Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Ik nog eens , waarschijnlijk bestaat er al zoiets maar ik zo dus een mod willen maken om i am legend

na te doen, i khad gedacht dat het script alle auto's in de buurt controleert , deze stop zet en de driver

eruit haalt zodat het lijkt alsof ze achter gelaten zijn.

Ook dat de voetgangers je aanvallen maar geen wapens hebben en de politie dus ook niet als dat mogelijk

zou zijn.

Is er iemand die zo al een paar codes voor de hierboven beschreven zaken te verichten weet.

Waarschijnlijk een soort checkfield dat met bepaalde offsets werkt om zo de rijdend auto's te controleren

enzo. En dan nog iets dat de voetgangers je laat aanvallen , ook als je in je auto zit.

Greetz,

Extron

--------

Geplaatst:

Vet idee ^_^

Maar dat gaat je ook zelf lukken? Lijkt me veel werk als ik een SCM tutorial lees en dan dit lees.

PS: wat ik wel zou doen, is IPV een SCM mod een CLEO3 mod. Dan hoef je tenminste geen nieuw spel te starten als je de mod wilt gebruiken.

Veel succes!

Geplaatst:
PS: wat ik wel zou doen, is IPV een SCM mod een CLEO3 mod. Dan hoef je tenminste geen nieuw spel te starten als je de mod wilt gebruiken.

Ja ging ik zoiezo doen want ik heb nog nooit in scm geprogrammeerd allen in cleo3,

waarschijnlijk geen verschil tussen de twee maarja:p

Greetz,

Extron

--------

Geplaatst:

Nope, het enige verschil is dat je CLEO 3 moet installeren (de library) en dat je bij SCM een nieuw spel moet starten. PS, welke toetsen combinatie ga je gebruiken? Handig als het een beetje exclusieve is, ik heb nu ook al een probleem: Als ik een CLEO wil activeren, activeer ik er gelijk nog eens 3, omdat die dezelfde toetsencombo hebben.

Geplaatst:
Nope, het enige verschil is dat je CLEO 3 moet installeren (de library) en dat je bij SCM een nieuw spel moet starten. PS, welke toetsen combinatie ga je gebruiken? Handig als het een beetje exclusieve is, ik heb nu ook al een probleem: Als ik een CLEO wil activeren, activeer ik er gelijk nog eens 3, omdat die dezelfde toetsencombo hebben.

Wel ik denk van mijn mod zo te maken dat hij direct geactiveert is vanaf het spel start,

omdat ik waarschijnlijk bij popcycle ook dingen zal moeten veranderen in de data folder

dus zou het anders niet goed zijn. Tenzij je via cleo kunt zorgen dat hij midden in het spel

een andere popcycle raad maar dat denk ik niet.

Nja ik ga zorgen dat er geen politie en gangmembers ofzo rondlopen omdat deze wapens hebben

en dat voor een soort van zombie niet gepast is en ook moet ik maken dat er overdag niemand

buiten loopt en dat kan je instellen in die popcycle dus :puh:.

Nu ik eraan denk die popcycle is waarschijnlijk alleen de auto's , dan zal het een andere file zijn.

En dus de auto's mogen wel blijven rijden alleen als er een auto gededecteerd word moet deze stil

gezet worden door het script en de bestuurder moet verdwijnen dus als iemand daar iets

voor weet hoe ik dit het beste script gelieve even te melden.

P.s.: als je eventuele ideeen of verbeteringen hebt voor wat ik denk mag je dat ook altijd even

vermelden. Bedankt ^_^

Greetz,

Extron

-------

Geplaatst:
Nope, het enige verschil is dat je CLEO 3 moet installeren (de library) en dat je bij SCM een nieuw spel moet starten.

Correctie: Bij SCM Scripting zijn de Details anders dan bij CLEO Scripting. En je hoeft idd geen New Game te starten ;)

Geplaatst:

hoi,

Kan er mij iemand wat meer uitleg geven omtrent deze code :

09C0: 37@ = get_random_car_in_area 79@ 81@ 80@ 82@ 1.0 with_actors -1

Ik versta dat het een random auto zoekt in de area met de hoekpunt daar die vars maar wat

betekent die with_actors -1 , wilt dit zeggen welke soort bestuurder het is en -1 betekent dan

gelijk welke bestuurder ?

Greetz,

Extron

--------

Geplaatst:

Inderdaad , de waarde -1 wil in dit soort gevallen meestal zeggen "maakt me niet uit".

Je moet met die opcode wel even oppassen. je moet vooraf die eerste variabele een waarde geven (meestal gebruikt R* hioervoor ook -1), want deze opcode veranderd de waarde van die variabele alleen als er echt een auto gevonden wordt.

Wordt die niet gevonden dan houdt hij gewoon de oude waarde.

Na zo'n opcode kun je dat testen of hij nog steeds de waarde -1 heeft, zoniet, dan is het een gevonden auto, waar je het een en ander mee kunt doen.

Geplaatst:

Ok bedankt,

Extron

-------

Nog een vraag maar dan over ingame.

Weet toevallig iemand de exate uren van wanneer het dag word en wanneer

het nacht word , dus dat het donker en klaar wordt op san andreas.

Zodanig dat die zombies ook alleen maar snachts buiten komen

want ze kunnen niet tegen uv straling , voor wie dat nog niet wist.

