Jump to content

Mijn GTA IV gaat vloeiend! ~50 fps


harm85

Recommended Posts

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • harm85

    9

  • wesley123

    9

  • TaartJJ~!

    7

  • JeGe

    5

die -novblank heeft mijn gta4 precies veel beter geholpen om soepeler te spelen, zonder -novblank was het meestal 10fps en nu met -novblank rond 23fps buiten tussen al de peds en de auto's

mijn pc:

- Intel ViiV quad core q6600 2,4ghz

- nVidia GeForce 8600GT

- 3GB ram geheugen

de settings van auto details ofzo op maximaal, de schaduw ook alleen de draw distance op 5, texture filter op low en rendering op highest

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het nu zover dat de framerate 70 op zijn hoogst is!

Directx 9 heb ik geupdate (al heb ik vista)

Ik heb een snelkoppeling gemaakt van D:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe en op het bureaublad geplaatst. Bij de eigenschappen van de snelkoppeling bij doel dit achter geplaatst:

-norestrictions -nomemrestrict -novblank /high

Die novblank helpt bij mij heeel veel. V-sync is bij mij het probleem.

In het begin had ik 12 fps zonder die regel erbij te plaatsten.

En clip capture uitzetten bij opties games, als dit nog niet werkt zet dan eens de virusscanner uit, scheelt heel veel.

Ik ben aan het opletten hoeveel graden mijn videokaart word en hoeveel framerate hij aangeeft.

Daarbij heb ik EVGA Precision.

Ik hoop dat het bij jullie ook werkt.

Mijn specs zijn

Quad core Q9450

XFX GTX280 XXX

4 gb RAM

Vista Ultimate

Moet dat /high per se achter -nomemrestrict -novblank?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 maanden later...

He kerels,

ik heb een intel E4600 2.4 Ghz

4 GB ram 667 Mhz

250 GB harde schijf (120 gb over)

Nvidia Geforce 9800 GT 512 MB GDDR3

En ik speel gta iv op ongeveer 20 - 30 FPS buiten als het druk is.

Resolution: 1440*900

Texture Quality: Medium

Render Quality: Very High

View Distance: 24

Detail Distance: 36

Vehicle Density: 26

Shadow Density: 2

Hoe krijgen jullie het dan voor mekaar om GTA IV met zo'n lage framerate te spelen op een Quad Core?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf windows xp getweaked en daar loopt die echt enorm soepel op. alles op het hoogst alleen de textures op medium en ik speel met 1440 x 900 @ 75 HZ.

buiten loopt die rond de 50 - 70 en op sommige plekken vooral bij water nog hoger en binnen en in tunnels is die natuurlijk ook hoger :puh: en ik heb nooit framedrops hooguit een paar keer in een paar uur maar dat heb je altijd wel eens.

op vista ultimate x64 liep die echt beroert instellingen op het laagst nog net 30 fps buiten en hele tijd framedrops enzo.

mijn specs:

Core 2 duo E8400

4 gb ram

Asus 4850 512 mb

@ronaldh3

De proccesor is bij de meeste games niet belangrijk de videokaart is het belangrijkste ding bij games.Met een quad core heb je nog geen garantie voor goeie fps :puh: Bij gta 4 hebben ze de processor wel een belangrijk ding gemaakt dus natuurlijk geeft het prestatie verschillen maar alsnog is de videokaart het belangrijkste ding

Bewerkt: door kvbmaster
Link to comment
Delen op andere websites

op 64 bits loopt het opver het algemeen slecht.

de ironie, achterop de doos van gta 4 staat Uitgebreid voor 64 bits, maar weinig 64-bits gebruikers krijgen er een lekkere fps uit, ook is de applicatie zelf niet eens 64 bits en dus meot het naar 32 bits geemuleerd worden, wat de slechte fps verklaart.

