henkie76 Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 Heb een kaart die het goed speelbaar doet 9800GX2. maar hoop wel dat R-star snel een echte SLI patch komt. Volgens mij moeten de fps (nu 30-36 ingame benchmark. op viewdistance na alles op highest) verder omhoog kunnen met deze kaart. En ja ik weet dat het videogeheugen de bottlenek is maar waarom werken andere games wel super op hoogste settings met deze kaart? gebruiken toch ook veel videogeheugen? Reageren
Limbolander Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 Heb een kaart die het goed speelbaar doet 9800GX2. maar hoop wel dat R-star snel een echte SLI patch komt.Volgens mij moeten de fps (nu 30-36 ingame benchmark. op viewdistance na alles op highest) verder omhoog kunnen met deze kaart. En ja ik weet dat het videogeheugen de bottlenek is maar waarom werken andere games wel super op hoogste settings met deze kaart? gebruiken toch ook veel videogeheugen? Komt denk ik omdat in gta IV veel dingen geladen moeten worden, zoals auto's, voorwerpen, gebouwen en alle andere bijzaken. Maar komt ook deels omdat de engine nog erg slecht is. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Ja, er moet nog veel worden gewijzigd aan de engine, het lijkt net alsof Rockstar in dat jaar dat ze hebben gewacht GTA IV voor de PC uit te brengen niets anders hebben gedaan dan alle files van de Xbox over zetten naar de computer. Ik denk dat als Rockstar eindelijk eens die engine gaat verbeteren dat bij eenieder de FPS zo'n 10/20 omhoog gaat. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 21 december 2008 Rapport Geplaatst: 21 december 2008 Het is gevaarlijk wat jij daar neerzet. Het gaat om de ampere die een voeding levert en niet om het watt-vermogen. Te weinig ampere en te veel watt = gesmolten videokaart. Bovendien zijn de kaarten die er staan niet echt SUPER-geschikt ofzo én staan ze er voor te veel geld op. En daarnaast is er nog een hele rits goede kaarten die ik mis. Goede poging dat wel maar de afwerking is een beetje slordig. Reageren
pitbul Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 (bewerkt) ik heb de nvidia geforce 9500gt daar werkt hij ook goed mee en die is maar 80euro kloksnelheid geheugen: 800 MHz type geheugen: DDR2 bus standaart: PCIe x16 kloksnelheid chip 550 MHz Bewerkt: 25 december 2008 door pitbul Reageren
Limbolander Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Het is gevaarlijk wat jij daar neerzet. Het gaat om de ampere die een voeding levert en niet om het watt-vermogen. Te weinig ampere en te veel watt = gesmolten videokaart. Bovendien zijn de kaarten die er staan niet echt SUPER-geschikt ofzo én staan ze er voor te veel geld op. En daarnaast is er nog een hele rits goede kaarten die ik mis. Goede poging dat wel maar de afwerking is een beetje slordig. tja het is een mix tussen moederbord, processor, harde schijf, geheugen en grafische kaart wat een pc goed maakt voor een game. Reageren
Bastendo Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Ik heb al een vraag gepost in een andere topic en ook oplossingen gekregen die helaas niet hebben geholpen. Ik heb een pc met een asus ati ehs3870 en asus laptop met een nividia geforce 8400 mg. Op allebei heb ik ze geinstalleerd en updates geinstalleerd Op mijn pc als ik begin stopt het er mee en geeft het spel aan dat gta 4 niet meer werkt en in het foutrapport staat dan dit: Beschrijving Critical runtime problem Probleem met handtekening Naam van probleemgebeurtenis: APPLICATION CRASH System RAM: 2145136640 Available RAM: 921632768 Number of CPUs: 2 Video Card Manufacturer: ATI Technologies Inc. Video Card Description: ATI Radeon HD 3800 Series Video Card Driver Version: 7.15.0010.0163 Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3 Landinstelling-id: 1043 Maar op mijn laptop start gta 4 wel op, maar omdat de videokaart en de laptop niet geheel snel zijn doet het spel erg traag, maar het start tenminste op. Nu denk ik, zou het probleem aan mijn videokaart liggen? en zo ja wat doe ik er aan. Ik heb alle updates voor de kaart gedownload, maar niks helpt. Reageren
robingamer Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Je bent de nvidia 9800GX2 vergeten, hd4870X2 (valt goed op te gamen, op de 9800GX2) Reageren
