iefen Geplaatst: 14 december 2008 Rapport Geplaatst: 14 december 2008 hoi, ik ben nu begonnen aan scm scripten voor vc en ik ben begonnen met auto's spawnen en wapens/bribes(zelf uitgevonden!) enz spawnen maar nu heb ik dus een soort baricade gemaakt die bestaan uit 2 cuban hermesen 4fbi ranchers maar nu heb ik 1 probleem: of er spawnen 3 fbi ranchers en 2cuban hermessen of er spawnen 4 fbi ranchers en 1 cuban hermes! ik begrijp het niet, kan iemand zeggen hoe ik dit kan verhelpen?! Grtzz Iefen Reageren
PatrickW Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 Wat dacht je ervan als je het stuk code dat je gemaakt hebt, bij je vraag post? Of moeten wij maar gokken wat je geschreven hebt, en daar dan een fout in zoeken ? Reageren
extron Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 Hoi, Volgens mij ligt het eraan dat je de objecten te dicht bij elkaar laat spawnen waardoor het ene object verangen word door het ander. Als je een auto spawn doet en je spawnt van op precies dezelfde plaats een andere dan zal de eerste vervangen worden door de tweede. En ja het zo idd makkelijker zijn moesten wij het script eens zien maar ik denk wel dat het aan de locatie ligt, dat ze dus te dicht bij elkaar spawnen. Greetz, Extron ------- Reageren
wesley123 Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 een mogelijkheid is dat je voor de autos allemaal eenzelfde variable gebruikt, waardoor ze in conflikt raken Reageren
extron Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 een mogelijkheid is dat je voor de autos allemaal eenzelfde variable gebruikt, waardoor ze in conflikt raken Zou kunnen maar hij zegt dat er soms 4 spawnen en 1 hermes of 3 spawnen en 2 hermes dus ik denk toch eerder dat ze te dicht staan. Ps : wesley123 ik wil je niet afbreken ofzo , je kan evengoed gelijk hebben. Maar aangezien van wat er gebeurt ingame denk ik eerder niet dat het aan de var ligt. Greetz, Extron ------- Reageren
Beagle Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 (bewerkt) Wat dacht je ervan als je het stuk code dat je gemaakt hebt, bij je vraag post? Of moeten wij maar gokken wat je geschreven hebt, en daar dan een fout in zoeken ? Mag ik dan even terugkomen op dit stukje tekst? Het is inderdaad wel zo makkelijk als je je code even post (Liefst in een "Code" BB). Dan kunnen we de fout er zo uithalen @Hieronder: Dat snap ik niet helemaal. Iefen heeft op 14 December dit gepost. Een dag daarna, reageert PatrickW, en op dezelfde dag reageren wij allemaal. Het kan toch zijn dat Iefen niet élke dag op GTAForum kijkt? En intresseert het jouw iets als Iefen geen goed antwoord krijgt? Dus jij hebt het over geduld, maar je toont het zelf niet... Misschien begrijp ik het niet goed... Bewerkt: 15 december 2008 door Beagle Reageren
extron Geplaatst: 15 december 2008 Rapport Geplaatst: 15 december 2008 Das altijd zo typisch en waar ik mij aan erger , ze vragen om hulp en omdat het antwoord niet meteen komt kijken ze er niet meer naar. Heeft er dan echt niemand nog geduld, mijn excuses aan de mensen die wel geduld hebben. Greetz, Extron -------- Reageren
iefen Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2008 ok ik ben d'r weer ik had het ff druk excuus euhm. de code: ik zet die van de hermessen en die van de fbi's. oohja omdat ze niet goed spawnden heb ik opnieuw coords gezocht en die der alsnog onder ge plakt dus dit is die hele zooi: 014B: $1773 = init_parked_car_generator #CUBAN -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 37.5136 1087.164 14.4293 angle 175.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 014B: $1773 = init_parked_car_generator #CUBAN -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 40.3041 1079.223 13.3149 angle 235.