchter' :dupli thread 'dupli' wait 0 ms if 0AB0: key_pressed 96 = true then 0107: $1234 = create_object $12345 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1 jump @dupli else jump @dupli end jump @dupli end_thread 'dupli' :LinksRechts thread 'LinksRechts' wait 50 ms if 0AB0: key_pressed 102 = true then $TEMPVAR_FLOAT_1 -= 0.250 01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 jump @LinksRechts else if 0AB0: key_pressed 100 = true then $TEMPVAR_FLOAT_1 += 0.250 01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 jump @LinksRechts else jump @LinksRechts end end jump @LinksRechts end_thread 'LinksRechts' :Geefwapen thread 'Geefwapen' wait 50 if 0AB0: key_pressed 115 = true then 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 32 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 31 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 34 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 35 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 38 ammo 100000 // Load the weapon model before using this jump @Geefwapen else jump @Geefwapen end end_thread 'Geefwapen' :Coords thread 'Coords' wait 1000 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $R1 $R2 $R3 jump @Coords end_thread 'Coords' :Auto Thread 'Auto' wait 100 ms if 0AB0: key_pressed 80 = true then 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 0172: $angle1 = actor $PLAYER_ACTOR z_angle 014B: $CAR5 = init_parked_car_generator #TURISMO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 angle $angle1 014C: set_parked_car_generator $CAR5 cars_to_generate_to 101 jump @wachten else jump @Auto end jump @Auto end_thread 'Auto' :Heal Thread 'Heal' wait 100 ms if 0AB0: key_pressed 85 = true then 0223: set_actor $PLAYER_ACTOR health_to 500 jump @heal else jump @Heal end jump @Heal end_thread 'Heal' :wachten wait 100 ms if 0AB0: key_pressed 80 = true then jump @Auto else jump @wachten end dat was het volgens mij wel allemaal FF de key list : U : Geeft je weer health ( Super handig als je veel politie achter je aan heb ) I : Spawnt een deur O : Spawnt een vuur ding ( kyk maar ff geen idee hoe je het noemt XD ) P : Spawnt een TURISMO ( moet je wel ff dr 1 of 2x opdrukken en weglopen voordat hij er staat ) Voor het bewegen van de items (auto kan je niet bewegen ): NumPad 7: Draait het item NumPad 9: Draait het item de andere kant op NumPad 8: Beweegt item een kant op ( is gewoon ff experimenteren welke kant hij opgaat omdat je steeds in andere hoek ernaar kykt enzo) NumPad 4: Beweegt item een kant op ( is gewoon ff experimenteren welke kant hij opgaat omdat je steeds in andere hoek ernaar kykt enzo) NumPad 5: Beweegt item een kant op ( is gewoon ff experimenteren welke kant hij opgaat omdat je steeds in andere hoek ernaar kykt enzo) NumPad 6: Beweegt item een kant op ( is gewoon ff experimenteren welke kant hij opgaat omdat je steeds in andere hoek ernaar kykt enzo) NumPad - : Beweegt item naar beneden NumPad + : Beweegt item naar omhoog Nou dat was hem Voor vragen gewoon ff posten ik reageer niet op PB's En iedereen mag dit script gebruiken en bewerken zoalsie wil Maar wel dan ff mijn naam (menzow) dr onder zetten en niet je eigen Bewerkt: 8 december 2008 door menzow Reageren
gtaa Geplaatst: 9 december 2008 Rapport Geplaatst: 9 december 2008 Hmm ja dat lijkt me fantasties, maar hoe krijg ik dat in mn spel? Reageren
menzow Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2008 Met sanny builder Heb je ook de cleo liberary van sanny builder voor nodig Gewoon Sanny builder downloaden installeren dan vraagtie ook of je cleo liberary wil installeren Als je daar mee klaar bent dan moet je mijn script dr in zetten op F6 drukken dan gaat hij hem decompilen dan moet je als opsla folder je gta SA/data/script folder selecteren en dan alsie klaar is op F8 drukken Reageren
Beagle Geplaatst: 9 december 2008 Rapport Geplaatst: 9 december 2008 Met sanny builder Heb je ook de cleo liberary van sanny builder voor nodig Gewoon Sanny builder downloaden installeren dan vraagtie ook of je cleo liberary wil installeren Als je daar mee klaar bent dan moet je mijn script dr in zetten op F6 drukken dan gaat hij hem decompilen dan moet je als opsla folder je gta SA/data/script folder selecteren en dan alsie klaar is op F8 drukken Je hoeft niet helemaal moeilijk te doen met Sanny Builder, je kan op de site van Sanny Builder gewoon een Cleo3 Installer downloaden Verder, leuke mod. Het is leuk om te zien dat er weer een nieuwe SCM Modder bij zit, die ook meteen een gelikt scriptje upload Reageren
menzow Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2008 (bewerkt) Haha bedankt voor je reactie ga gelijk ff kyken op de website van sanny builder Heb je hem btw al getest? Owja wat ik nog vergeten was als je I : ingedrukt houd en je loopt dan heen en weer draait de deur in jou richting En: Numpad0: Duplicate je object dus kan je veeeel sneller bouwen Gewoon op Numpad0 drukken en dan wordtie gelijk op goeie positie en hoek geplaatst hoef je hem alleen maar een beetje te bewegen en klaar Heeft iemand ook nog tips ofzo? Een verbetering of dergelijke Ik ga nu ook zoeken naar iets zodat ik een installer kan maken heeft iemand hier ook nog tips voor? want dit is allemaal wel heel irritant als je hem snel ff wil uittesten Owja en aangezien ik het niet druk met school heb op het moment wil ik ook HEEL graag wel request van mensen doen dus please als je een request heb ik doe het GRAAG! Bewerkt: 9 december 2008 door menzow Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 9 december 2008 Rapport Geplaatst: 9 december 2008 Is het niet handiger als je alles al zo maakt dat mensen alleen nog maar het bestand te hoeven plaatsen en niet gewoon zo'n grote heisa er nog omheen hebben Dit wil ik best voor je doen. En dan gewoon zorg ik ook nog wel voor de CLEO Files erbij Maar heb je ook een GXT erbij? Of hie dat ook heette (ben naam kwijt) of zitten er geen menu's in? Ohja de Readme moet je zelf even maken aangezien ik er dan geen tijd voor heb Dus dit laat ik wel even weten Reageren