Limbolander Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Ik heb al een vraag gepost in een andere topic en ook oplossingen gekregen die helaas niet hebben geholpen.Ik heb een pc met een asus ati ehs3870 en asus laptop met een nividia geforce 8400 mg. Op allebei heb ik ze geinstalleerd en updates geinstalleerd Op mijn pc als ik begin stopt het er mee en geeft het spel aan dat gta 4 niet meer werkt en in het foutrapport staat dan dit: Beschrijving Critical runtime problem Probleem met handtekening Naam van probleemgebeurtenis: APPLICATION CRASH System RAM: 2145136640 Available RAM: 921632768 Number of CPUs: 2 Video Card Manufacturer: ATI Technologies Inc. Video Card Description: ATI Radeon HD 3800 Series Video Card Driver Version: 7.15.0010.0163 Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3 Landinstelling-id: 1043 Maar op mijn laptop start gta 4 wel op, maar omdat de videokaart en de laptop niet geheel snel zijn doet het spel erg traag, maar het start tenminste op. Nu denk ik, zou het probleem aan mijn videokaart liggen? en zo ja wat doe ik er aan. Ik heb alle updates voor de kaart gedownload, maar niks helpt. weetje zeker dat je de goede OS, goede aantal bit, en goede versie hebt gedownload en geinstalleerd? tevens raadt ATi je ook altijd aan eerst alle oude ati software van je pc te halen dmv de ati software uninstall utility ( zoiets ) en dan pas de nieuwe drivers/software erop zetten. Reageren
GTA-STRIJDER Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Ken je gta iv ook spelen op HD4870?? Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Ken je gta iv ook spelen op HD4870?? Ik ben er 100% zeker van dat je met zo'n kaart GTA IV goed zal kunnen spelen op hoge kwaliteit. Dat is namelijk één van de beste kaarten op dit moment. Reageren
Tankfrank Geplaatst: 25 december 2008 Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Hallo allemaal, ook ik heb problemen met GTA IV. Als ik het spel gestart heb lopen de graphics vast en gaat het geluid wel door met een blue screen als einde. Soms bebeurd het direct, soms een stukje verder maar ik heb de eerste missie nog nooit kunnen doen, ik ben blijven steken bij een auto die uit de haven moet rijden waarbij er grote grijze vlakken op het scherm te zien zijn. Ik heb het geprobeerd met en zonder patch en zowel met als zonder Nvidia updates maar nope. Ook heb ik alle resolutie's en performances al geprobeerd maar het blijft fout gaan, ik heb zelfs Vista al verwijderd en XP geinstalleerd maar altijd loopt hij in de trailer vast of bij de start van missie 1. Andere spellen lopen (nog) niet vast zoals NFS Pro Street en Euro Truck Simulator. Mijn PC: Intel quad core 9550 Gigabyte NVidia GTX 280 1024 4 gig intern Iemand dit probleem ook of misschien nog beter, een oplossing?? :-) Alvast bedankt. gr Frank Reageren
Tankfrank Geplaatst: 26 december 2008 Rapport Geplaatst: 26 december 2008 Heel vreemd!! ik las ergens op internet van iemand dat ie alle instellingen heel laag had gezet zodat het gevraagde video geheugen onder 200mb kwam en heeft daarmee het intro uit laten lopen. Ik heb dat ook gedaan en na het intro kwam ik daadwerkelijk bij missie 1 uit en was alles te zien zoals het hoorde (lage graphics) en kon er gereden worden zo het hoorde. Ik ben daarna stap voor stap alles gaan opschroeven en speel nu op de hoogste resolutie voor mijn scherm (1250 x 1024 of zoiets) met textures and details high en very high. We hebben het spel al enkele uren gespeeld zonder 1 hapering of fout !!! Ik weet niet precies waar het aan gelegen heeft maar kan wel zeggen dat nu alles werkt ik heel tevreden over de game ben, ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik mijn veranderde toetsenbordinstellingen kan bewaren. gr Frank Reageren
shofield Geplaatst: 26 december 2008 Rapport Geplaatst: 26 december 2008 ik denk niet dat het zo belangrijk is dat je een voeding van 400 of nu van 450W neemt ik zelf heb de Asus HD4870X2 2Gb en deze draait alles op 550W dus als je gewoon een degeljke voeding hebt dan zal deze zeker voldoen. en wat de videokaarten betreft moet je gewoon zien welk budget je wil uitgeven Hd 4870 is op dit moment een hele goede kaart wat betreft performance/prijs. en als je het met wat minder wil doen neem je de HD4850. ik zelf zou zeker geen kaart kopen omdat ik DAT spel wil spelen, en zeker niet gta 4.Er zijn zoveel problemen met gta 4... ikzelf kan gta 4 niet op maximale eisen spelen en dat is moeilijk te geloven omdat deze kaart een kleine 500€ kost. maar ik heb nog nooit problemen gehad met de kaart en deze is weldegelijk de snelste. maar als je een kaart koopt rond de 150-300€ zal je gta 4 wel kunnen spelen maar die vraag is hoe... succes, Grtz Shofield Reageren
Bastendo Geplaatst: 26 december 2008 Rapport Geplaatst: 26 december 2008 Na het kloten met het updaten van de nieuwe drivers voor mijn ati 3870 is het eindelijk gelukt om het spel te starten, eindelijk. Nu hopen dat ik de resolutie hoger kan gaan zetten dan 800x nogwat. Ik wilde dat al toen op mijn laptop proberen, maar toen ik het probeerde hoger te zetten sprong het gelijk weer terug op 800. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.