Jump to content

Asus EEE PC 4 Gig Azerty met Windows XP

Asus PC of Ipod Touch?  

13 leden hebben gestemd

1. 1. één kiezen

• Asus PC
      5
    • Ipod Touch
      6

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zit nog steeds op de gewone middelbare school (belgie¨, vierde jaar), en daar moet ik nog geen notities nemen met pc ofzo :D maar het kan wel handig zijn voor so's informatica, aangezien de school te weinig pc's heeft voor onze klas. En natuurlijk voor het maken van huiswerk.

En ik heb even zitten denken. Ik vond het 4 gig geheugen wel errug weinig, dus dacht ik een portable externe hdd aan te kopen. Bij nader inzien zou dit niet nodig zijn, aangezien ik twee usb's heb van 8 gig, en twee van 4 gig :D dus dan kan ik, mits het aankopen van een USB hubje (>>iets als dit<<)ofzo, m'n geheugen al uitbreiden tot iets van een 28 gig, wat wel genoeg moet zijn voor m'n programmaatjes, muziek, afbeeldingen en documenten :Y

Ik heb ook al boxjes die op elke mp3 of pc/laptop moeten werken, met een gewone headphone fiche. :D dus als de kwaliteit van de ingebouwde speakers te wensen overlaat, heb ik die nog.

En een draadloze lasermuis heb ik ook nog van Logitech, m'n ouders dachten dat ie kapot was, maar dat is ie niet :D (ben niet echt gewoon om met touchpad te werken, en een muis kan voor progjes ook handiger zijn..)

dus op zich heb ik geen andere aankoopverplichtingen dan de pc zelf, die maar 220 euro kost. Voor een complete mini-set vind ik dit toch lekker voordelig hoor :Y

en Nuke: wel een beetje zonde voor dat beestje :puh:

EDIT: Gedver, zit ik even verder te kijken, kom ik >>dit<< tegen.. :-(

Kost minder, heeft veel betere specs, en is van Acer..

Alleen, er staat Linux op :{ ben ik ten eerste niet mee vertrouwd, en ten tweede had ik heil gezworen aan XP..

Zou ik dan beter die kopen, met de veel betere specs, maar wel linux?

(1600mhz ipv 600, 8 gb intern geheugen ipv 4, 1024 * 600 resolutie ipv 840*400, een heleboel cardreaders, en voor de rest ongeveer dezelfde specs..)

Of, nog beter, zou ik 'm kunnen kopen en dan zelf windows opzetten? Ik heb hier nog een installatieschijf van XP liggen, als ik daar nu een iso van maak en 'm zo op m'n acer'tje zet en installeer, zou dat dan werken?

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:

Dat licht er puur aan welke versie van Linux er op dat ding staat. Linux is namenlijk openscource (lees: rommel) en er zijn veel verschillende Linuxen gemaakt door verschillende teams die voor verschillende dingen geoptimatiseerd zijn. De meeste geven je gewoon de mogenlijkheid om XP op een andere patitie te installeren. Elkele echter niet. Maar als je je XP schijfje kopieërd naar een startup-booth moet het waarschijnlijk wel lukken. Maar dat weet ik niet zeker.

Geplaatst:

Thanx voor je post, warrock :D

Het gaat om >>deze<< versie, namelijk Linpus Linux Lite.

Ik heb op de >>de site van Acer<< een kijkje kunnen nemen hoe het eruit ziet, en ik moet zeggen dat het me compleet niet aanstaat. Zou ik dus die linux:

1) gewoon eraf kunnen werpen en er in de plaats Windows XP op kunnen zetten

2) Het besturingssysteem laten voor wat het is, en gewoon XP dualbooten?

Ik heb, zoals eerder gezegd, een legale windows XP SP 2 schijf. Als ik daarvan een .iso maak, of gewoon de inhoud van de cd op m'n USB zet, kan ik dan via Linux die schijf starten en zo windows installeren, zonder enige risico's op onherstelbare schade? _O_

alvast bedankt :D

:cya:

Geplaatst:

Je kan er zonder meer windows XP opzetten, hoe je dat doet zonder DVD drive is aan jou ;) I De 8 GB versie met 8 GB SD kaart is voor mij perfect, maar ik heb ook gewoon een andere laptop. Als hij in theorie sketchup kan draaien zal het wel gaan, hoewel ik verder geen ervaring met dit programma heb.

Als je VC en Sketchup er alebei op wil hebben raad ik je aan om er een goede SD kaart bij te kopen, anders kom je waarschijnlijk wel geheugen tekort. Eee is Ideal om korte texten te schrijven, of e-mails te lezen. MSN gaat ook nog wel. Hij is zeer compact, en start in 20 seconden volledig op.