Greetz,

Extron

Geplaatst:

Sorry hoor, ik heb geen zin om daar 24 min rond te sjollen om dat te weten , als er

toevallig iemand het wist.

Kan ik soms wat hulp krijgen bij deze codes :

05E2: AS_actor 24@(25@,16i) kill_actor $PLAYER_ACTOR

0850: AS_actor 24@(25@,16i) follow_actor $PLAYER_ACTOR

048F: actor 24@(25@,16i) remove_weapons

Ik weet wat ze doen alleen niet hoe te gebruiken , dus wat moeten

de variabelen voorstellen ?

En deze codes gaan over pedestrians dus niet over de player_actor zelf.

Greetz,

Extron

-------

Geplaatst:
05E2: AS_actor 24@(25@,16i) kill_actor $PLAYER_ACTOR

24@(25@,1i) is gewoon een variabele (1 geheel, wat moeilijkere scm). $PLAYER_ACTOR is ook en variabele, een andere actor dus. Je wilt hierbij dat een gedefinieerde actor (de eerste variabele) de andere actor (tweede variabele) vermoord/aanvalt.

0850: AS_actor 24@(25@,16i) follow_actor $PLAYER_ACTOR

Opnieuw zijn dit twee variabelen (net als hierboven), maar in dit geval moet de eerste actor de tweede actor achtervolgen. Als de tweede actor wegloopt, zal de eerste actor er dus achterna gaan.

0048F: actor 24@(25@,16i) remove_weapons

Net als hierboven is de 24@(25@,16i) 1 variabele. Je zegt hierbij dat de gedefinieerde actor alle wapens kwijt moet raken.

En deze codes gaan over pedestrians dus niet over de player_actor zelf.

Fout. Pedestrians zijn random actors, dit zijn gedefinieerde actors. En voor elke variabele kan je Player Actor weg zetten, maar natuurlijk niet 2 in 1 opcode (zichzelf achtervolgen of vermoorden is nogal moeilijk).

Geplaatst:

Oke bedankt,

nja ik zit met veel vragen voor deze mod omdat ik sommige dingen nog nooit heb gedaan zoals het

volgende.

Ik heb hier het bestand clothes.dat en daarin staat er wat alle peds dragen dus moest ik nu 2 soorten

kleren aanpassen naar zombie kleren en dan bij iedereen de naam van mijn 2 aangepaste kleren

zetten dus bij vrouwen de ene naam mannen andere , zou dit dan werken ? Normaal wel maar wat ik

echt wou weten is of deze kleren te vinden zijn in gta3.img?

Greetz,

Extron

--------

Geplaatst:
Oke bedankt,

nja ik zit met veel vragen voor deze mod omdat ik sommige dingen nog nooit heb gedaan zoals het

volgende.

Ik heb hier het bestand clothes.dat en daarin staat er wat alle peds dragen dus moest ik nu 2 soorten

kleren aanpassen naar zombie kleren en dan bij iedereen de naam van mijn 2 aangepaste kleren

zetten dus bij vrouwen de ene naam mannen andere , zou dit dan werken ? Normaal wel maar wat ik

Greetz,

Extron

--------

Als je het bestand goed hebt gelezen, zou je dit als eerst opmerken:

#
# file: clothes.dat
# description: File listing cutscene replacements for clothes models and rules 
#		about what clothes models can be used with what
#

Hier staat alleen de speciale outfits, en welk kledingstuk bij welke mag. Dit geld dus alleen voor CJ. Alle Peds zijn vaste modellen, vaste textures. Als je wil dat iedereen hetzelfde draagt, kan je het beste één man en één vrouw modden, zodat ze er als zombie uitzien en die models gebruiken bij alle andere peds.

Geplaatst:
Oke bedankt,

volgende.

Greetz,

Extron

--------

Als je het bestand goed hebt gelezen, zou je dit als eerst opmerken:

#
# file: clothes.dat
# description: File listing cutscene replacements for clothes models and rules 
#		about what clothes models can be used with what
#

Hier staat alleen de speciale outfits, en welk kledingstuk bij welke mag. Dit geld dus alleen voor CJ. Alle Peds zijn vaste modellen, vaste textures. Als je wil dat iedereen hetzelfde draagt, kan je het beste één man en één vrouw modden, zodat ze er als zombie uitzien en die models gebruiken bij alle andere peds.

Nja viel mij ook te binnen alleen niet meer bijgeschreven dat het al goed was.

Nu dat modden heb ik totaal geen idee van dus eerst nog mijn cleo mod wat bijwerken.

Ik heb deze code erin gestoken :

0332: set_actor 11@(10@,16i) bleeding 1

048F: actor 11@(10@,16i) remove_weapons

07DD: set_actor 11@(10@,16i) temper_to 100

0850: AS_actor 11@(10@,16i) follow_actor $PLAYER_ACTOR

05E2: AS_actor 11@(10@,16i) kill_actor $PLAYER_ACTOR

Dus 11@(10@,16i) is een actor rond de player_actor met een radius van 120 en ja je ziet wel

wat er gebeurt alleen vind ik dat het lopen nogal traag gaat en ze zijn bang als ik erop richt met

mijn wapen , ik heb de fear van iedere persoon op 0 gezet, weet iemand hoe ik dit oplos en ze

eventueel vlugger kan laten lopen.

Greetz,

Extron

--------

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...