Jump to content

Te lage FPS


Thug_NL

Recommended Posts

Er zijn al genoeg dingen op internet te vinden maar geen enkele werkte bij mij.

Mijn fps is rond de 10/20, dit blijft schommelen, alles op high of op low haalt niets uit, ook met de resolutie kloten haalt niets uit.

Ik heb de commandline.txt geprobeert maar doet ook niets, clip capture staat uit, en ''-norestrictions -nomemrestrict -novblank /high'' achter het doel zetten bij de snelkoppeling ook al niet.

Patch geinstalleerd en haalt niets uit en de nieuwe Nvidia drivers ook niet. Ook zijn mijn verdere drivers up to date en is mijn pc ''clean''

Er draait niets op de achtergrond en ook heb ik de virusscanner uitgezet.

Mijn specs:

Processor: Q6700 (4x 2666 Mhz)

Geheugen: 4 Gb DDR2

Videokaart: 9600GT 512 Mb DDR3

Besturingssysteem: Windows XP SP3 (volledig gepatched)

Eerlijk gezegt begin ik de hoop een beetje op te geven, ik weet dat mijn pc hem aan moet kunnen aangezien ik mensen heb gezien met een dual core die hem nog beter draaide.

Iemand nog tips? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zorg er iedergeval voor dat je de nieuwe GTA4 patch hebt geïnstalleerd en dat je de nieuwste NVidia videokaart drivers hebt.

Als je up to date bent qua software draait GTA4 namelijk stukke sneller en beter.

Nog steeds problemen? Defragmenteer je hardeschijf is, dit zorgt er voor dat alle data van GTA4 snel is op te zoeken waardoor alles veel sneller laad.

Zorg ook dat tijdens het spelen niet allerlei onnodige programma's draaien zoals: MSN, Internet browser, Word, spyware, Chatboxen, etc....

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de GTA Patch geinstalleerd (had ik al)

Ik heb die speciale nvidia drivers ook al en mijn schijf is gedefragmenteerd.

Hij loopt ietsje beter nog niet zoals het hoort

Ik heb hetzelfde gehad (gisteren nog), wat ik gisteravond heb gedaan maakt mij nu heel blij

FORMAT C:

Herinstallatie van windows Vista

Alles updaten

De nieuwste video drivers

De patch eroverheen

Boem, hij loopt als een trein (Graphic details op 40 en Distance ergens in de 90 ofzo) Render op 'very high' en nog soepel!!

Ik heb wel een 9600 GT (1GB RAM) en Q6600 2,4Ghz (3.0Ghz overclocked) en 6GB RAM

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de GTA Patch geinstalleerd (had ik al)

Ik heb die speciale nvidia drivers ook al en mijn schijf is gedefragmenteerd.

Hij loopt ietsje beter nog niet zoals het hoort

Ik heb hetzelfde gehad (gisteren nog), wat ik gisteravond heb gedaan maakt mij nu heel blij

FORMAT C:

Herinstallatie van windows Vista

Alles updaten

De nieuwste video drivers

De patch eroverheen

Boem, hij loopt als een trein (Graphic details op 40 en Distance ergens in de 90 ofzo) Render op 'very high' en nog soepel!!

Ik heb wel een 9600 GT (1GB RAM) en Q6600 2,4Ghz (3.0Ghz overclocked) en 6GB RAM

Ik heb zelf geen vista :puh:

en windows helemaal opnieuw te installeren alleen zodat gta goed loopt lijkt me ook wat ver gaan niet? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar dat zou bij mijn toch niets helpen, die fps moet gewoon omhoog, ik heb spellen zoals Crysis, Far cry 2,

call of duty 5 ook hier makkelijk kunnen spelen, maar dit spel is gewoon niet goed gemaakt. Er moet toch

wel een oplossing zijn om die fps handmatig omhoog te krijgen?

Bewerkt: door ~Mario~
Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar dat zou bij mijn toch niets helpen, die fps moet gewoon omhoog, ik heb spellen zoals Crysis, Far cry 2,

call of duty 5 ook hier makkelijk kunnen spelen, maar dit spel is gewoon niet goed gemaakt. Er moet toch

wel een oplossing zijn om die fps handmatig omhoog te krijgen?

Dat dacht ik ook, maar na de herinstallatie van windows werkte ie wel goed met hoge FPS... ik had eerst ook maar 7fps

Link to comment
Delen op andere websites

Raar maar ik ga me Windows echt niet opnieuw installeren voor Gta, hoe is dat mogelijk dan?

Uhm, Windows (Cd/Dvd) in je drive duwen, opnieuw opstarten, zorgen dat je bios eerst die cd/dvd-rom drive checkt voor een bootable disc (die windows cd/dvd dus). En hopla nieuwe installatie. Raadt je sowieso wel aan om een backup te maken van je mail etc (als je dat gebruikt).

Ik kan het me wel voorstellen ;).. ik was toevallig toch al wel toe aan een flinke opschoning van m'n pc. Als de mess te groot is dan pleur ik alles eraf. Het was alweer langer dan een jaar geleden dat ik dat voor het laatst gedaan had dus kwam dat wel mooi uit.

Het kan zijn dat oude bestanden van je videokaart drivers nog geladen worden, er nog allerlei zooi in je register staan, of dat er gewoon simpelweg onderdelen (wel of juist niet) worden geladen in windows waardoor de performance van GTA IV naar de klote gaat.

Een complete herinstallatie heeft mij dus wel geholpen en dat biedt hopelijk wat hoop voor gefrustreerde customers. Ik heb ook flink gescholden toen ik ontdekte dat het spel gewoon onspeelbaar was. Sterker nog, ik heb voor 400 euro mijn pc verder upgegraded. Nu hoef ik alleen maar een nieuw moederbord voor een tweede pc die hoogstwaarschijnlijk GTA IV ook met gemak aankan...... Haha!

Succes!

Bewerkt: door Ne0Que
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...