Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik zou een cleo mod willen maken dat als je lang rijd je band plat word,

voor wat reallife na te bootsen , samen met de cleo mod tirefix word het dan

nog echter.

Alleen zit ik met de vraag kan je de band van een auto plat zetten met een script

en zo ja weet iemand die upcode en code?

EDIT :: Oke sorry hiervoor , ik heb net gevonden hoe ik het kan doen dus

dit bericht is niet meer nodig.

Greetz,

Extron

-------

Bewerkt: door extron
Geplaatst:

Leeg laten lopen, werkt volgens mij niet. Maar je kunt wel een beetje creatief zijn... Ik verzin even wat (je moet zelf testen of het werkt :clown:).

Deel 1:

33@ is de timer variabele. Die loopt dus (ik geloof in milliseconden). Zet vanaf het moment dat iemand in de auto stapt, deze timer op 33@. Dus bijvoorbeeld:

if
00DF:   actor $PLAYER_ACTOR driving 
jf @...
33@ = 0

Deel 2:

Na een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 1 minuut (wel wat kort, maar bijvoorbeeld ;)). Ik weet niet zeker of dit in milliseconden moet, maar dat moet je even testen.

repeat
wait 50
until 0039:   33@ == 60000

03C0: $car = actor $PLAYER_ACTOR car 
04FE: deflate_tire 2 on_car $car

Ik kan niet beloven dat dit werkt, maar zoiets zou je wel kunnen proberen. Nu klapt een band van de auto na 60 seconden. Als het niet werkt, moet je er een beetje mee gaan stoeien, etc. Probeer maar, succes. :)

Geplaatst:

Bedankt, ik heb zelf al een stukje geschreven maar die repeat en timer kan ik erg goed

gebruiken.

Greetz,

Extron

--------

Geplaatst:

Nu heb ik een progje al , alleen weet je zeker dat er om de 2 min een band plat komt te staan ,

nu zou ik graag weten of je toevallig geen random getal kunt nemen , dat kan ik dan bij de tijd tellen

en weet je nooit wanneer hij zal plat zijn.

Hier het progje :

//Deflate tire

// Auteur : Extroncore

// Date : 10 Decembre 2008

{$VERSION 3.1.0027}

{$CLEO .cs}

thread 'DEFLATE':

:DEFLATE_1

wait 0

0006: 1@ = 0

if and

Player.Defined($PLAYER_CHAR)

$ONMISSION == 0

Actor.Driving($PLAYER_ACTOR)

84A7: not actor $PLAYER_ACTOR driving_boat

84C8: not actor $PLAYER_ACTOR driving_flying_vehicle

jf @DEFLATE_1

03C0: $TIRECAR = actor $PLAYER_ACTOR car

wait 0

0@ = Car.Model($TIRECAR)

if

0A01: model 0@ minimum_4wheels_vehicle

jump @DEFLATE_5

:DEFLATE_5

wait 0

0006: 2@ = 0

repeat

wait 50

if

00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model 0@

jf @DEFLATE_1

000A: 2@ += 50

until 0019: 2@ > 120000

if

0496: tire 1@ on_car $TIRECAR deflated

jf @DEFLATE_15

000A: 1@ += 1

if

0496: tire 1@ on_car $TIRECAR deflated

jf @DEFLATE_15

000A: 1@ += 1

if

0496: tire 1@ on_car $TIRECAR deflated

jf @DEFLATE_15

000A: 1@ += 1

if

0496: tire 1@ on_car $TIRECAR deflated

jf @DEFLATE_15

000A: 1@ += 1

jump @DEFLATE_1

:DEFLATE_15

wait 0

04FE: deflate_tire 1@ on_car $TIRECAR

jump @DEFLATE_5

Greetz,

Extron

--------

Geplaatst:

0209: 17@ = random_int_in_ranges 0 10

Dit wilt dus zeggen: 17@ is een random getal tussen 0 en 10. 0 en 10 zijn uiteraard aan te passen.

Nice code. Wel een beetje omstreden met die += 50, maar uiteraard werkt het wel. Klein foutje:

if
0A01: model 0@ minimum_4wheels_vehicle
jump @DEFLATE_5

Je hebt geen if-jump structuur. Je kunt wel kiezen voor een if-jf structuur, of een if-then-end structuur. Maar dit is niet goed. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb hier die random erbij gebouwd , nu ik heb veel upcodes gebruikt :

0209: 3@ = random_int_in_ranges 0 60

0006: 4@ = 5000

0006: 5@ = 10000

006A: 3@ *= 5@

0A8E: 6@ = 3@ + 4@

repeat

wait 50

if

00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model 0@

jf @DEFLATE_1

000A: 2@ += 50

until 001D: 2@ > 6@

Nu vroeg ik mij af of je ook gewoon dit mocht implementeren:

0209: 3@ = random_int_in_ranges 0 60

repeat

wait 50

if

00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model 0@

jf @DEFLATE_1

000A: 2@ += 50

until 001D: 2@ > 5000 + 3@ * 10000

Dus eigelijk zoek ik de upcode voor die until :puh:

Omdat ik deze niet vond heb ik gebruikt wat ik wist.

Greetz,

Extron

--------

En nog een vraag , dus mijn scriptje heb je hierboven , die vraag zou ik ook nog willen weten

maar nu zou ik een balkje op mijn scherm willen die de status van de banden toont aan de hand van

de tijd die nog rest.

Weet iemand hoe ik die balk kan tekenen en hoe ik ze het beste implementeer want zoals hierboven

word er een loop gedaan en als ik het daarin zet zal de loop wachten tot de balk leeg is en

dan opnieuw beginnen totdat hij de uiteindelijk tijd heeft gehaald maar dan langer, als je snapt

wat ik bedoel :puh:

Greetz,

Extron

--------

Bewerkt: door Dutchy3010
Geplaatst:

ik zelf weet niet hoe het moet, maar ik heb ooit een main.scm gedownload met een amirican.gxt en daar in zat een benzine meter, toen ik mijn oude american erover heen gooide zag ik dat het meters waren uit missies dus ik denk dat je zoiets ertussen moet zetten

Geplaatst:

K het werkt en heb een meter kunnen insteken , gewoon een balkje.

Ik heb vlug bij de tutorials gekeken :puh:

Ik heb mijn progje als bijlage upgeload voor wie eens wilt testen

en commentaar geven.

De tijd waarin je band ontplof ligt tussen de 5 sec en 10min en 5sec.

Greetz,

Extron

-------

deflate.rar

Geplaatst:

repeat
wait 50
if
00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving_car_with_model 0@
jf @DEFLATE_1
000A: 2@ += 50
until 001D: 2@ > 6@

Hiermee. ;) Hij blijft het stukje tussen repeat en until herhalen, hij laat elke keer 50 ms wachten, dus elke keer als hij weer opnieuw begint, gaat dat getal 50 omhoog.

until 001D: 2@ > 5000 + 3@ * 10000

Dit moet je splitsen. Dus eerst 3@ vermenigvuldigen met 10000, dan 5000 erbij optellen, en vervolgens vergelijken met 2@.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...