Jump to content

Fps gewoon te laag


~Mario~

Recommended Posts

Mijn broertje speelt gta iv ook met de Athlon 4000+ van 2,4 ghz en de fps zijn ook redelijk laag, hij heeft deze vga kaart Hd2600 ik weet zeker dat als hij dual core erin stopt dat gta beter loopt. Maarja de moederbord is alleen te oud..

en ik heb ook meer fps gekregen sinds ik me E8500 van 3,16 ghz naar 3,94 ghz heb overgeklocked :*D

dus het spel vraag echt veel aan je processor volgens mij. maar met dat setje van daar ken je gta wel op draaien.

want ik heb gehoord dat het spel ook beter draait op quad core... wel krom dat de game niet eens sli of crossfire ondersteund :sst:

Bewerkt: door nick11123
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ~Mario~

    13

  • Limbolander

    7

  • TaartJJ~!

    7

  • Nickz

    3

Mijn broertje speelt gta iv ook met de Athlon 4000+ van 2,4 ghz en de fps zijn ook redelijk laag, hij heeft deze vga kaart Hd2600 ik weet zeker dat als hij dual core erin stopt dat gta beter loopt. Maarja de moederbord is alleen te oud..

en ik heb ook meer fps gekregen sinds ik me E8500 van 3,16 ghz naar 3,94 ghz heb overgeklocked :*D

dus het spel vraag echt veel aan je processor volgens mij. maar met dat setje van daar ken je gta wel op draaien.

want ik heb gehoord dat het spel ook beter draait op quad core... wel krom dat de game niet eens sli of crossfire ondersteund :sst:

SLI en crossfire geeft zowiezo maar zon 20-30% prestatiewinst, dus dat boeit geeneens zo.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk ben ik erg teleurgesteld in deze game, En dan niet omdat het een slechte game is, maar omdat de game gewoon slecht gemaakt is.

Ik draai op een Point of View 9600GT + Vista + 2GB + Core 2 Duo E6400 @ 2.13MHz. Dit is misschien geen supergamesysteem, maar toch wel een systeem waar ik crysis gewoon op hoog kan spelen met 20-30FPS.

Bij gta 4 zijn de benchmarks redelijk raar:

24FPS alles ALLER ALLER laagst

17FPS alles ALLER ALLER hoogst

(Deze zijn beide in de Benchmarkstest gedaan, en door mij gecontroleert door middel van het benchmarksysteem van Fraps)

Tijdens de game vallen beide altijd lager uit, Ga uit van 7-10 Frames minder dan in de benchmarktest, met vreselijke framedrops tussendoor.

Wat mij het meest verbaast is dat er (Maar) 7 FPS tussen Aller hoogst en Aller laagst.

Deze dingen tonen aan dat deze game gewoon slecht gemaakt is door Rockstar. Ik bezit Iedere game van de GTA serie op de pc. De vorige delen waren degelijke, goed gemaakte games, maar door deze game ben ik zo afgeschrokken dat dit waarschijnlijk gelijk de laatste gta voor mij is, en het tijd wordt om een andere interresante serie op te zoeken. Erg Jammer, na 10 jaar van deze serie genoten te hebben.

Edit: Ik ben nu testen aan het uitvoeren, met als basis low:

Alles op aller aller laagst, behalve Render Quality die ik van low op Highest heb gezet, Resultaat: 0,5 FPS Minder

Daarna Texture Quality van Low naar Medium gezet(Maximaal mogelijk op mijn pc) Resultaat: Fraps blijven vrijwel gelijk.

Dus: Texture Quality Medium en Render Quality Highest en alle andere op 0 of 1 = 23FPS

Daarna begon ik de Shadow Density van 0 (Laagst) naar 16 (Hoogst) Te zetten, De game werd bijna 5FPS Slomer.

Daarna had ik de Detail Distance van 0 (Laagst) naar 100 (Hoogst) Gezet, Dit resulteerde in weer bijna 5FPS Slomer.

Zou iemand hier aan kunnen zien wat de bottleneck in mijn pc is? Of is het inderdaad gewoon GTA?

Inderdaad, 5+5+0,5+0.5 =11 IPV 7, terwijl bij de eerste extreme test van ultra hoog/ultra laag maar een verschil van 7 FPS ertussen zat en een uur later, tijdens de gedeeltelijke testen er 11FPS tussen zaten, laat wel weer zien dat gta 4 erg onstabiel is.

