Jump to content

Help wanted...


Albieman

Recommended Posts

Hi,

GTA IV wil niet draaien op mijn PC. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen.

Het opstarten van het spel gaat in eerste instantie prima. Ik kom in het menu en kan naar alle menu-opties. Maar zodra ik het spel start gaat het mis. Ik zie eerst heel lang alle hoofdpersonen voorbij komen en als dan de openingsscène begint gaat mijn PC helemaal over de zeik. Ik zie eerst allemaal groene stipjes door het beeld, dan zie ik allerlei rare kleuren en strepen door elkaar en vervolgens wordt het beeld zwart en moet ik mijn PC opnieuw opstarten.

Ik heb: een splinternieuwe Intel i7 op 2,67 GHz, 6 GB intern geheugen en een NVIDIA GeForce 9800 GT. Ik draai Windows Vista op 64 bit. Lijkt me ruimschoots voldoende voor GTA IV.

Ik heb de laatste driver van NVideo gedownd en ook de patch van Rockstar geinstalleerd. Maar dat helpt niets.

Iemand enig idee?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had ook zoiets: eerst start ie normaal op, daarna "start", dan zie je ongeveer 3 a 4 personen, dan gaat ie schokken een vervolgens wordt ie zwart.

Ik heb de nieuwste driver maar gedownload, toen deed ie het.

Nou, leuk, volgende dag start ik 'm weer op, ja hoor! hij doet het weer eens niet.

Heb ik maar weer de gewone driver er op gezet, toen deed ie het weer.

Tweede keer weer opstarten, deed ie het weer niet.

Toen kwam die patch deed het nog niet.

Heb ik maar Windows er opnieuw opgezet en toen deed ie het weer.

(misschien is er wel een andere oplossing voor, maar zo heb ik 't gedaan.)

Link to comment
Delen op andere websites

alle updates en patches installeren en dan zou die normala perfect moeten werken hoor

Maar dàt doet ie dus niet...

Probeer misschien eens alles updaten, ook Windows, alles wat je kunt updaten, doe dat, en dan ook nog eens GTA IV opnieuw installeren, ùmisschien lukt het dan!

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer misschien eens alles updaten, ook Windows, alles wat je kunt updaten, doe dat, en dan ook nog eens GTA IV opnieuw installeren, ùmisschien lukt het dan!

Ik heb vandaag GTA IV opnieuw geinstalleerd volgens de aanwijzingen van EA. De temp-dir eerst leeggegooid, alle overbodige programma's en processen afgesloten. Vervolgens de laatste driver van Nvidia nog een keer erop gezet en het spel (en de patch) geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem.

Is het misschien mogelijk dat GTA IV gewoon nog niet helemaal 'klaar' is voor een Intel I7 en 64 bit?

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer misschien eens alles updaten, ook Windows, alles wat je kunt updaten, doe dat, en dan ook nog eens GTA IV opnieuw installeren, ùmisschien lukt het dan!

Ik heb vandaag GTA IV opnieuw geinstalleerd volgens de aanwijzingen van EA. De temp-dir eerst leeggegooid, alle overbodige programma's en processen afgesloten. Vervolgens de laatste driver van Nvidia nog een keer erop gezet en het spel (en de patch) geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem.

Is het misschien mogelijk dat GTA IV gewoon nog niet helemaal 'klaar' is voor een Intel I7 en 64 bit?

Voor 64 bits zou hij het zeker moeten doen (dat staat ook op de achterkant van het spel). Of het kan zijn dat GTA IV niet compitabel is met i7, het lijkt me stug, maar het kan best. Probeer anders een mailtje te sturen naar R* in de hoop dat ze je iets terug sturen met een antwoord over GTA IV met Intel i7.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel ook via 64-bits Vista. Niks mis mee!

Ik neem aan dat je SP1 geïnstalleerd hebt.

Is je hardware wel compatibel met elkaar?

Ik heb SP1 inderdaad. Computer is 2 weken oud en is door een professionele PC-winkel in elkaar gezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...