Jump to content

GTA SA: ingame items plaatsen


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey mensen!!

dit is mn eerste post :dans:

was al een tijdje bezig met sanny builder ( SCM ) ofzo XD

en toen kwam ik opeens 3week zonder internet te zitten :(

dus ging ik maar bezig met sanny builder,

eerst begon ik gewoon door de standaard help files die er bij zaten door

te lezen.

toen ging ik de tut volgen die er bij zat =D

gewoon wat auto's spawnen enzo

toen ging ik steeds verder en toen dacht ik aan "Garry's mod" ( spel waar bij je allemaal leuke dingen kan spawnen

en doen van STEAM )

toen dacht ik : laat ik ook zo iets gaan maaken

bleek ff moeilijker te zijn dan ik dacht

vooral omdat ik geen internet had om dingen op te zoeken enzo

dus was er aan begonnen en na een week ofzo

was het me eindelijk gelukt !!!!! ^_^

ik vet blij.

en nu dacht ik ik post hem op gtaforum.nl

heb sinds vandaag weer internet :tu:

Duszzz hier is het script voor mijn mod

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007
DEFINE OBJECTS 2
DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03      
DEFINE OBJECT BLOOD_HELI               // Object number -1

DEFINE MISSIONS 0

DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script

DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0

DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

{$VERSION 3.1.0027}

//-------------MAIN---------------
thread 'MAIN' 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
set_wb_check_to 0 
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 
Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
Camera.SetBehindPlayer
set_weather 0 
wait 0 
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "11dice", "11DICE", 11, Dice)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True

select_interior 0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
016C: restart_if_wasted_at 2488.56 -1666.84 13.38 angle 137.0 town_number 0 
016D: restart_if_busted_at 2488.56 -1666.84 13.38 angle 90.0 town_number 0 
0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 
03E6: remove_text_box 
create_thread @MODEL 
create_thread @Loadmodel
create_thread @CARS1
create_thread @WAPENS
create_thread @LOOPJE
create_thread @message
create_thread @dood
create_thread @omhoog
create_thread @draai2
create_thread @VoorAchter
create_thread @LinksRechts
create_thread @Geefwapen
create_thread @dupli
create_thread @Coords
create_thread @Auto
create_thread @Heal

:MAIN_297
wait 500 
jump @MAIN_297 
end_thread 
:Loadmodel
thread 'loadmodel'
$vuur = #fire_hydrant
$deur = #Gen_doorEXT17

      0247: request_model #TEC9
      0247: request_model #M4
      0247: request_model #SNIPER
      0247: request_model #rocketla
      0247: request_model #minigun 
      038B: load_requested_models 
      00D6: if and
      end_thread 
:MODEL
thread 'MODEL' 
014B: $PARKED_RHINO = init_parked_car_generator #DUMPER color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2506.466 -1695.369 17.9575 angle 90.0 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_RHINO cars_to_generate_to 101
end_thread 


:CARS1
thread 'CARS1' 
014B: $CAR1 = init_parked_car_generator 522 color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2509.4495 -1669.335 13.3867 angle 87.4208
014C: set_parked_car_generator $CAR1 cars_to_generate_to 101 
014B: $CAR5 = init_parked_car_generator 522 color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2471.0625 -1596.1299 112.2334 angle 225.4205
014C: set_parked_car_generator $CAR5 cars_to_generate_to 101 
014B: $CAR3 = init_parked_car_generator #TURISMO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2507.6455 -1660.4034 13.5938 angle 130.0345
014C: set_parked_car_generator $CAR3 cars_to_generate_to 101
014B: $CAR4 = init_parked_car_generator #STUNT color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2243.45 -1609.0917 55.8437 angle 259.736
014C: set_parked_car_generator $CAR4 cars_to_generate_to 101                                
End_thread

      :WAPENS
      thread 'WAPENS'                                                                                                   
      081A: set_actor $PLAYER_ACTOR weapon_skill_to 10                                                                  
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 32 ammo 10000 // Load the weapon model before using this                           
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 31 ammo 10000 // Load the weapon model before using this                           
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 34 ammo 10000 // Load the weapon model before using this                           
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 35 ammo 10000 // Load the weapon model before using this                           
end_thread                                                                                                               
            :message
            thread 'message'
            0662: write_debug_message "Hello, \"world\"! \n 'Here we go!'"
            end_thread

