Jump to content

Auto Spawnen Door Main.scm te scripten, lukt bij mij niet!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi allemaal, ik ben net begonnen met scripten.... maar het lukt natuurlijk niet als het niet lukt :D

Hier is mijn code om een auto te spawnen:

014B: $mijnauto = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0

014C: $mijnauto = set_parked_car_generator $mijnauto cars_to_generate_to 0

Kan iemand de fout voor mij eruit plukken?

Bewerkt: door coolnniek9
Geplaatst:

Ik script ook pas net maar k weet de fout wel :Y Want dit is het:

014B: $mijnauto = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0

Dit zou moeten werken:

014B: $PARKED_INFERNUS = init_parked_car_generator #INFERNUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0

014C: set_parked_car_generator $PARKED_INFERNUS cars_to_generate_to 101

Tenminste zo werkt het wel bij mij in een script

Geplaatst:
Ik script ook pas net maar k weet de fout wel :Y Want dit is het:

Dit zou moeten werken:

014B: $PARKED_INFERNUS = init_parked_car_generator #INFERNUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0

014C: set_parked_car_generator $PARKED_INFERNUS cars_to_generate_to 101

Tenminste zo werkt het wel bij mij in een script

Is goed ik zal het proberen

thnx alvast

Bekend probleem. Dit ontstaat doordat de coördinaten-plugin van SannyBuilder een ',' als scheidingsteken voor de decimalen gebruikt, in plaats van een '.'. Ik meende dat het niet op deze manier verscheen, maar wel als je de coördinaten kopieerde met de knop die ze ervoor hebben gemaakt. Handmatig kopiëren of het vervangen zal het probleem doen verhelpen. Veel plezier en succes nog met SCM-modden!

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:

Werkt nog steeds niet,

kan iemand stap voor stap zeggen hoe ik het kan doen want ik wil een hele goeie scripter worden, maar ik wil wel kunnen beginnen :D

Geplaatst:

Het werkt wel (als je die komma's in een punt veranderd hebt uiteraard), maar je ziet hem niet. Je hebt namelijk "cars_to_generate_to" op 0 staan, en dat betekent dus dat hij nooit spawnt. Je moet die 0 op 101 zetten, dan spawnt hij altijd.

Zo is hij dus goed:

014B: $mijnauto = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 10000 at 2493.695 -1672.383 13.33595 angle 90.0
014C: $mijnauto = set_parked_car_generator $mijnauto cars_to_generate_to 101

Ik raad je aan om de ingebouwde coords manager van Sannybuilder te gebruiken, te vinden bij Tools > Ide Tools > Coord Manager. Je kunt hem ook openen door CTRL, ALT en 1 tegelijk in te drukken. Dan vind hij automatisch punten, en geen komma's, wat weer net wat handiger is (dan vergeet je het in ieder geval niet). Het is sowieso handiger om maar met één programma te werken, vind ik zelf.

@ zamg0d1: huh? Wat heb jij nou verbeterd? Alleen de $mijnauto? Zo ja, dan heb je het verkeerd verbeterd, want variabelen mag je zo noemen als je zelf wilt (al moet je bij $ wel minstens 1 letter hebben, en niet alleen cijfers).

Geplaatst:

is het niet gewoon handiger om via cleo een carspawn te maken? hoef je niet de hele tijd een nieuwe game te starten

Geplaatst:
@ zamg0d1: huh? Wat heb jij nou verbeterd? Alleen de $mijnauto? Zo ja, dan heb je het verkeerd verbeterd, want variabelen mag je zo noemen als je zelf wilt (al moet je bij $ wel minstens 1 letter hebben, en niet alleen cijfers).

Ohja ik zie nu ook idd dat hij dat 101 niet had :puh: Maar die zitten wel in de Opcode die ik postte :Y

Geplaatst:

Ohja ik zie nu ook idd dat hij dat 101 niet had :puh: Maar die zitten wel in de Opcode die ik postte :Y

In jouw code zitten anders nog wel grote fouten, namelijk dat er komma's staan i.p.v. punten.

Ik heb dutchy's nieuwe code gebprobeerd, lukt nog steeds niet.

ik geef het op :-(

Ik hoorde iemand zeggen mod maken via CLEO....

hoe kan dat?

mischien is dat handiger

dutchy's voledige goeie code werkt waarschijnlijk wel, zoals andere hem goedgekeurd hadden....

maar het lukt gwn niet :(

-----------------

Bewerkt: door coolnniek9

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...