@hierboven; DE videokaart in gta4 is weinig van belangrijk, een on board kaart en een i7 het kan, ik heb zelf een persoon gezien die dat had, en die draaide hem nog goed ook, die kwam omdat 'de schaduwen zo lelijk waren', gta4 is echt enorm veel prcessor gericht, als ik mijn processor naar een PII zou upgraden zal mijn fps verdubbelen, ookal heb ik een videokaart die net aan de eisen voldoet.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wist niet dat de processor zoon belangrijke rol speelde in gta 4 vreemd dat ik geen prestatie verbetering zag op vista toen ik mijn processor stabiel op 5 ghz had lopen.

maarja om nog even over het 64 bit verhaaltje te komen ik merk op xp geen verschil met 32 bit en 64 bit maar in vista kan het handig zijn dat je dan 4 gb ram tot je beschikking hebt in plaats van 3.2 gb

btw, ik heb hem nu ook op een 64-bit versie lopen van xp en dat loopt lekker^^

Bewerkt: door kvbmaster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wist niet dat de processor zoon belangrijke rol speelde in gta 4 vreemd dat ik geen prestatie verbetering zag op vista toen ik mijn processor stabiel op 5 ghz had lopen.

maarja om nog even over het 64 bit verhaaltje te komen ik merk op xp geen verschil met 32 bit en 64 bit maar in vista kan het handig zijn dat je dan 4 gb ram tot je beschikking hebt in plaats van 3.2 gb

btw, ik heb hem nu ook op een 64-bit versie lopen van xp en dat loopt lekker^^

zo jij hebt toegang tot stikstof?

serieus, 5GHz is bijna onmogelijk omdat dat een overclock is van ruim 2GHz, met luchtkoeling onmogelijk te bereiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een E8400 is een heel makkelijk te overklokken en met een goeie luchtkoeler wil het best :puh: maar ik heb hem niet vaak op 5 ghz want dan word die rond de 65 graden na een half uur op 100% load. Meestal laat ik hem gewoon op 3 ghz staan want in de prestaties merk ik helemaal geen verschil :puh:

EDIT: en dan nog niet over de temp van de core's gesproken XD die weet ik zo niet uit mijn hoofd maar die zijn toch weer stukje hoger

Bewerkt: door kvbmaster
Link to comment
Delen op andere websites

kijk, en dat noem ik dus niet stabiel, hij is over de temperatuur na al een half uurtje spelen, als je een spel speelt is dat nog geen 100% load, dus zal hij nog warmer worden, daarbij is een half uur niet lang genoeg om te oordelen of hij stabiel genoeg is, mijn pc was met 60MHz FSB overclocked, dat draaide echt 2 maanden top zonder uit te vallen, totdat hij er wel last van kreeg, dat is dus niet stabiel. Na een paar uur full load kan je pas zeggen dat hij stabiel is(full load testje met Orthos, met bijvoorbeeld SIW oid eronder om de temps te bekijken, dan zul je merken dat het echt veel hoger worden die temperaturen), en dan nog is het niet zeker. Kijk, ik kan die 60MHz overclock zo weer doen, maar denk niet dat mijn pc lang aan blijft, mede doordat ik een slechte batch heb, hij zou nog veel hoger kunnen(athlons kunnen 70 graden worden en die van mij word net 55 graden bij een zwaar spel spelen)

zou btw ook wel screens willen zien van je temperaturen en overclocks, dan pas geloven we je

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een E8400 is een heel makkelijk te overklokken en met een goeie luchtkoeler wil het best :puh: maar ik heb hem niet vaak op 5 ghz want dan word die rond de 65 graden na een half uur op 100% load. Meestal laat ik hem gewoon op 3 ghz staan want in de prestaties merk ik helemaal geen verschil :puh:

EDIT: en dan nog niet over de temp van de core's gesproken XD die weet ik zo niet uit mijn hoofd maar die zijn toch weer stukje hoger

Met welke koeler heb je dat gedaan, 5 ghz?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...