   :dood
        thread 'dood'
        wait 0
05DB: AS_actor -1 flee_from_actor $PLAYER_ACTOR from_origin_radius 50.0 timelimit -1 
           if
           $leven <= 50
           then
else
jump @dood
end
end_thread
:LOOPJE
thread 'LOOPJE'
wait 100 ms
00D6: if 
0AB0:  key_pressed 73 = true
then
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
0172: $angle1 = actor $PLAYER_ACTOR z_angle
0107: $1234 = create_object $deur at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1
$12345 = #Gen_doorEXT17
0002: jump @LOOPJE_1
else
00D6: if 
0AB0:  key_pressed 79 = true
then
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
0172: $angle1 = actor $PLAYER_ACTOR z_angle
0107: $1234 = create_object $vuur at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1
$12345 = #fire_hydrant
0002: jump @LOOPJE_1
else
0002: jump @LOOPJE
end
end
end_thread


            :LOOPJE_1
              thread 'LOOPJE_1'
       wait 0 ms
       if
       0AB0:  key_pressed 73 = true
       then
      01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
       0172: $angle1 = actor $PLAYER_ACTOR z_angle
           0172: $angle2 = actor $PLAYER_ACTOR y_angle
       0172: $angle3 = actor $PLAYER_ACTOR x_angle
       0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1
       0177: set_object $1234 y_angle_to $angle2
       0177: set_object $1234 x_angle_to $angle3
       jump @LOOPJE_1
       else
   jump @LOOPJE
           end
          end_thread 'LOOPJE_1'

   :omhoog
       thread 'omhoog'
       wait 0 ms
       if
0AB0:  key_pressed 109 = true
   then
   $TEMPVAR_FLOAT_3 -= 100000
   01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
   jump @omhoog
   else
       if
0AB0:  key_pressed 107 = true
   then
   $TEMPVAR_FLOAT_3 += 100000
   01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
   jump @omhoog
   else
   jump @omhoog
       end
       end
       jump @omhoog
   end_thread 'omhoog'


   :draai2
       thread 'draai2'
       wait 0 ms
       if
0AB0:  key_pressed 105 = true
   then
   $angle1 -= 5.0000
       0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1
   jump @draai2
   else
   if
   0AB0:  key_pressed 103 = true
   then
       $angle1 += 5.0000
       0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1
   jump @draai2
       end
       end
       jump @draai2
   end_thread 'draai2'

   :VoorAchter
   thread 'VoorAchter'
          wait 50 ms
       if
0AB0:  key_pressed 104 = true
   then
   $TEMPVAR_FLOAT_2 -= 0.250
   01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
   jump @VoorAchter
   else
       if
0AB0:  key_pressed 101 = true
   then
   $TEMPVAR_FLOAT_2 += 0.250
   01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
   jump @VoorAchter
   else
   jump @VoorAchter
       end
       end
       jump @VoorAchter
   end_thread 'VoorAchter'

   :dupli
   thread 'dupli'
   wait 0 ms
           if
0AB0:  key_pressed 96 = true
   then
0107: $1234 = create_object $12345 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
0177: set_object $1234 z_angle_to $angle1
   jump @dupli                                  
   else
   jump @dupli
       end
       jump @dupli
   end_thread 'dupli'

   :LinksRechts
   thread 'LinksRechts'
          wait 50 ms
       if
0AB0:  key_pressed 102 = true
   then
   $TEMPVAR_FLOAT_1 -= 0.250
   01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
   jump @LinksRechts
   else
       if
0AB0:  key_pressed 100 = true
   then
   $TEMPVAR_FLOAT_1 += 0.250
   01BC: put_object $1234 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
   jump @LinksRechts
   else
   jump @LinksRechts
       end
       end
       jump @LinksRechts
   end_thread 'LinksRechts'

           :Geefwapen
   thread 'Geefwapen'
   wait 50
           if
0AB0:  key_pressed 115 = true
then
  01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 32 ammo 10000 // Load the weapon model before using this                           
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 31 ammo 10000 // Load the weapon model before using this                           
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 34 ammo 10000 // Load the weapon model before using this                           
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 35 ammo 10000 // Load the weapon model before using this
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 38 ammo 100000 // Load the weapon model before using this
jump @Geefwapen
else
jump @Geefwapen  
end  
end_thread 'Geefwapen'

:Coords
thread 'Coords'
wait 1000
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $R1 $R2 $R3
jump @Coords
end_thread 'Coords'

:Auto
Thread 'Auto'
wait 100 ms
       if
0AB0:  key_pressed 80 = true
   then
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3
0172: $angle1 = actor $PLAYER_ACTOR z_angle
014B: $CAR5 = init_parked_car_generator #TURISMO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 angle $angle1
014C: set_parked_car_generator $CAR5 cars_to_generate_to 101
   jump @wachten
   else
   jump @Auto
       end
       jump @Auto
   end_thread 'Auto'

   :Heal
Thread 'Heal'
wait 100 ms
       if
0AB0:  key_pressed 85 = true
   then
0223: set_actor $PLAYER_ACTOR health_to 500 
   jump @heal
   else
   jump @Heal
       end
       jump @Heal
   end_thread 'Heal'