Ik denk dat ik inderdaad voor die acer ga gaan, en eens ga informeren of het goed mogelijk is. Eerst ga ik eens kijken bij de Media Markt of ze 'm daar hebben, en erna misschien eens naar een acer-winkel hier in de buurt. :Y

De specs van die acer zijn soms wel dubbel zo goed als die van de asus, en de prijs is zelfs goedkoper. :Y

En die acer in blauwe kleur vind ik er wel lekker sjiek uitzien. :D

En over dat geheugen: ik heb van m'n fototoestel nog een sd-kaart van 256 mb (:puh:) en dan ook nog eens 2x 8 gig usb's en 2x 4 gig usb's. dan moet ik enkel nog een usb hub kopen, en het is in orde. dan heb ik over de 30 gig aan geheugen :D

Maar ik wil echt zeker weten of ik geen problemen ga hebben bij het installeren van XP. Het is namelijk SSD geheugen, en dat ondersteunt XP niet erg goed. Ook moet je eerst een boel drivers downloaden, en het dan pas installeren ofzoiets. Is er iemand die misschien problemen kan voorspellen die zouden kunnen opduiken bij het formatteren?

Ik kan namelijk niet tegen OS'jes zonder echt bureaublad en start-menu. En de interface van dat Linpus is verdeeld in vakjes met snelkoppelingen. Is dus totaal niet m'n stijl :puh:

EDIT: heb even zitten lezen op een site waar een dude dezelfde vraag had als mij. Hij wou namelijk ook een gewoon bureaublad op z'n acer aspire one, en men heeft 'm gezegd dat 'ie Ubuntu linux 8.10 moest installeren. Hij heeft dit gedaan, waardoor hij een multiboot had en alles perfect werkte. Ubuntu staat me op zich ook wel aan, en je kan er gewoon een USB-installatiepakket voor downloaden. Misschien dat ik eerst eens dat zou proberen. :Y

EDIT II: nog wat verder gekeken, en kwam >>dit<< tegen. Erg handig, is namelijk precies dezelde acer als ik wil kopen. Alles staat er goed in uitgelegd, en Xubuntu ziet er mij een erg betrouwbaar os'je uit. Het is ook bewezen dat het werkt op de aspire one, dus denk ik dat ik het idee van XP erop maar vergeet, en voor die Xubuntu ga :D

EDIT III: damn, als ik dat zo doorlees lijkt het me toch niet zoo heel simpel.. :{

Geplaatst:

Ik zou gewoon XP op een andere patitie zetten. (zo kan je bij de booth je besturings systeem kiezen waarme je wilt werken) Want windows programma`s en games werken niet op Linux. Je hebt daar natuurlijk wel van die programmatjes voor, maar die werken niet helemaal vlekkenloos. (een soort windows emulator voor Linux) Ik weet niet of Sketchup een Linux versie heeft maar anders is er een dikke kans dat je dat er niet op kan draaien.

Dat dacht ik in het begin ook te doen, alleen stonden er op het net zoveel reacties dat het oftewel ongelooflijk sloom gaat, oftewel er dingen niet meer werken.. :{

Wel spreekt men van TinyXP, al weet ik niet of dat wel een legaal iets is :puh:

En de Acer die met XP standaard geleverd wordt, kost al onmiddelijk 360 euro, wat ik teveel vind.

Het besturingssysteem betekent voor mij erg veel, en ik ben nogal gehecht aan XP :puh:

Dus dat betekent dat ik met een groot dilemma zit..

Of ik kies een erg goede mini-pc met niet zo goed besturingssysteem, of ik kies een minder goede mini-pc met goed besturingssysteem..

Als ik voor optie één ga, kan ik er nog steeds een multiboot systeem van maken.. Maar ik wil 'm niet direct om zeep helpen, wat ik misschien wel doe, aangezien het vrij ingewikkeld is :-( Het heeft namelijk geen schijfstation, en dan moet je al met USB beginnen booten, en instellingen en drivers en al die toestanden. Grote kans dat ik 'm dan vern**k.. :clown:

Voor de moment overweeg ik toch voor de Asus te gaan met XP erop, ook al is die minder goed qua specs..

Maar volgende woensdag ga ik me inlichten bij de media-markt, en dan zie ik misschien een goede mini-pc met XP erop. Op sommige sites zeiden mensen namelijk dat er een Acer Aspire One AA1 ging uitkomen met XP ipv Linpus standaard erop rond november dit jaar, en dat zou perfect zijn voor mij.

EDIT: Was ik weer wat aan het kijken op het net, en vond ik

video. Heb 'm helemaal afgekeken, en ik moet zeggen dat ik nu al veel beter snap wat er moet gedaan worden enzo :D dus ik denk dat ik toch voor de Acer ga, en die dude z'n tutorial ga volgen. :Y

al gebruikt hij wel een XP lite versie, en ik een volledige XP met SP2 erop. Maar dat zou volgens hem niet veel problemen moeten opleveren :bier:

Geplaatst:
Dat dacht ik in het begin ook te doen, alleen stonden er op het net zoveel reacties dat het oftewel ongelooflijk sloom gaat, oftewel er dingen niet meer werken.. :{

Wel spreekt men van TinyXP, al weet ik niet of dat wel een legaal iets is :puh:

En de Acer die met XP standaard geleverd wordt, kost al onmiddelijk 360 euro, wat ik teveel vind.

