Jump to content

Fps gewoon te laag


~Mario~

Recommended Posts

Beste forum leden,

Ik word Gta iv nu zo langzamerhand toch wel een beetje zat, elke keer als ik in een drukke omgeving kom met veel auto,s, mensen, dingen enz.. gaat het hele spel langzaam, ik krijg er gewoon pijn me hoofd van om hier naar te kijken.

Nu hoor ik steeds mensen zeggen koop een nieuwe videokaart, totale onzin natuurlijk, want ik werk hier op een xfx 9600 gt een hogere is zeker niet nodig voor dit spel. Ik heb echt met geen enkel spel nog nooit zoveel problemen gehad als met dit spel, en dan bedoel ik ook echt de zware games zoals Far cry 2 of Crysis die ik gewoon op hoog makkelijk kon spelen. Naar mijn weten is Rockstar helemaal verkeerd bezig, want wat ze nu volgens mijn hebben gedaan is gewoon puur de Xbox 360 versie in 1 klap overzetten naar een dvd-rom, zonder enige verandering. Dit kan toch gewoon niet verder zo? Ze krijgen bijna een jaar extra extra om alles uit te werken voor op de pc en wat krijgen we voorgeschoteld? Niets meer dan een kleine pure beta versie of hoe je het ook wil noemen.

Ik wil graag Gta iv goed kunnen spelen, net zoals al andere spellen, dus vraag ik me toch af of jullie weten of er misschien een manier is om die fps handmatig naar boven te krijgen, want ik zie wel bij sommige mensen dat ze het zelfs kunnen spelen op 70 fps, het moet dus mogelijk zijn. Dus als iemand een idee heeft hoe die fps omhoog te krijgen vertel het me dan, want dit is echt het enigste probleem bij mijn waarom Gta iv gewoon niet lekker doorloopt.

Groetjes,

Mario

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ~Mario~

    13

  • Limbolander

    7

  • TaartJJ~!

    7

  • Nickz

    3

Ik draai het spel op Medium, aangepaste draw distance en detail distance, heb op rustige wegen 30-35 FPS en op drukke plaatsen 20-25 FPS.

Ik ben er helemaal mee eens dat zit zo niet kan. Heeft Rockstar totaal niet door wat hier aan de hand is? als zelfs een goede Quad Core computers + nVidia 9800 series het spel slecht kunnen draaien, wie kan het dan wel draaien? de doelgroep blijft dan redelijk beperkt.

Dus ik hoop dat Rockstar snel doorkrijgt waar ze mee bezig is want dit kan zo niet langer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat daar het probleem zit, ik heb toch ook een Xfx 9600 gt en 2 gb ram dat zou

het makkelijk aan moeten kunnen dacht ik zo.

Jaa dat denk ik ook, en er zijn wel mensen die hem draaiend hebben, maar oh dan moet je echt wel een krachtpatser hebben. Ik hoop dat rockstar een ander iets bedenkt zodat de strepen, schaduwen en haperingen weggaan want na die patch zie ik totaal geen verschil, zelfs bij de driver update geen verschil.

www.srtest.com geeft aan dat me PC het wel aan kan dus zou R* met nog een oplossing moeten komen :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

@RYANENC

Kan jij hem wel goed draaien? zonder lags, strepen, vlekken en crashes?

Want dan gooi ik dr ff 2GB ram bij, dan word het tot 4GB en dan doe ik er een Nvidia GeForce 9800GT Bij.

Nee, ik heb geen zwarte strepen.

Let er wel op als je een 9800 GT wilt kopen dan je ook een 500W voeding hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

hoe gta iv draait heeft weinig met de hardware te maken, mijne draait op 22.15FPS bij de benchmark met render op medium en texture op highest, ik zie het rpobleem niet want mt 25 fps heb je gewoon zuiver beeld.

Ik heb de aptch en -nomemrestrictions -norestrictions -novblank /high erachter staan. dit maakt al wel wat verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat bedoel je precies met ''aptch''? En die regel heb ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet echt.

Hij bedoelt waarschijnlijk de patch van GTA IV en/of de nieuwe Nvidia drivers die je moet installeren.

Ik ben trouwens zeer benieuwd met welke videokaart Rockstar speelt, want die Social Club video's haperen helemaal niet en zien er prachtig uit.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar die patch stelt niets voor, in mijn ogen hadden ze er net zo goed niets aan kunnen doen, want het is

tijd vrij maken voor iets wat niet werkt. Ze kunnen beter tijd vrij maken voor een goede update of patch die

wel al die talloze problemen gaat oplossen.

Ik blijf er bij dat Rockstar hier niets meer aan gaat doen, als hun het geld maar in hun zak hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

alleen geheugen en grafische kaart lost niet alles op, let ook op de snelheden van je moederbord en processor, anders kan dit een flinke bottleneck zijn, dan haal je met geen enkele grafische kaart fatsoenlijke FPS.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is natuurlijk gewoon onzin, dit is het enigste wat sommige mensen kunnen zeggen, omdat ze niet beter weten. Natuurlijk kan ik me pc upgraden wat het altijd beter maakt, maar ik speel wel spellen zoals Far cry 2 of Crysis op zijn hoogst, met echt geen enkel probleem. Verklaar dat maar eens, de fout zit hem gewoon bij Rockstar.

Bewerkt: door ~Mario~
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is natuurlijk gewoon onzin, dit is het enigste wat sommige mensen kunnen zeggen, omdat ze niet beter weten. Natuurlijk kan ik me pc upgraden wat het altijd beter maakt, maar ik speel wel spellen zoals Far cry 2 of Crysis op zijn hoogst, met echt geen enkel probleem. Verklaar dat maar eens, de fout zit hem gewoon bij Rockstar.

Ik had het meer over het algemeen, maar inderdaad is de GTA IV engine nog erg waardeloos, tevens snap ik ook niet waarom er zo weinig keuze beschikbaar is in het graphics menu, anders kon je daar nog aardig wat in tweaken..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...