Dastard Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Een van de weinig overgebleven gamesbladen in Nederland, de GMR, houdt er vanaf het volgende nummer mee op. Uitgever HUB heeft dit besluit genomen omdat het magazine niet genoeg verkoopt en qua advertenties te weinig te bieden heeft. Teleurstelling alom onder de makers van het blad dat vooral voor de wat oudere gamer bedoeld was. Eindredacteur van GMR, Eric van der Woude, blijft nuchter onder de situatie: “We hebben GMR de afgelopen twee jaar met veel liefde en plezier gemaakt, dus het is erg jammer dat het geen succes is geworden. We kunnen er lang of kort over zeuren, maar het blad bracht gewoon niet genoeg geld op om het rendabel te maken. Ach, GTST wordt ook beter bekeken dan The Sopranos. Maar verbitterd ben ik niet, hoor We willen de lezers in ieder geval hartelijk danken voor hun steun de afgelopen jaren en lezers met afkickverschijnselen verwijs ik door naar GMR-online.nl.” Adjunct-hoofdredacteur Jesse Moerkerk verliest kort nadat hij aangenomen is al een groot deel van zijn werkzaamheden: “Het is vooral zuur dat veel mensen met bezieling aan iets werken, om dan tot de conclusie te moeten komen dat het niet rendabel is… Het was een mooi blad, dat fantastisch leuk was om te maken, maar het mocht helaas niet zo zijn. Dan maar weer GTST…” Bron: Power Unlimited Heel erg jammer, was een goed blad.. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 (bewerkt) Ik heb het blad nooit gelezen, maar ik moet wel zeggen dat de covers er altijd goed uitzagen. Ik ben zelf meer van de PU en de [N]Gamer, maar dat terzijde. Maar ja, zoals in het artikel zelf al gezegd, als het niet goed verkoopt, zou het onverstandig zijn om er toch veel tijd en moeite in te stoppen. Dat een bepaald nummer niet goed verkoopt (Omdat er bijv. geen interessante titels besproken worden) kan voorkomen, maar op de lange termijn moet er toch geld in het laatje komen. Voor de mensen die het blad wél lazen is het uiteraard erg vervelend, maar deze kunnen eventueel nog overstappen op de andere gamesbladen. Vroeger las ik altijd de Gamepro, wat ook een uitstekend blad was. Helaas verkocht ook dat niet goed genoeg, en zijn ze er plotseling mee gestopt. Jesse zal overigens nog steeds genoeg werk hebben, aangezien hij sinds een paar maanden ook de rol van eind- of hoofdredacteur (Ik ben even vergeten welke :$ ) vervult bij de [N]Gamer. Bewerkt: 10 december 2008 door Silverbyte Reageren
Limbolander Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 denk toch dat die bladen langzaam aan een keer weg gaan, tegenwoordig kun je toch alles lezen en zelfs video's kijken van games, google maar even en je krijgt al verschrikkelijk veel hits. Reageren
tjoef Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Hmm, ik prefereer om af te lezen van een gedrukt blad dan van een computerscherm. Dat gaat pijn doen aan de ogen na een tijd. En een blad niet Reageren
Gijsso Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Heel jammer. Ik vond het altijd een zeer goed blad. Goede professionele reviews. Ik lees vaak de PU en OPM maar een GMR kan er ook wel bij. Reageren
PowerPats Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 (bewerkt) O ik dacht heel even dat er GNR stond guns n' roses. ik schok al. Maarja voor de rest kende ik dit blad niet. Maar ik denk toch dat langzamerhand al die bladen zullen verdwijnen. want voor de meeste reviews gaat men toch wel naar een site toe. Bewerkt: 10 december 2008 door PowerPats Reageren
Limbolander Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Hmm, ik prefereer om af te lezen van een gedrukt blad dan van een computerscherm. Dat gaat pijn doen aan de ogen na een tijd. En een blad niet haal zelf meestal tijdschriften als ik op vakantie ga ofzo, maar verder lees ik toch bijna alles via internet, neemt niet weg dat een tijdschrift op de luie bank ook wel relaxt is, maar ik ze meestal zo snel uit ( lees alleen wat ik interessant vind ) Reageren
Jowx Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 Verplaatst naar de gaming sectie.. ^^ *Zwaait naar Ikkes* Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 NEEEEEEEEEEE!! Wat is GMR vol uit? Reageren
Think Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 NEEEEEEEEEEE!! Wat is GMR vol uit? Denk eens logisch na. Het is trouwens geen afkorting. GaMeR. Tenzij het iets anders is. Ik heb het blad nog nooit gelezen Reageren
Ferre Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 Ik heb nog nooit een GMR gekocht, maar het zag er wel goed uit. Gelukkig blijft de blog bestaan en werkt de helft van GMR ook bij de [N]Gamer. Misschien ga ik het laatste nummer nog wel halen, want ik zag het altijd een beetje als de [N]Gamer maar dan voor alle platformen. We zullen zien... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.