Het besturingssysteem betekent voor mij erg veel, en ik ben nogal gehecht aan XP :puh:

Dus dat betekent dat ik met een groot dilemma zit..

Of ik kies een erg goede mini-pc met niet zo goed besturingssysteem, of ik kies een minder goede mini-pc met goed besturingssysteem..

Als ik voor optie één ga, kan ik er nog steeds een multiboot systeem van maken.. Maar ik wil 'm niet direct om zeep helpen, wat ik misschien wel doe, aangezien het vrij ingewikkeld is :-( Het heeft namelijk geen schijfstation, en dan moet je al met USB beginnen booten, en instellingen en drivers en al die toestanden. Grote kans dat ik 'm dan vern**k.. :clown:

Voor de moment overweeg ik toch voor de Asus te gaan met XP erop, ook al is die minder goed qua specs..

Maar volgende woensdag ga ik me inlichten bij de media-markt, en dan zie ik misschien een goede mini-pc met XP erop. Op sommige sites zeiden mensen namelijk dat er een Acer Aspire One AA1 ging uitkomen met XP ipv Linpus standaard erop rond november dit jaar, en dat zou perfect zijn voor mij.

EDIT: Was ik weer wat aan het kijken op het net, en vond ik

video. Heb 'm helemaal afgekeken, en ik moet zeggen dat ik nu al veel beter snap wat er moet gedaan worden enzo :D dus ik denk dat ik toch voor de Acer ga, en die dude z'n tutorial ga volgen. :Y

al gebruikt hij wel een XP lite versie, en ik een volledige XP met SP2 erop. Maar dat zou volgens hem niet veel problemen moeten opleveren :bier:

Al die tut's zijn moeilijker dan het is. Gewoon stap voor stap volgen en je komt er wel. Maar mensen zeggen wel vaker dat iets moeilijk is. Zoals de Xecuter 3.0 chip installeren, terwijl iedere aap dit binnen een half uurtje kan.

Geplaatst:

Tjah inderdaad, maar ik heb m'n ouders al erg hard moeten overtuigen voor een eigen laptopje, en dan wil ik het ook niet onmiddellijk om zeep helpen.. :{ Maar op zich is het inderdaad niet zo moeilijk, al moet ik wel een programma hebben waarmee ik m'n USB bootable kan maken, en voor de moment is de server van de download offline..

Maar ik ga dus over drie dagen naar de Media markt en Carrefour (en nog wat andere pc/multimediawinkels), en het kan zijn dat er daar een Acer Aspire One 150 staat. Die kost 220 dollar, wat gelijk is aan 250 euro volgens m'n berekeningen, en heeft een

120gig hdd

1600mhz intel processor

Windows Xp standaard

wie weet kom ik die tegen, en als 'ie echt maar 250 euro kost, koop ik die wel :D

30 euro meer dan een asus, maar met veel betere specs, dus dat kan geen kwaad. En dan moet ik me ook geen zorgen maken over het geheugen :)

Geplaatst:

Volgens mij berekeningen is dat €164,554 Maar dat zal in de winkel wel weer eens iets van €200,- worden. En als je in Nederland woont kost dat je nog eens €10972561782965901265230906y9086462398067098327598126598236109869087436108964892

365,- aan belastingen.

Ik ben zonet gaan kijken in de Media Markt, Carrefour en Photo Hall (belgië :puh: )

Bij de Carrefour waren zowel de acer als de asus er, maar allemaal over de 300 euro.

Bij de media markt hetzelfde, al waren er ook nog andere mini-pc's van over de 300 euro.

En dan als laatste bij de Photo Hall, waar ze een Asus EEE 701 hadden staan voor 250 euro :D

Die heeft:

4gig SSD

900Mhz processor intel celeron (300mhz meer dan gewone)

Windows XP :D

en voor de rest allemaal hetzelfde als de gewone Asus EEE. Dus als ik 'm mag kopen, wordt het sowieso die.

En anders ga ik voor de Ipod Touch :D

EDIT: maar nu heb ik wel nog iets anders gezien, namelijk de >>Creative Zen X-Fi<<.. Had 'm al eens zien staan in wat reclamefolders, maar heb nu net op een site gezien dat ie ook wi-fi heeft, en meer funcites dan de Ipod touch..

Zo heeft ie dubbel zoveel geheugen (16 ipv 8)

Fm radio

Maar de Ipod touch heeft dan weer touchscreen en een groter scherm, en meer bestandsformaatondersteuning..

Plus, de Ipod Touch ben ik ook al wat gewoon van een vriend..

Als ik dus geen Asus EEE pc mag kopen, en ik heb niet genoeg geld voor een Ipod Touch, koop ik de Creative Zen X-Fi :puh:

Geplaatst:

Die pc die je net opnoemd ken ik. Een van mijn beste vrienden heeft er zo'n een. Erg leuk ding. Je kan er geen hol mee qua spellen maar je kan wel lekker snel internetten en de batarij is voor dat klijne ding ook niet mis.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...