Andere vraag, Als ik met mijn broertje lan speelt, wordt een van ons er uitgeknikkert, "You have been disconnected because your pc is running to slow". Is er een manier om deze Lag-Beveiliging uit te zetten in Lan, zodat wij met elkaar kunnen spelen zonder er achter elkaar uitgedonderd te worden? Alvast bedankt.

Bewerkt: door nebu147
Link to comment
Delen op andere websites

Ik dezelfde video kaart als jou de EN9600GT en ik heb precies het zelfde probleem.

Ook met dat bench mark kom ik ongeveer op het zelfde uit.

Ik hoop echt dat er nog 1 patch uit komt die mijn video kaart wel ondersteund

Of mijn gehele systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

je computer is ook gewoon vreselijk slecht, als je al in die benchmark geen 30 fps kan halen, dan hoef je gta IV geeneens op te starten, dan kan je beter gaan werken voor een nieuwe computer. en 9600 is gewoon een budget kaartje verwacht er maar niet de hemel mee.

Link to comment
Delen op andere websites

je computer is ook gewoon vreselijk slecht, als je al in die benchmark geen 30 fps kan halen, dan hoef je gta IV geeneens op te starten, dan kan je beter gaan werken voor een nieuwe computer. en 9600 is gewoon een budget kaartje verwacht er maar niet de hemel mee.

Ja, de 9600 is een budget kaart, maar hij is een stuk beter dan de 7900GT en de 8600GT, die Recommended is...

Trouwens, een computer die andere nieuwe spellen wel op High kan spelen (Crysis bijvoorbeeld, dat bekend staat als een veeleisend spel) is dus niet "Vreselijk Slecht"

Bewerkt: door nebu147
Link to comment
Delen op andere websites

als je een videokaart koopt koop dan een van ati die presteren veel beter (mijn mening):puh: een 4850 (€160 gemiddeld) kan ik alles op het hoogst zetten alleen de draw distance niet omdat het 512 mb is:P en het spel loopt mooi soepel bij mij en de benchmark haalt die 33 fps en als ik alles op laagst heb staan haalt die 25 XD dus daar klopt ook iets niet helemaal. maar ik hoop wel dat er nog een goeie patch aankomt voor die grijze vlakken dat is echt niet mooi en misschien een optie voor anti aliasing:P ik denk dat gta 4 netzo is als crysis een jaar geleden heel zwaar en na een poosje kwamen er meer kaarten die hem veel beter aan kunnen:P

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, Ik heb niet de 512 MB ik heb met 1GB was nou niet totaal een low budget kaartje.

volgens mij snap je nogaltijd niet dat geheugen van een grafische kaart, gewoon aan je resolutie is, ga jij met 2500x2000 ofzo spelen dat je 1gb nodig hebt?

als je een videokaart koopt koop dan een van ati die presteren veel beter (mijn mening):puh: een 4850 (€160 gemiddeld) kan ik alles op het hoogst zetten alleen de draw distance niet omdat het 512 mb is:P en het spel loopt mooi soepel bij mij en de benchmark haalt die 33 fps en als ik alles op laagst heb staan haalt die 25 XD dus daar klopt ook iets niet helemaal. maar ik hoop wel dat er nog een goeie patch aankomt voor die grijze vlakken dat is echt niet mooi en misschien een optie voor anti aliasing:P ik denk dat gta 4 netzo is als crysis een jaar geleden heel zwaar en na een poosje kwamen er meer kaarten die hem veel beter aan kunnen:P

ik ben zelf ook een ATi fan, maar het slaat nergens op dat je zegt dat ATi beter presteert, misschien om de prijs/kwaliteit ja, maar verder ligt het gewoon aan de kaart die je hebt en de snelheden ervan, dus kom aub niet met zon slappe opmerkingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het goed doorgelezen en Engels kan ik ook redelijk goed, maar uiteindelijk

begrijp ik toch niet wat ik nu allemaal moet doen. Kan iemand mijn dit misschien

kort maar krachtig uitleggen?

Kort en krachtig komt het op neer dat je vram mb's kan verdubbellen zodat je nu op high kan spelen en grotere resolutie, plus je kan bloom uitzetten zodat je meer FPS krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...