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 014B: $1773 = init_parked_car_generator #FBIRANCH -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -9.579 1075.731 11.9817 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 014B: $1773 = init_parked_car_generator #FBIRANCH -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -17.5273 1078.256 11.9547 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 014B: $1773 = init_parked_car_generator #FBIRANCH -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 34.4129 1074.998 12.9576 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 014B: $1773 = init_parked_car_generator #FBIRANCH -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 34.4129 1074.998 12.9576 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 014B: $1773 = init_parked_car_generator #FBIRANCH -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 25.0517 1072.793 12.5941 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 014B: $1774 = init_parked_car_generator #FBIRANCH -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 32.7608 1070.864 12.5507 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 014B: $1774 = init_parked_car_generator #FBIRANCH -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 32.4894 1075.168 12.8156 angle 80.0 014C: set_parked_car_generator $1773 cars_to_generate_to 101 sorry maar ik hij spawnde voor die dubbele codes al raar Reageren
keessie Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 ik denk dan tog (wat hierboven al is gezegt) dat ze te dicht op elkaar staan grz Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 december 2008 Rapport Geplaatst: 19 december 2008 probeer eens een andere variable te gebruiken voor elke spawn. zoals jij het nu gebruit is 014C maar 1 keer nodig Reageren
PatrickW Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 probeer eens een andere variable te gebruiken voor elke spawn.zoals jij het nu gebruit is 014C maar 1 keer nodig Dat is niet helemaal waar. Door 014c na elke 014b te gebruiken, worden alle generators netjes aangezet. Dat telkens dezelfde variabele wordt gebruikt is opzich geen probleem. Bij de laatste twee zit wel een probleem, daar worden de generators in $1773, maar wordt $1774 meegegeven aan 014c. Dat is wel een foutje. Reageren
iefen Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2008 (bewerkt) nog een vraagje: hoe kan je kleding laten spawnen? en dan ook dat als je er doorheen loopt die unform krijgt oja, ik had de coords van die fbi veranderd en iets verderweg gezet en toen deden ze het allemaal! Bewerkt: 20 december 2008 door iefen Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 (bewerkt) Zo zou ik het doen: :CHANGECLOTHES 0213: $PICKUP_CLOTHES = create_pickup #CLOTHES01 type 3 at 2027.77 -1420.52 16.49 jump @CHANGECLOTHES_2 :CHANGECLOTHES_1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "LEATHER" model "LEATHER" body_part 0 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "LEATHERTR" model "LEATHERTR" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "BOXINGSHOE" model "BIKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "MOTO" model "MOTO" body_part 16 jump @CHANGECLOTHES_3 :CHANGECLOTHES_2 wait 0 if 0214: pickup $CLOTHES picked_up jump @CHANGECLOTHES_1 else_jump @CHANGECLOTHES_2 Tom Bewerkt: 20 december 2008 door .:TOM:. Reageren
iefen Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Zo zou ik het doen: :CHANGECLOTHES 0213: $PICKUP_CLOTHES = create_pickup #CLOTHES01 type 3 at 2027.77 -1420.52 16.49 jump @CHANGECLOTHES_2 :CHANGECLOTHES_1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "LEATHER" model "LEATHER" body_part 0 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "LEATHERTR" model "LEATHERTR" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "BOXINGSHOE" model "BIKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "MOTO" model "MOTO" body_part 16 jump @CHANGECLOTHES_3 :CHANGECLOTHES_2 wait 0 if 0214: pickup $CLOTHES picked_up jump @CHANGECLOTHES_1 else_jump @CHANGECLOTHES_2 Tom ok en waar in de vc main.scm moet je dat zetten? Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 20 december 2008 Rapport Geplaatst: 20 december 2008 Ow, sorry de bovenstaande code is voor SA. Stel gewoon een nieuwe code op met opcodes voor VC, meestal lijken ze nogal op elkaar. Maak een nieuw thread aan en plaats het daar. Tom Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.