Jump to content

Problemen/vragen met Joomla!


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Joomla.png

Omdat ik me verder ga verdiepen in Joomla! zal ik dit topic steeds gebruiken voor mijn vragen en problemen die er komen. Hieronder staan mijn vragen:

Vragen/Problemen:

1. Ik heb een probleem met Joomla!. Ik heb namelijk het hele pakket gedownload van hun site en op mijn website gezet. Alleen nu moet ik het pakket installeren. Stap 1 (kiezen van de taal) gaat prima alleen wanneer ik op volgende druk krijg ik onderstaande melding: *afbeelding*

In mijn browser (FireFox) heb ik zelf de cookies ingeschakeld voor mijn website.

Voor de rest (nog) geen verstand van dat Joomla, heb wel in de configuration.php me MySQL database info neergezet, maar volgens mij heeft het daar (op dit moment) niks mee te maken denk ik.

Iemand een idee wat de oplossing is hiervan? Alvast bedankt voor je medewerking :)

Opgelost!

2. Ik moet voor iemand een systeem maken waar mensen kunnen inloggen en een eigen persoonlijke pagina kunnen aanmaken met foto's, gegevens e.d. Nu zijn daarvoor volgensmij extensies te vinden om te installeren in Joomla, alleen heb ik deze nog niet kunnen vinden (ik zoek vast verkeerd).

Als dat mogelijk is zou ik zelf alle velden die daarin staan willen aanpassen of toevoegen.

Weet iemand een handig systeem dat werkt in Joomla?

Opgelost!

3. Ik heb een template gedownload met een indeling die ik ongeveer wil. Is het mogelijk om gewoon in je mappen de afbeeldingen te verandren in je eigen stijL? Want vindt beetje nep om een standaard template te gerbuiken.

Als het mogelijk is om Joomla te integreren in een al gemaakte php/html lay-out dan zou dat helemaal mooi zijn (tutorial bijvoorbeeld).

Opgelost!

4. ?

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben dit eerlijk gezegd nooit tegengekomen. Volgens mij kun je het beste contact opnemen met je host. Maar dat stond al in het berichtje :puh:

trouwens, ik snap niet waarom je in configuration.php handmatig mysql gegevens in gaat vullen? Dat moet namelijk bij screen 3 van de installatieprocedure van Joomla.

Het kan overigens misschien ook wel zijn dat dit het al is. Ik zou zeggen probeer in ieder geval te installeren met een volledig schone versie van Joomla.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben dit eerlijk gezegd nooit tegengekomen. Volgens mij kun je het beste contact opnemen met je host. Maar dat stond al in het berichtje :puh:

trouwens, ik snap niet waarom je in configuration.php handmatig mysql gegevens in gaat vullen? Dat moet namelijk bij screen 3 van de installatieprocedure van Joomla.

Het kan overigens misschien ook wel zijn dat dit het al is. Ik zou zeggen probeer in ieder geval te installeren met een volledig schone versie van Joomla.

Ik had de gegevens in Configuration.php pas ingevuld ná de foutmelding om te kijken of hij dan werkt, maar helaas :N

Ik stuur anders wel even een mailtje naar de host :)

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

De webinstallatie is gelukt :) Ik heb een andere host gebruikt.

Nu heb ik alleen een paar vragen:

1. Ik moet voor iemand een systeem maken waar mensen kunnen inloggen en een eigen persoonlijke pagina kunnen aanmaken met foto's, gegevens e.d. Nu zijn daarvoor volgensmij extensies te vinden om te installeren in Joomla, alleen heb ik deze nog niet kunnen vinden (ik zoek vast verkeerd).

Als dat mogelijk is zou ik zelf alle velden die daarin staan willen aanpassen of toevoegen.

Weet iemand een handig systeem dat werkt in Joomla?

Al een systeem gevonden.

2. Ik heb een template gedownload met een indeling die ik ongeveer wil. Is het mogelijk om gewoon in je mappen de afbeeldingen te verandren in je eigen stijL? Want vindt beetje nep om een standaard template te gerbuiken.

Als het mogelijk is om Joomla te integreren in een al gemaakte php/html lay-out dan zou dat helemaal mooi zijn (tutorial bijvoorbeeld).

Oplossing gevonden!

Alvast bedankt.

Shit, dubbelpost :7

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Ok... FF een vraagje:

Wat is Joomla? Een of ander Forumsysteem ofzo?

CMS systeem. Systeem voor websitebeheerders. Niet echt een forum.

Wat is CMS??? En dus geen forum... Ok dat is wat k wilde weten.

CMS = Content Management System

Edit: Uitleg hierover staat hieronder duidelijk uitgelegd :)

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Een Content Management System is een geavanceerd systeem waarbij je bijvoorbeeld leden kan laten registreren, forums maken, een downloaddatabase maken, een nieuwssysteem maken en dergelijke. Het bezit ook een admin panel waardoor je alle onderdelen en plug-ins makkelijk kan beheren, in plaats van zelf in de database te gaan zitten klooien. Meer informatie erover kan je vinden op Wikipedia, zodat we hier weer terug kunnen gaan naar de vragen van Kai-ShockWave over het CMS Joomla. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Oké, ik heb een nieuw vraagje over Joomla:

Wanneer je joomla hebt, zit er standaard een template in. Elke pagina op de website gebruikt deze standaard template (als html bestand). Nu heb ik zelf deze eruit gegooid en me eigen lay-out erin gezet en de codes zoals menubox, content e.d. overgenomen zodat hij wel alles laat zien.

Wat ik nu wil is een eigen menu met rollovers maken. Deze heb ik er op dit moment in gezet en werkt prima. Even een voorbeeldje:

Bovenaan heb ik een menubalk van 5 knoppen (afbeeldingen). Voor het voorbeeld zijn ze even rood. Wanneer je er met je muis overheen gaat wordt deze groen (rollover). Wanneer je erop klikt dan blijft de button bv geel. Alleen het probleem is als je erop klikt wil ik dat deze bv geel blijft, zodat je kan zien dat als "Home" geel is, dat je ziet dat je op die pagina zit. Alleen omdat joomla bij elke pagina dezelfde lay-out gebruikt, kan je alleen roll-overs makenen dus niet dat effect wat ik wil.

Iemand suggesties voor een methode? Beetje ingewikkeld verhaal :puh:

Voor de duidelijkheid: Joomla gebruikt 1 html-layout waar hij zelf steeds andere content inzet, dus in die lay-out moet ook de menubalk komen. Via een of ander script moet hij alleen de juiste knop laten zien...

Ik probeer het eerst maar even hier te vragen, als het niks wordt zoek ik wel even verder ^_^

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...