   :wachten
   wait 100 ms
   if
  0AB0:  key_pressed 80 = true
   then
   jump @Auto
   else
   jump @wachten
   end 

dat was het volgens mij wel allemaal 8)

FF de key list :

U :

Geeft je weer health ( Super handig als je veel politie achter je aan heb )

I :

Spawnt een deur :schater:

O :

Spawnt een vuur ding ( kyk maar ff geen idee hoe je het noemt XD )

P :

Spawnt een TURISMO ( moet je wel ff dr 1 of 2x opdrukken en weglopen voordat hij er staat )

Voor het bewegen van de items (auto kan je niet bewegen ;) ):

NumPad 7:

Draait het item

NumPad 9:

Draait het item de andere kant op

NumPad 8:

Beweegt item een kant op ( is gewoon ff experimenteren welke kant hij opgaat omdat je steeds in andere hoek ernaar kykt enzo)

NumPad 4:

Beweegt item een kant op ( is gewoon ff experimenteren welke kant hij opgaat omdat je steeds in andere hoek ernaar kykt enzo)

NumPad 5:

Beweegt item een kant op ( is gewoon ff experimenteren welke kant hij opgaat omdat je steeds in andere hoek ernaar kykt enzo)

NumPad 6:

Beweegt item een kant op ( is gewoon ff experimenteren welke kant hij opgaat omdat je steeds in andere hoek ernaar kykt enzo)

NumPad - :

Beweegt item naar beneden

NumPad + :

Beweegt item naar omhoog

Nou dat was hem ;)

Voor vragen gewoon ff posten ik reageer niet op PB's

En iedereen mag dit script gebruiken en bewerken zoalsie wil

Maar wel dan ff mijn naam (menzow) dr onder zetten en niet je eigen

Bewerkt: door menzow
Geplaatst:

Met sanny builder ;)

Heb je ook de cleo liberary van sanny builder voor nodig

Gewoon

Sanny builder downloaden

installeren

dan vraagtie ook of je cleo liberary wil installeren

Als je daar mee klaar bent

dan moet je mijn script dr in zetten

op F6 drukken dan gaat hij hem decompilen

dan moet je als opsla folder je gta SA/data/script folder

selecteren en dan alsie klaar is op F8 drukken ;)

Geplaatst:
Met sanny builder ;)

Heb je ook de cleo liberary van sanny builder voor nodig

Gewoon

Sanny builder downloaden

installeren

dan vraagtie ook of je cleo liberary wil installeren

Als je daar mee klaar bent

dan moet je mijn script dr in zetten

op F6 drukken dan gaat hij hem decompilen

dan moet je als opsla folder je gta SA/data/script folder

selecteren en dan alsie klaar is op F8 drukken ;)

Je hoeft niet helemaal moeilijk te doen met Sanny Builder, je kan op de site van Sanny Builder gewoon een Cleo3 Installer downloaden :bier: Verder, leuke mod. Het is leuk om te zien dat er weer een nieuwe SCM Modder bij zit, die ook meteen een gelikt scriptje upload ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Haha bedankt voor je reactie

ga gelijk ff kyken op de website van sanny builder

Heb je hem btw al getest?

Owja wat ik nog vergeten was als je

I :

ingedrukt houd

en je loopt dan heen en weer draait de deur in jou richting

En:

Numpad0:

Duplicate je object dus kan je veeeel sneller bouwen

Gewoon op Numpad0 drukken en dan wordtie gelijk op goeie positie en hoek geplaatst

hoef je hem alleen maar een beetje te bewegen en klaar :)

Heeft iemand ook nog tips ofzo?

Een verbetering of dergelijke

Ik ga nu ook zoeken naar iets zodat ik een installer kan maken

heeft iemand hier ook nog tips voor?

want dit is allemaal wel heel irritant als je hem snel ff wil uittesten

Owja en aangezien ik het niet druk met school heb op het moment wil ik ook HEEL graag

wel request van mensen doen ;)

dus please als je een request heb ik doe het GRAAG!

Bewerkt: door menzow
Geplaatst:

Is het niet handiger als je alles al zo maakt dat mensen alleen nog maar het bestand te hoeven plaatsen en niet gewoon zo'n grote heisa er nog omheen hebben :7 Dit wil ik best voor je doen. En dan gewoon zorg ik ook nog wel voor de CLEO Files erbij :Y Maar heb je ook een GXT erbij? Of hie dat ook heette (ben naam kwijt) of zitten er geen menu's in?

Ohja de Readme moet je zelf even maken aangezien ik er dan geen tijd voor heb :N Dus dit laat ik wel even weten ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Ah

thx man!

nee er zitten geen menu's in

ga ik nog wel een keer maken maar voorlopig nog niet ;)

zal nu ff een readme maken

post ik straks of morgen wel!

