Jump to content

Jazz


chopperboy

Recommended Posts

Ik vind jazz wel ok, maar niet elke dag. Als ik GTA IV speel, en het staat toevallig op de Jazzstation, dan luister ik er wel naar. Niet dat ik het altijd op de Jazzstation zet.

Maar dit topic hoort eerder thuis in 'Beed en Geluid' ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Jazz is zeker leuk. Zeker in een gezellig barretje, liefst met live band, en een goede pint (nog geen ervaring met die combinatie, jammer genoeg :-( ).

Maar zo in de vrije tijd prefereer ik rock.

Ik heb wel een LP van een (recente) band die min of meer Jazz speelt en die heb ik per toeval daarnet nog eens gedraaid en dat was heerlijk tijdens het maken van mijn samenvatting Nederlands :*D .

Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...

Ik ben zelf Jazz steeds meer aan het waarderen en ik heb al een paar CD's die allemaal heel verschillend zijn, ook al ben ik nog steeds op zoek naar de Jazz die ik echt leuk vind. Ik denk dat Glenn Miller dan het meest in de buurt komt (jaren 30' / 40').

Twee CD's die ook erg gaaf zijn:

Marc Moulin - I Am You Jazz met elektronische elementen

D. kay - Individual Soul Drum & Bass (Elktronische muziek rond 174 BPM en toch nog altijd mijn absolute favoriete muziekgenre) maar dan gespeeld met een jazz-band. Het nummer Golden Hands is gewoon brilliant.

Het grote nadeel aan Jazz is dat in muziekwinkels easy listening en van die romantische slijmmuziek er ook onder vallen (Lifetime of Romance, je hebt de reclames wel eens op Discovery gezien).

Link to comment
Delen op andere websites

Jazz is simpelweg geweldig. Ik omschrijf het maar als fruit: Limoenachtig, dus zoet en zwoel. Jazz is geweldig, ik luister normaal altijd 3fm maar om zeven uur (dan komt dat ei van 'n Veenstra die denkt dat hij grappig is) met ''Met Michiel'' en schakel ik altijd over naar Arrow Jazz FM, wat simpelweg ook nog is een heerlijk station is. Mijn favoriete Jazz style? Electro Lounge Jazz, voor in de zwoele nacht. Overigens vindt ik dat José Padilla de beste Jazz maakt, maar ik vindt geen cd van hem met dit liedje:

Anyway, ik hou van Jazz. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Je maakt nummers? Vertel, ik ben benieuwd.

Jazz vind ik echt geweldig! Maar ik houd helemaal niet van elektronische jazz. Doe mij maar wat trommels, contrabassen, piano's, trompetten en heel belangrijk: geen zang. Dat is de jazz waar ik van houd, maar dan houd ik er ook heel erg van. Als ik effe heel snel op YouTube zoek naar "jazz" en zomaar een video pak die ik als goed voorbeeld zie van wat ik bedoel:

Ik luister eigenlijk bijna nooit meer naar jazz. Misschien komt het omdat de jazz op is: ik heb het gevoel dat ik alles al gezien heb. Door dit topic ben ik trouwens wel weer naar jazz aan het luisteren. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...