iefen Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 (bewerkt) hallo, ik ben toch maar aan scm begonnen maar ik heb nu al een paar probleempjes ik gebruik sanny builder en ik gebruik het voor vc : prob. 1: welke tool is goed om coords uit vc afnemen en dan in sanny te zetten? prob. 2: kan iemand mij een goeie auto spawn code geven voor een sabertur(keessie heeft er al 1 gegeven maar die werkt bij mij niet) prob. 3:(deze is gesteld op de 2e) kan je dan het woord "sabretur" ver vangen door bijv. "greenwoo" nou Grtzz Iefen, in de hoop dat iemand reageert Bewerkt: 10 december 2008 door iefen Reageren
Beagle Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 hallo, ik ben toch maar aan scm begonnen maar ik heb nu al een paar probleempjesik gebruik sanny builder en ik gebruik het voor vc : prob. 1: welke tool is goed om coords uit vc afnemen en dan in sanny te zetten? prob. 2: kan iemand mij een goeie auto spawn code geven voor een sabertur(keessie heeft er al 1 gegeven maar die werkt bij mij niet) prob. 3:(deze is gesteld op de 2e) kan je dan het woord "sabretur" ver vangen door bijv. "greenwoo" nou Grtzz Iefen, in de hoop dat iemand reageert Tuurlijk reageert er iemand Probleem 1: Er zit gewoon een Sanny Builder Coord Manager in SB. Eerst rechtsonder SA naar VC zetten (Geloof niet dat dit echt nodig is) en dan ergens in het menu Coords Manager opzoeken (Staat geloof ik in een submenu, oftewel Menu > Submenu > Coord manager). Probleem 2: VC Zaken, daar doe ik niet aan Probleem 3: Ja, dat moet je in de GXT bestand veranderen. Er staat een tutorial in de MTL, over hoe je tekst moet modden in VC. Het is dan niet zo, dat het ook veranderd in de scripting. Je moet Sabretur blijven gebruiken in SCM Modding (En carmods, carcols, handling enz). Reageren
iefen Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 (bewerkt) thx voor het reageren, mischien spawnden mijn auto's niet omdat ik verkeerde coords had opgegven en met die 3e vraag bedoelde ik of je in die spawn code het woord kan veranderen maja, als iemand anders de laatste 2e vragen weet hoor ik het graag edit; ik kan nergens de coords tool vinden, kan iemand anders me die geven Bewerkt: 10 december 2008 door iefen Reageren
Beagle Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 thx voor het reageren, mischien spawnden mijn auto's niet omdat ik verkeerde coords had opgegven en met die 3e vraag bedoelde ik of je in die spawn code het woord kan veranderen maja, als iemand anders de laatste 2e vragen weet hoor ik het graag edit; ik kan nergens de coords tool vinden, kan iemand anders me die geven Sannybuilder 3 > Tools > IDE Tools > Coords Manager Het is (bijna) onmogelijk om de namen te veranderen die in de Handling, Carmods, Carcols, SCM scripting gebruikt worden. Dit is allemaal hardcoded. Reageren
iefen Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 de coord manager kan ik niet opene: of moet je eerst vc opene? Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 je moet vice city starten. In de sanny builder map is een /txt bestand met alle opcodes voor vc, hier staat ook wel de opcode in voor een carspawn Reageren
iefen Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2008 (bewerkt) dus je moet sany builder starten en dan je main.scm aanklikken en dan decompile en dan vc starten, dan op de plaats gaan staan dan weer naar sb en dan save drukken ofzo en thx voor die opcodes edit; kijk ik heb deze code ingevoerd: 014B: $87 = init_parked_car_generator #DELUXO -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 16.0382 967.2247 10.7579 angle 175.0 014C: set_parked_car_generator $87 cars_to_generate_to 0 en de coords uit sb zijn van deze plek: en als je goed kijkt zie je geen auto, hoe kan dat hett is niett meeer nodig!!!! ik was helemaal vergeten dat je new gam emoet doen om de uitkomst te zien, nog 1 vraag kan je cleo gebruiken op vc? Bewerkt: 10 december 2008 door iefen Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 december 2008 Rapport Geplaatst: 10 december 2008 Nee, CLEO is alleen voor San Andreas. En over je code: als je de "014C" opcode gebruikt, en je zet daar 101 i.p.v. 0, dan spawnt je wagen altijd. Daarnaast raad ik je aan om bij globale variabelen nooit alleen een getal te nemen, want dat maakt de code instabiel. Over hoe je een weapon_pickup maakt: 032B: $3AD = create_weapon_pickup $399 3 ammo $3A6 at $3CC $3CD $3CE $399 = nummer van het wapen (te vinden in de helpfiles van SB) $3A6 = het aantal ammo wat je wilt. De andere drie variabelen zijn de coördinaten. Reageren