menzow Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2008 (bewerkt) Ah thx man! nee er zitten geen menu's in ga ik nog wel een keer maken maar voorlopig nog niet zal nu ff een readme maken post ik straks of morgen wel! EDIT: Hier is de readme alvast PS. zamg0d1 jij moet de mensen ff de installatie path geven enzo aangezien ik niet weet hoe je zo'n installatie ofzo maakt XD Thanks ReadMe.txt Bewerkt: 9 december 2008 door menzow Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 9 december 2008 Rapport Geplaatst: 9 december 2008 Het is een wonder dat deze code niet crasht. Sowieso hoef je niet voor alles een aparte thread te maken, en ik heb eigenlijk ook het gevoel dat je maar een hoop bij elkaar gooit. Ik raad je aan eerst te leren scripten, want je code is nogal instabiel op deze manier. Leuk idee, maar de uitvoering is niet goed. Je bent in ieder geval goed op weg om het te leren. Dat is meer dan dat je van de meeste mensen kunt zeggen die ineens missies willen maken. Begin eerst eens met iets kleins. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 (bewerkt) Ahthx man! nee er zitten geen menu's in ga ik nog wel een keer maken maar voorlopig nog niet zal nu ff een readme maken post ik straks of morgen wel! EDIT: Hier is de readme alvast PS. zamg0d1 jij moet de mensen ff de installatie path geven enzo aangezien ik niet weet hoe je zo'n installatie ofzo maakt XD Thanks Het is geen Patch maar gewoon een bestandje die ik gelijik met de CLEO Library upload Dus dan krijg je gewoon een combinatie van alle bestandjes bij elkaar die je in C:\Program Files|Rockstar Games|GGTA: San Andreas\ zet En nog iets. Is het een SCM-Mod of een CLEO Mod? EDIT2: Ik kan niet opslaan als CS want dan geeft Sanny een fout door. Het moet dus als SCM... Maar dan moet k toch de huidige vervangen? Bewerkt: 10 december 2008 door zamg0d1 Reageren
menzow Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 @zamg0d1 Uh.... SCM + cleo volgens mij XD --- @Dutchy3010 Bedankt voor je reactie Ach ik wist helemaal niks van scripten af + ik had geen internet dit was de manier waarop ik het van de help files geleerd had XD vind het nog wel aardig goed werken trouwens --- Ik wil ook nog menu's dr in gaan maken zodat het makkelijker builden is Weet iemand of er al zoiets bestaat als dit script/mod? want ik wil graag dan ff kyken hoe die gene het hebben gedaan op filmpje ofzo Ik vind het namelijk niet egt handig dat ik alles met Numpad moet besturen enzo en met UIOP plaatsen ETC daarom zou ik graag menu willen maken voor items plaatsen en dat je item voor je komt te zweven als je hem spawnt en dat je dan gewoon kan lopen terwijl het item voor je blijft en dat je hem ook in de X+Y angle kan bewegen. Heeft iemand daar nog tips voor ofzo? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 @zamg0d1Uh.... SCM + cleo volgens mij XD SCM en CLEO Samen :? Dat heb ik nog nooit gezien. En met volgens mij kan ik niet veel. Ik wil het best als CS opslaan maar dat werkt niet... Dus dan word het automatisch SCM... En dan moeten de mensen opnieuw beginnen en dan zitten de R* missies er ook niet meer in Reageren
menzow Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 @zamg0d1Uh.... SCM + cleo volgens mij XD SCM en CLEO Samen :? Dat heb ik nog nooit gezien. En met volgens mij kan ik niet veel. Ik wil het best als CS opslaan maar dat werkt niet... Dus dan word het automatisch SCM... En dan moeten de mensen opnieuw beginnen en dan zitten de R* missies er ook niet meer in dan is het denkik alleen SCM zou ik niet de R* en mijn script samen kunnen voegen? ;O Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Sowieso is een CLEO file van je code maken erg moeilijk, om de doodeenvoudige reden dat je voor ELKE thread een andere file van CLEO nodig hebt. Je zou het allemaal in 1 thread kunnen zetten, en er vervolgens een CLEO file van maken, maar dan moet je van tevoren wel nog wat dingen doen en gedeeltelijk opnieuw scripten. Het kan makkelijk een SCM en CLEO script zijn hoor, er zijn namelijk bepaalde opcodes in SCM die ontwikkelt zijn om het scripten te vereenvoudigen/verbeteren. Kijk naar Design Your Own Mission, daar zitten CLEO opcodes bij, maar het is in SCM geschreven. Een combi van SCM en CLEO is dus heel goed mogelijk. Ik verplaats je topic overigens even naar Mission Mod Showroom, want daar moeten alle SCM mods komen. Reageren
menzow Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 @Dutchy3010 Ha ha dankje dat van dat cleo opcodes in mn scm script klopt idd daarom moest er ook een cleo liberary ofzo bij geinstalleerd worden Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.