WingedBull Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Hallo, Ik ben dus sinds kort ook modder aan het worden. Nog even 3D Studio max *kuch* kopen *kuch* en klaar is kees. Nu heb ik enekele vraagjes. Jullie maken ongelooflijk mooie dingen, maar...; -Hoe zit het met de beschadigingen aan de auto? -Draaien de wielen? -Als je met je rechterkant net niet in een straatje gaat, vlam je er dan door alsof je auto van een soort gas is gemaakt? -Rijdt de auto even snel als die je vervangen hebt? -Final thing: Ik las iets over een crash in de transfender met gemodde auto's als deze. Klopt dit? Alvast bedankt Modelers! -WingedBull Reageren
Beagle Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Hallo,Ik ben dus sinds kort ook modder aan het worden. Nog even 3D Studio max *kuch* kopen *kuch* en klaar is kees. Nu heb ik enekele vraagjes. Jullie maken ongelooflijk mooie dingen, maar...; -Hoe zit het met de beschadigingen aan de auto? -Draaien de wielen? -Als je met je rechterkant net niet in een straatje gaat, vlam je er dan door alsof je auto van een soort gas is gemaakt? -Rijdt de auto even snel als die je vervangen hebt? -Final thing: Ik las iets over een crash in de transfender met gemodde auto's als deze. Klopt dit? Alvast bedankt Modelers! -WingedBull -Hoe zit het met de beschadigingen aan de auto? Je kan schademodellen toevoegen aan je gemodde model, je kan het ook zonder laten. Maar dan, als je auto beschadigd raakt zie je de onbeschadigde deur. Het is dus wel zo mooi een schademodel te maken. -Draaien de wielen? Tuurlijk, waarom niet ! -Als je met je rechterkant net niet in een straatje gaat, vlam je er dan door alsof je auto van een soort gas is gemaakt? Ja. Als je een nieuwe col hebt gemaakt, weet SA waar je geraakt kan worden. Als je dus langs een muur rijd, "vlamt" het gewoon. -Rijdt de auto even snel als die je vervangen hebt? Ja, want dat is allemaal aangegeven in een ander bestand: Handling.cfg. Wel kan het zijn dat je auto'tje iets anders rijd. Bijv: De Smart mod, rijd verschrikkelijk. Zelfs al is de handling aangepast. -Final thing: Ik las iets over een crash in de transfender met gemodde auto's als deze. Klopt dit? Dit kan gebeuren. Dit komt dan omdat deze mensen de dummy's voor het tunen niet aan het model hebben toegevoegd. Je hebt bijv. een spoiler dummy. Dan weet SA waar de spoiler geplaatst moet worden. Als er dan nog in het bestand carmods.dat aangegeven staat dat jouw auto een spoiler kan hebben, maar geen dummy ervoor heeft, loopt het dus vast. "Alvast bedankt Modelers!" Dit is meer een vraag voor modders hoor Reageren
WingedBull Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Hallo,Ik ben dus sinds kort ook modder aan het worden. Nog even 3D Studio max *kuch* kopen *kuch* en klaar is kees. Nu heb ik enekele vraagjes. Jullie maken ongelooflijk mooie dingen, maar...; -Hoe zit het met de beschadigingen aan de auto? -Draaien de wielen? -Als je met je rechterkant net niet in een straatje gaat, vlam je er dan door alsof je auto van een soort gas is gemaakt? -Rijdt de auto even snel als die je vervangen hebt? -Final thing: Ik las iets over een crash in de transfender met gemodde auto's als deze. Klopt dit? Alvast bedankt Modelers! -WingedBull -Hoe zit het met de beschadigingen aan de auto? Je kan schademodellen toevoegen aan je gemodde model, je kan het ook zonder laten. Maar dan, als je auto beschadigd raakt zie je de onbeschadigde deur. Het is dus wel zo mooi een schademodel te maken. -Draaien de wielen? Tuurlijk, waarom niet ! -Als je met je rechterkant net niet in een straatje gaat, vlam je er dan door alsof je auto van een soort gas is gemaakt? Ja. Als je een nieuwe col hebt gemaakt, weet SA waar je geraakt kan worden. Als je dus langs een muur rijd, "vlamt" het gewoon. -Rijdt de auto even snel als die je vervangen hebt? Ja, want dat is allemaal aangegeven in een ander bestand: Handling.cfg. Wel kan het zijn dat je auto'tje iets anders rijd. Bijv: De Smart mod, rijd verschrikkelijk. Zelfs al is de handling aangepast. -Final thing: Ik las iets over een crash in de transfender met gemodde auto's als deze. Klopt dit? Dit kan gebeuren. Dit komt dan omdat deze mensen de dummy's voor het tunen niet aan het model hebben toegevoegd. Je hebt bijv. een spoiler dummy. Dan weet SA waar de spoiler geplaatst moet worden. Als er dan nog in het bestand carmods.dat aangegeven staat dat jouw auto een spoiler kan hebben, maar geen dummy ervoor heeft, loopt het dus vast. "Alvast bedankt Modelers!" Dit is meer een vraag voor modders hoor Herkent San Andreas de logische schaalverdeling? Ik bedoel; als ik een auto maak, dat ie dan niet zodanig groot wordt dat het lijkt alsof CJ een poppetje is die in een veel te grote zetel gaat zitten? Reageren
Beagle Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Nee. Je moet gewoon een CJ model, of een auto importeren en het daar mee vergelijken. Dat is niet zo'n grote moeite, toch? "Het einde". Reageren
WingedBull Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 december 2008 Nog niet aan gedacht. Oja, nog een laatste vraagje: Wat zijn polygones en hoeveel mogen er maximaal zijn? Reageren
Beagle Geplaatst: 12 december 2008 Rapport Geplaatst: 12 december 2008 Nog niet aan gedacht. Oja, nog een laatste vraagje: Wat zijn polygones en hoeveel mogen er maximaal zijn? Polygonen zijn de vlakken waaruit modellen bestaan. Het zijn vlakken die je ziet, zodat er een vorm onstaat. Hoe meer Polygonen, hoe zwaarder en langer het word om te berekenen/renderen. Hoeveel er maximaal mogen zijn... In SA? Kijk eens in de MTL, naar een tutorial van Bradley_H. Hij heeft iets geschreven daar over. Hoeveel er maximaal in 3DS Max/Gmax/Zmodeller mogen zijn? Zoveel als je computer het aan kan! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.