iefen Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 december 2008 (bewerkt) ja thx, ik kijk het nu pas maar gisteren avond had ik het zelf ontdekt, want ik zat naar beneden te scrollen in die lijst met wapen spawns en toen zag ik die wapen dingen dus toen had ik eentje ge kopierd en coords veranderd! dus nu heb ik m60! nu nog 2 vraagjes, vraag 1: ik zag ook dat je healt armour enz. kan krijgen door coords te veranderen maar er staat altijd 1, voor of 15, wat betekend dat? vraag 2: hoe kan ik een save point maken in een open huis, een savepoint midden op de ocian beach, maar wat is de code daarvoor, en ik wil niet dat je eerst een huis moet kopen ofzo, dus kan iemand mij vertellen wat de code is om een save point te spawnen??? thx Bewerkt: 11 december 2008 door iefen Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 vraag 1: ik zag ook dat je healt armour enz. kan krijgen door coords te veranderen maar er staat altijd 1, voor of 15, wat betekend dat? Voor SA is het zo dat je 1, 3 of 15 heb. 1 wilt zeggen dat je hem nooit kan pakken, 3 dat hij eenmalig spawnt, en 15 dat hij herhaaldelijk spawnt. Weet niet zeker of dit hetzelfde is voor Vice City, maar dat lijkt me wel. vraag 2: hoe kan ik een save point maken in een open huis, een savepoint midden op de ocian beach, maar wat is de code daarvoor, en ik wil niet dat je eerst een huis moet kopen ofzo, dus kan iemand mij vertellen wat de code is om een save point te spawnen??? Je wilt wel veel in 1x zeg. Een savepoint is nog best lastig, namelijk. Het is niet alleen een pickup plaatsen, maar ook de code voor het saven zelf. Zie hier voor een hele uitleg van PatrickW. Heb jij even geluk dat het voor Vice City is. Reageren
iefen Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 december 2008 ok maar waar moet ik het gedeeltje van die save point invoegen in de main.scm en nog 1 vraag: maar die ben ik nu even vergeten, zeg ik later wel als ik hem weer weet Reageren
PatrickW Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 Zoals ik in dat topic waar Dutchy3010 naartoe linkte, al zei: Het toevoegen van een savepunt is complexe code, die je goed moet begrijpen om het te kunnen toepassen, omdat je op allerlei plekken de juiste coordinaten moet invullen. Je moet er dus al redelijk voor kunnen SCM-scripten. Daarom heb ik het in dat topic ook niet helemaal tot op de bodem uitgelegd, omdat dat geen zin heeft. Als je wilt leren SCM-scripten, moet je ook bereid zijn er tijd in te stoppen, om dingen zelf uit te zoeken. Als je bij het stellen van vragen laat merken dat je zelf ook al dingen hebt uitgezocht, wil iedereen je graag verder helpen bij een probleem waar je tegenaan loopt. Maar als je alleen maar de meest elementaire vragen stelt, zonder zelf de moeite te nemen om een paar tutorials door te werken, en zelf dingen uit te zoeken, dan kun je weinig hulp verwachten en zul je ook nooit leren SCM scripten. Een nieuw savepoint maken is in dat geval veel te hoog gegrepen. Reageren
iefen Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 december 2008 (bewerkt) ik weet het weer, keessie zij van "hoe kan je het laten starten op die plek in new game?" dat wil ik ook weten maar ik zet het gwn in de main.scm en gebruik geen andere files(behalve de decompile) en ook waar je het moet zetten edit; kan iemand zeggen hoe ik bribe's kan spawnen zoals adrealine en armour enz. en wat voor coords ik moet invoeren thx Bewerkt: 11 december 2008 door iefen Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 december 2008 Rapport Geplaatst: 11 december 2008 Je kunt niet zomaar "iets in de SCM zetten". Je moet de structuren wel weten, anders heb je of een crash, of de code komt er niet. Ik vraag me sterk af of je wel weet waar je mee bezig bent... Je kunt ook wel eens proberen zelf wat op te zoeken, bijvoorbeeld door in de main.scm te kijken. Zoeken op "bribe" is al voldoende om de volgende opcode te vinden: 0213: $6E = create_pickup #BRIBE type 15 at 393.9 -60.2 11.5 Welke coördinaten je in moet vullen? Simpel, de coördinaten van de plek waar je wilt dat de bribe spawnt. Neem zelf eens initiatief, en lees de post van PatrickW eens door. Leer eerst scripten voor je moeilijkere dingen gaat proberen. Wanneer je niet van plan bent om zelf wat dingen uit te zoeken (waar het bij scripten veel om draait), moet je ook niet meer verwachten dat andere leden je willen helpen. Reageren
iefen Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 december 2008 ok maar ik kan nergens tut's vinden voor vc en er staat bribe maar is die dan voor healt/cop? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.