EDIT:

Hier is de readme alvast

PS.

zamg0d1

jij moet de mensen ff de installatie path geven enzo aangezien ik niet weet hoe je zo'n

installatie ofzo maakt XD

Thanks

ReadMe.txt

Bewerkt: door menzow
Geplaatst:

Het is een wonder dat deze code niet crasht. Sowieso hoef je niet voor alles een aparte thread te maken, en ik heb eigenlijk ook het gevoel dat je maar een hoop bij elkaar gooit. Ik raad je aan eerst te leren scripten, want je code is nogal instabiel op deze manier.

Leuk idee, maar de uitvoering is niet goed. Je bent in ieder geval goed op weg om het te leren. Dat is meer dan dat je van de meeste mensen kunt zeggen die ineens missies willen maken. Begin eerst eens met iets kleins.

Geplaatst: (bewerkt)
Ah

thx man!

nee er zitten geen menu's in

ga ik nog wel een keer maken maar voorlopig nog niet ;)

zal nu ff een readme maken

post ik straks of morgen wel!

EDIT:

Hier is de readme alvast

PS.

zamg0d1

jij moet de mensen ff de installatie path geven enzo aangezien ik niet weet hoe je zo'n

installatie ofzo maakt XD

Thanks

Het is geen Patch maar gewoon een bestandje die ik gelijik met de CLEO Library upload ;) Dus dan krijg je gewoon een combinatie van alle bestandjes bij elkaar die je in C:\Program Files|Rockstar Games|GGTA: San Andreas\ zet

En nog iets. Is het een SCM-Mod of een CLEO Mod?;)

EDIT2: Ik kan niet opslaan als CS want dan geeft Sanny een fout door. Het moet dus als SCM... Maar dan moet k toch de huidige vervangen?

Bewerkt: door zamg0d1
Geplaatst:

@zamg0d1

Uh....

SCM + cleo volgens mij XD

---

@Dutchy3010

Bedankt voor je reactie ^_^

Ach ik wist helemaal niks van scripten af + ik had geen internet

dit was de manier waarop ik het van de help files geleerd had XD

vind het nog wel aardig goed werken trouwens ;)

---

Ik wil ook nog menu's dr in gaan maken zodat het makkelijker builden is ;)

Weet iemand of er al zoiets bestaat als dit script/mod?

want ik wil graag dan ff kyken hoe die gene het hebben gedaan

op filmpje ofzo

Ik vind het namelijk niet egt handig dat ik alles met Numpad moet besturen enzo en met UIOP plaatsen ETC

daarom zou ik graag menu willen maken voor items plaatsen en dat je item voor je komt te zweven als je hem spawnt en dat je dan gewoon kan lopen terwijl het item voor je blijft en dat je hem ook in de X+Y angle kan bewegen.

Heeft iemand daar nog tips voor ofzo?

Geplaatst:
@zamg0d1

Uh....

SCM + cleo volgens mij XD

SCM en CLEO Samen :? :? Dat heb ik nog nooit gezien. En met volgens mij kan ik niet veel. Ik wil het best als CS opslaan maar dat werkt niet... Dus dan word het automatisch SCM... En dan moeten de mensen opnieuw beginnen en dan zitten de R* missies er ook niet meer in :N

Geplaatst:
@zamg0d1

Uh....

SCM + cleo volgens mij XD

SCM en CLEO Samen :? :? Dat heb ik nog nooit gezien. En met volgens mij kan ik niet veel. Ik wil het best als CS opslaan maar dat werkt niet... Dus dan word het automatisch SCM... En dan moeten de mensen opnieuw beginnen en dan zitten de R* missies er ook niet meer in :N

dan is het denkik alleen SCM

zou ik niet de R* en mijn script samen kunnen voegen? ;O

Geplaatst:

Sowieso is een CLEO file van je code maken erg moeilijk, om de doodeenvoudige reden dat je voor ELKE thread een andere file van CLEO nodig hebt. Je zou het allemaal in 1 thread kunnen zetten, en er vervolgens een CLEO file van maken, maar dan moet je van tevoren wel nog wat dingen doen en gedeeltelijk opnieuw scripten.

Het kan makkelijk een SCM en CLEO script zijn hoor, er zijn namelijk bepaalde opcodes in SCM die ontwikkelt zijn om het scripten te vereenvoudigen/verbeteren. Kijk naar Design Your Own Mission, daar zitten CLEO opcodes bij, maar het is in SCM geschreven. Een combi van SCM en CLEO is dus heel goed mogelijk. ;)

Ik verplaats je topic overigens even naar Mission Mod Showroom, want daar moeten alle SCM mods komen. ;)

Geplaatst:

@Dutchy3010

Ha ha dankje :)

dat van dat cleo opcodes in mn scm script klopt idd

daarom moest er ook een cleo liberary ofzo bij geinstalleerd worden ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...