Jump to content

Mijn GTA IV gaat vloeiend! ~50 fps


harm85

Recommended Posts

Limbolander, toch wel een goede overclocker op dit forum, heeft zijn E8400 niet hoger gekregen dan 4 Ghz. Dus dat jou dat gelukt is klinkt tamelijk ongeloofwaardig. :{

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • harm85

    9

  • wesley123

    9

  • TaartJJ~!

    7

  • JeGe

    5

Als je een E8400 is een heel makkelijk te overklokken en met een goeie luchtkoeler wil het best :puh: maar ik heb hem niet vaak op 5 ghz want dan word die rond de 65 graden na een half uur op 100% load. Meestal laat ik hem gewoon op 3 ghz staan want in de prestaties merk ik helemaal geen verschil :puh:

EDIT: en dan nog niet over de temp van de core's gesproken XD die weet ik zo niet uit mijn hoofd maar die zijn toch weer stukje hoger

3GHz naar 5GHz geen verschil?

Overigens is 5GHz bijna niet haalbaar zonder N2.

Link to comment
Delen op andere websites

dat is het zeker niet, ben net weer begonnen, nou met 500MHz hoger kom ik al ruim 10 graden hoger uit bij full load orthos(dan heb ik hem nu net 5 minuten draaien), dus zou het bij jou in theorie 40 graden hoger uitkomen op full load tempraturen. Ik heb hem net naar 3400(theoretisch, heb multiplier omlaag gehaald)MHz gehaalt, en hoger kan het ook niet, dat staat de vcore en koeler niet toe, dus waarom jij naar 5GHz kunt, wat ruim 2GHz hoger is is mij een compleet raadsel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn 720 van 2.8 Ghz naar 3.4 Ghz en ik merk echt wel verschil in GTA IV hoor. Zeker een paar FPS erbij. ^_^ En een overclock van 2 Ghz moet je toch echt wel kunnen merken.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het fout geformuleerd het is idd niet stabiel op 5 ghz maar hij loopt wel op 5 ghz en het ging er gewoon om met de prestaties of daar verschil inzat. ik denk dat die processor niet lang zou leven als ik hem een paar dagen erop laat staan. btw ik heb een Zalman CNPS10X Extreme koeler.

Het ligt ook aan de processor he of die makkelijk overklokt ik ken iemand daar wil de e8400 niet sneller dan 3,6 ghz en word die instabiel en gaat die raar doen. ik weet zo niet wat echt de een stabiele ghz was in de 4 ghz was het maar meestal laat ik orthos 10 uur aanstaan om te testen of die echt 100% stabiel is dat had ik niet gedaan op 5 ghz omdat die simpelweg te warm werd.

nogmaals sorry mijn fout hij was niet stabiel het ging gewoon om de prestatie's of die beter zouden worden.

Bewerkt: door kvbmaster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het fout geformuleerd het is idd niet stabiel op 5 ghz maar hij loopt wel op 5 ghz en het ging er gewoon om met de prestaties of daar verschil inzat. ik denk dat die processor niet lang zou leven als ik hem een paar dagen erop laat staan. btw ik heb een Zalman CNPS10X Extreme koeler.

Het ligt ook aan de processor he of die makkelijk overklokt ik ken iemand daar wil de e8400 niet sneller dan 3,6 ghz en word die instabiel en gaat die raar doen. ik weet zo niet wat echt de een stabiele ghz was in de 4 ghz was het maar meestal laat ik orthos 10 uur aanstaan om te testen of die echt 100% stabiel is dat had ik niet gedaan op 5 ghz omdat die simpelweg te warm werd.

nogmaals sorry mijn fout hij was niet stabiel het ging gewoon om de prestatie's of die beter zouden worden.

Je kan hem niet eens op 5GHz krijgen zonder LN2

Link to comment
Delen op andere websites

ja, dus lukt het niet, als iets lukt wil het zeggen bruikbaar, en dat is het niet.

Verder kan je ipv je verhalen ook met bewijs komen, dan geloven we je mss wel, nu gelooft niemand je omdat het simpelweg niet kan. Kan ik ook zeggen, ik kan mijn processor makkelijk op 7 krijgen, alleen laat ik hem dan direct smelten.

Link to comment
Delen op andere websites

ja, dus lukt het niet, als iets lukt wil het zeggen bruikbaar, en dat is het niet.

Verder kan je ipv je verhalen ook met bewijs komen, dan geloven we je mss wel, nu gelooft niemand je omdat het simpelweg niet kan. Kan ik ook zeggen, ik kan mijn processor makkelijk op 7 krijgen, alleen laat ik hem dan direct smelten.

Hoef je niet bang voor te zijn hoor. AMD processors (En ook Intel's) gaan automatisch uit als ze te warm worden.

Link to comment
Delen op andere websites

ja, dus lukt het niet, als iets lukt wil het zeggen bruikbaar, en dat is het niet.

Verder kan je ipv je verhalen ook met bewijs komen, dan geloven we je mss wel, nu gelooft niemand je omdat het simpelweg niet kan. Kan ik ook zeggen, ik kan mijn processor makkelijk op 7 krijgen, alleen laat ik hem dan direct smelten.

Hoef je niet bang voor te zijn hoor. AMD processors (En ook Intel's) gaan automatisch uit als ze te warm worden.

Intel processors gooien de clocksnelheid naar beneden, ze vallen niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

@Sprunk; i know that, maar in theorie, en volgens mij gaat het tijdens het opstarten nog niet eens op, maar daar ben ik niet zeker van. Stel dat die zich niet zou uitschakelen, dan zou hij smelten wil ik hem naar 5 gig brengen

Link to comment
Delen op andere websites

ja, dus lukt het niet, als iets lukt wil het zeggen bruikbaar, en dat is het niet.

Verder kan je ipv je verhalen ook met bewijs komen, dan geloven we je mss wel, nu gelooft niemand je omdat het simpelweg niet kan. Kan ik ook zeggen, ik kan mijn processor makkelijk op 7 krijgen, alleen laat ik hem dan direct smelten.

Hoef je niet bang voor te zijn hoor. AMD processors (En ook Intel's) gaan automatisch uit als ze te warm worden.

Intel processors gooien de clocksnelheid naar beneden, ze vallen niet uit.

Mijn Core 2 Quad valt heel erg uit bij 100*c :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het even met mijn crappy PC met Age of empires III getest, en het lijkt er op dat ik inderdaad de instellingen een beetje kon opschroeven, bedankt!

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...