Jump to content

Gta iv probs op nvidia 8400M GT


_gamer4life_

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds gisteren gta iv gekocht ( voor pc) nu is mijn probleem:

Wanneer ik het spel wil spelen en mn systeem grafics op het aller laagste zet ( 800X600, Low , low en dan de andere op de kleinste waarde),

dan laad hij de game en wanneer dit laadscherm gedaan is merk ik echter dat de texuren niet geladen worden (geen gebouwen, geen grond alleen water met af en toe wat lichtjes en af en toe auto's).

Dit heb ik echter wel al kunnen oplossen door iedere keer dit geladen is de grafische eigenschappen op een stap hoger te zetten ( als ik me niet vergis 1200X600 low, low , en alles op de kleinste waarde)

Dan laad hij wel de grond en de gebouwen ( af en toe wel wat wazig en schokkende beelden op bepaalde momenten) nu moet ik echter wel iedere keer alles op het aller laagste zetten al vorens ik de game ga beginnen laden want anders blijft de game maar laden zonder enige vooruitgang.

dus nu vraag ik me af hoe dit komt. Is dit een fout van R* die zal gefixt worden ? Ligt dit gewoon aan mijn grafische kaart die te licht is ( dit betwijfel ik want het ligt tamelijk boven de min specs) of is er iets anders aan de hand zoals cpu te laag ?

(nog een bijkomend iets: wanneer ik echter bij de settings sta komt er in het rood op : 210/45Mb , ik vermoed dat hierbij bedoeld word dat ik 210Mb nodig heb en er maar 45Mb is van mn grafische kaart , dit kan echter al zeker niet kloppen want ik heb een kaart met 816Mb (als ik het juist heb) plus ik krijg ook na X aantal tijd de fameuze error die ik nu vergeten ben (iets met een 10 erin :s) )

ik heb een laptop van het merk sony met devolgende specs: (van canyourunit gehaald)

CPU

Minimum: Intel Core 2 Duo 1.8GHz, AMD Athlon X2 64 2.4GHz

You Have: 2 processors running - Intel® Core2 Duo CPU T7100 @ 1.80GHz

PASS

CPU Speed

Minimum: 1.8 GHz

You Have: 1.79 GHz

PASS

System RAM

Minimum: 1 GB for Windows XP / 1.5 GB for Windows Vista™)

You Have: 2.0 GB

PASS

Operating System

Minimum: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3

You Have: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build Service Pack 16001)

PASS

Video Card

Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+

You Have: NVIDIA GeForce 8400M GT (GeForce 8400M GT)

PASS

Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card

Video RAM: Required - 256 MB , You have - 816 MB

Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes

Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes

Vertex Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 4.0

Pixel Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 4.0

edit : blijkbaar was de error RESC10 (out of memorie dus)

Bewerkt: door _gamer4life_
Link to comment
Delen op andere websites

Je speelt het spel op een laptop.

Je processor snelheid is maar kiele kiele, en je videokaart is zeker niet sterk genoeg.

hartelijk dank voor jouw snelle reactie,

Ik zit wel nu nog met een bijkomende vraag over het videokaart geval, men had me verteld dat de kaart op zicht goed genoeg is om gta iv te kunnen draaien , omdat ik met een GT versie zit (de gs versie is lichter heb ik me laten wijsmaken of dit klopt dat weet ik niet). (812Mb en tamelijk snel in geg. verwerking)

mvg,

_Gamer4life_

Link to comment
Delen op andere websites

Men?

De winkel verkoper denk ik, die gaan vaker alleen op de specs van de kaart af zonder enige kennis te hebben van het spel.

Helaas is je configuratie niet sterk genoeg om GTA IV te spelen..

ok bedankt voor jouw reactie . ( had het eerst gecontroleerd op canyourunit en dan in de winkel aan de balie gevraagt beiden zeiden mij dat ik het kon draaien :( ohja niets aan tedoen zo blijkt. )

(edit: kan ik er een andere kaart instoppen moest gta iv totaal niet werken + een andere cpu )

(ps ik zal de patch downloaden zodra die uit is en dan een bijkomende reactie plaatsen of het al dan niet toch werkt, voor diegene die ongeveer dezelfde specs zouden hebben en gta iv mss zouden willen kopen :) )

Bewerkt: door _gamer4life_
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het is nooit handig geweest om een laptop als gamingrig te gebruiken.

Laptop heeft weinig en dure uitbreidingsmogelijkheden.

ok, weet ik nu dus ook voor de volgende keer ik een pc koop.

Nogmaals dank

(bijkomende vraag is dus nu ook opgelost :D )

Link to comment
Delen op andere websites

Geen probleem hoor ^_^

Trouwens, iedereen heeft last van slechte grafische kwaliteit, mijn FPS is slechts 25 - 40 op straat @ medium-high settings, op een overgeklokte 9800 GT nog wel.

Kan niet wachten tot die mensen bij Microsoft een keer klaar zijn met GTA IV @ Patched spelen, en hem uitbrengen :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer zowieso even de speciale NVIDIA driver voor GTA IV te installeren, toen was bij mij dit probleem ook opgelost.

http://www.nzone.com/object/nzone_gtaiv_downloads.html

Dit kan ik helaas niet installeren ( soort beveiliging van sony vermoed ik :s , kan enkel de drivers installeren die sony op hun update site vrij laat)

toch bedankt voor jouw moeite :)

post-64668-1229121945_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu net de patch geïnstalleerd, en heb nog steeds dezelfde problemen (wel is waar, het spel speelt naar mijn gevoel een beetje beter als ervoor), ik heb nu wel net de eerste missie kunnen uitspelen maar toen ik wou saven kreeg ik een foutmelding out of memorie restart system. dus voorlopig raad ik het niet aan om gta iv te kopen met de specs die ik heb :N

grtz

_gamer4life_ (die hoopt op een goede patch van R* :eten: )

Bewerkt: door _gamer4life_
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...