coolnniek9 Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 (bewerkt) Hoi allemaal, ik ben net begonnen met scripten.... maar het lukt natuurlijk niet als het niet lukt Hier is mijn code om een auto te spawnen: 014B: $mijnauto = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0 014C: $mijnauto = set_parked_car_generator $mijnauto cars_to_generate_to 0 Kan iemand de fout voor mij eruit plukken? Bewerkt: 14 december 2008 door coolnniek9 Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 Ik script ook pas net maar k weet de fout wel Want dit is het: 014B: $mijnauto = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0014C: $mijnauto = set_parked_car_generator $mijnauto cars_to_generate_to 0 Dit zou moeten werken: 014B: $PARKED_INFERNUS = init_parked_car_generator #INFERNUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0014C: set_parked_car_generator $PARKED_INFERNUS cars_to_generate_to 101 Tenminste zo werkt het wel bij mij in een script Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 december 2008 Ik script ook pas net maar k weet de fout wel Want dit is het:014B: $mijnauto = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0014C: $mijnauto = set_parked_car_generator $mijnauto cars_to_generate_to 0 Dit zou moeten werken: 014B: $PARKED_INFERNUS = init_parked_car_generator #INFERNUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2493,695 -1672,383 13,33595 angle 90.0014C: set_parked_car_generator $PARKED_INFERNUS cars_to_generate_to 101 Tenminste zo werkt het wel bij mij in een script Is goed ik zal het proberen thnx alvast Reageren
.Timothy Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 (bewerkt) Bekend probleem. Dit ontstaat doordat de coördinaten-plugin van SannyBuilder een ',' als scheidingsteken voor de decimalen gebruikt, in plaats van een '.'. Ik meende dat het niet op deze manier verscheen, maar wel als je de coördinaten kopieerde met de knop die ze ervoor hebben gemaakt. Handmatig kopiëren of het vervangen zal het probleem doen verhelpen. Veel plezier en succes nog met SCM-modden! Bewerkt: 14 december 2008 door VWO-er Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 december 2008 Werkt nog steeds niet, kan iemand stap voor stap zeggen hoe ik het kan doen want ik wil een hele goeie scripter worden, maar ik wil wel kunnen beginnen Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 je meot wel een nieuw spel starten na het modificeren van de main.scm Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 Het werkt wel (als je die komma's in een punt veranderd hebt uiteraard), maar je ziet hem niet. Je hebt namelijk "cars_to_generate_to" op 0 staan, en dat betekent dus dat hij nooit spawnt. Je moet die 0 op 101 zetten, dan spawnt hij altijd. Zo is hij dus goed: 014B: $mijnauto = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 10000 at 2493.695 -1672.383 13.33595 angle 90.0 014C: $mijnauto = set_parked_car_generator $mijnauto cars_to_generate_to 101 Ik raad je aan om de ingebouwde coords manager van Sannybuilder te gebruiken, te vinden bij Tools > Ide Tools > Coord Manager. Je kunt hem ook openen door CTRL, ALT en 1 tegelijk in te drukken. Dan vind hij automatisch punten, en geen komma's, wat weer net wat handiger is (dan vergeet je het in ieder geval niet). Het is sowieso handiger om maar met één programma te werken, vind ik zelf. @ zamg0d1: huh? Wat heb jij nou verbeterd? Alleen de $mijnauto? Zo ja, dan heb je het verkeerd verbeterd, want variabelen mag je zo noemen als je zelf wilt (al moet je bij $ wel minstens 1 letter hebben, en niet alleen cijfers). Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 is het niet gewoon handiger om via cleo een carspawn te maken? hoef je niet de hele tijd een nieuwe game te starten Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 @ zamg0d1: huh? Wat heb jij nou verbeterd? Alleen de $mijnauto? Zo ja, dan heb je het verkeerd verbeterd, want variabelen mag je zo noemen als je zelf wilt (al moet je bij $ wel minstens 1 letter hebben, en niet alleen cijfers). Ohja ik zie nu ook idd dat hij dat 101 niet had Maar die zitten wel in de Opcode die ik postte Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 @ zamg0d1: huh? Wat heb jij nou verbeterd? Alleen de $mijnauto? Zo ja, dan heb je het verkeerd verbeterd, want variabelen mag je zo noemen als je zelf wilt (al moet je bij $ wel minstens 1 letter hebben, en niet alleen cijfers). Ohja ik zie nu ook idd dat hij dat 101 niet had Maar die zitten wel in de Opcode die ik postte In jouw code zitten anders nog wel grote fouten, namelijk dat er komma's staan i.p.v. punten. Reageren
coolnniek9 Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 december 2008 (bewerkt) Ik heb dutchy's nieuwe code gebprobeerd, lukt nog steeds niet. ik geef het op Ik hoorde iemand zeggen mod maken via CLEO.... hoe kan dat? mischien is dat handiger dutchy's voledige goeie code werkt waarschijnlijk wel, zoals andere hem goedgekeurd hadden.... maar het lukt gwn niet ----------------- Bewerkt: 15 december 2008 door coolnniek9 Reageren
Exoit Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 Is dit het enige wat je bewerkt hebt in het totaal? Anders kan er ergens anders miss ook nog een foutje zitten? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.