Jump to content

Wat up te graden voor IV?


matt

Recommended Posts

Ik heb een tijdje geleden GTA IV gekocht, maar hij doet het voor geen meter. Zwart beeld en zo traag als een scheet op sloffen. Ik had dit aan kunnen zien komen aangezien ik niet echt een NASA computer heb. Graag wil ik mijn PC upgraden maar heb er totaal geen verstand van. Welke onderdelen moet ik upgraden?

SYSTEM:

Windows XP Professional

COMPUTER:

AMD ATHLON 64 X2 DUAL

Core Processor 4600+

2.41 GHz, 1.00GB of RAM

En een nVidia 7100 GS

Kunnen jullie het hieraan zien?

Alvast bedankt, matt

Link to comment
Delen op andere websites

Okee, bedankt :D

Ik heb helaas maar een budget van rond de 100euro, denk je dat ik daarmee de kaart, eventueel een nieuwe voeding en meer intern geheugen kan kopen? Of zal ik door moeten sparen? :duh:

EDIT: Ik hoef niet perse alles op high te kunnen spelen.

Bewerkt: door matt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad je aan om door te sparen, een goede kaart is al zo €130+ en een voeding ook nog zo'n €40,- tot €50,-

DDRII geheugen kost echter maar 20 euro voor 1 GB en 30 euro voor 2GB

EDIT: Ik hoef niet perse alles op high te kunnen spelen.

met een videokaart van €130,- tot €150,- zul je op medium settings kunnen spelen met een redelijke FPS

Tja, GTA IV vraagt op het moment veel van de hardware omdat het slecht geoptimaliseerd is.

Bewerkt: door RyanEnC
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, mijn videokaart is net een maand geleden vervangen, zit nu een 8500GT in (512 MB). Verder exact dezelfde processor als matt en 2 GB RAM. Op lage settings hapert ie nog steeds. Kan ik dit niet verhelpen met een nieuwe processor? Een nieuwe videokaart meteen weer afschrijven is ook zoiets...

Link to comment
Delen op andere websites

de 8500 GT is niet echt een sterke kaart, het is een low budget instap kaart.

Niet echt geschikt om GTA IV. Wat heel veel van je hardware vraagt, redelijk te kunnen spelen.

Dus dat ie hapert heeft puur met de videokaart te maken? In het graphics menu zegt ie namelijk dat ik met alles op low ruim onder de beschikbare resources zit. Daarom dacht ik eigenlijk dat het aan de processor lag, omdat die net het minimum haalt.

Bewerkt: door Van the Man
Link to comment
Delen op andere websites

Dus dat ie hapert heeft puur met de videokaart te maken? In het graphics menu zegt ie namelijk dat ik met alles op low ruim onder de beschikbare resources zit. Daarom dacht ik eigenlijk dat het aan de processor lag, omdat die net het minimum haalt.

Het ligt niet aan het geheugen van de videokaart, de videokaart is niet snel genoeg.

- Oeps, sorry voor de dubbelpost!

Bewerkt: door RyanEnC
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...