Jump to content

Cheats


nnnnnn

Recommended Posts

Hoe ont dekken jullie cheats eigenlijk.Rockstar games zet ze erin.Het likt me niet erg vanzelfsprekend dat die bekend worden gemaakt door rockstar.
In feite worden ze wel bekend gemaakt door Rockstar, want ze zijn namelijk zo uit de bestanden van GTASA af te lezen. Vraag me niet hoe. Als ze niet wilden dat cheats bekend werden hadden ze ze wel weggelaten.
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe ont dekken jullie cheats eigenlijk.Rockstar games zet ze erin.Het likt me niet erg vanzelfsprekend dat die bekend worden gemaakt door rockstar.
In feite worden ze wel bekend gemaakt door Rockstar, want ze zijn namelijk zo uit de bestanden van GTASA af te lezen. Vraag me niet hoe. Als ze niet wilden dat cheats bekend werden hadden ze ze wel weggelaten.

Ook is er in GTA IV een website te bezoeken in het internetcafé. De website luid:

www.whattheydonotwantyoutoknow.com

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe ont dekken jullie cheats eigenlijk.Rockstar games zet ze erin.Het likt me niet erg vanzelfsprekend dat die bekend worden gemaakt door rockstar.
In feite worden ze wel bekend gemaakt door Rockstar, want ze zijn namelijk zo uit de bestanden van GTASA af te lezen. Vraag me niet hoe. Als ze niet wilden dat cheats bekend werden hadden ze ze wel weggelaten.

Cheats zijn eigenlijk foutjes in het testen.

Als je bijvoorbeeld een spel aan het testen bent en je bent bij level 23 en je vind een fout, dan wil je niet het hele spel nog een keer spelen.

Dan plaatsen ze er een toetscombinatie in, waardoor ze gelijk bij level 23 zijn en dat zijn cheats. ^_^

Bron: crashende computers van waanzinnig om te weten.

Maar hoe die afgelezen worden, moet je niet aan mij vragen. :7

Om even terug te komen op het onderwerp: cheats worden meestal bekend gemaakt.

Anders zijn er wel Cyber mensen die het zo kunnen vinden. ^_^

Bewerkt: door GTA freakje
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe ont dekken jullie cheats eigenlijk.Rockstar games zet ze erin.Het likt me niet erg vanzelfsprekend dat die bekend worden gemaakt door rockstar.

Op www.wikigta.nl staan alle cheats van alle GTA's dus ook van SA daar kun je ze opzoeken :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe ont dekken jullie cheats eigenlijk.Rockstar games zet ze erin.Het likt me niet erg vanzelfsprekend dat die bekend worden gemaakt door rockstar.

Op www.wikigta.nl staan alle cheats van alle GTA's dus ook van SA daar kun je ze opzoeken :Y

Hij vroeg hoe alle internet sites erachter komen welke cheats er voor welk spel zijn.

Niet waar hij ze kon vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Cheats zijn eigenlijk foutjes in het testen.

Als je bijvoorbeeld een spel aan het testen bent en je bent bij level 23 en je vind een fout, dan wil je niet het hele spel nog een keer spelen.

Dan plaatsen ze er een toetscombinatie in, waardoor ze gelijk bij level 23 zijn en dat zijn cheats. ^_^

Bron: crashende computers van waanzinnig om te weten.

Maar hoe die afgelezen worden, moet je niet aan mij vragen. :7

Om even terug te komen op het onderwerp: cheats worden meestal bekend gemaakt.

Anders zijn er wel Cyber mensen die het zo kunnen vinden. ^_^

Dat kan, maar meestal is dat echt niet het geval. Natuurlijk, in een debug versie van het spel zul je met toetsencombinaties gemakkelijk hele stukken kunnen skippen, maar de cheats à la GTA zijn echt wel met opzet in het spel geplaatst. Om maar eens een voorbeeld te noemen: de cheat dat alle voertuigen roze worden in SA. Daar heeft een developer echt helemaal niks aan hoor. Al die cheats zijn met opzet in het spel gezet. Het ontdekken van de cheats is ook vrij eenvoudig. Je hoeft alleen maar een tooltje te schrijven dat ontzettend veel toetsencombinaties probeert (en verdomd snel ook) en registreert wanneer een cheat resultaat levert. Het zou kunnen dat de cheats ook in een Hex Editor of Deassembler (zoals OllyDbg) af te lezen zijn, maar dat weet ik eigenlijk niet. Ik verwacht eigenlijk niet dat de cheats als plaintext in de .exe staan. In main.scm staan ze volgens mij ook niet.
Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan, maar meestal is dat echt niet het geval. Natuurlijk, in een debug versie van het spel zul je met toetsencombinaties gemakkelijk hele stukken kunnen skippen, maar de cheats à la GTA zijn echt wel met opzet in het spel geplaatst. Om maar eens een voorbeeld te noemen: de cheat dat alle voertuigen roze worden in SA. Daar heeft een developer echt helemaal niks aan hoor. Al die cheats zijn met opzet in het spel gezet. Het ontdekken van de cheats is ook vrij eenvoudig. Je hoeft alleen maar een tooltje te schrijven dat ontzettend veel toetsencombinaties probeert (en verdomd snel ook) en registreert wanneer een cheat resultaat levert. Het zou kunnen dat de cheats ook in een Hex Editor of Deassembler (zoals OllyDbg) af te lezen zijn, maar dat weet ik eigenlijk niet. Ik verwacht eigenlijk niet dat de cheats als plaintext in de .exe staan. In main.scm staan ze volgens mij ook niet.
Daar heb je gelijk in. De cheat oneindig leven heeft niks met foutjes te maken. De tester denkt: ik ga de hele tijd dood bij deze missie. Ik zet de cheat oneindig leven erin(BAGUVIX).
Link to comment
Delen op andere websites

Daar heb je gelijk in. De cheat oneindig leven heeft niks met foutjes te maken. De tester denkt: ik ga de hele tijd dood bij deze missie. Ik zet de cheat oneindig leven erin(BAGUVIX).
Misschien een beetje miereneukerig, maar eh: de tester zet geen cheats in het spel; de tester is vaak geen game designer. Ook zal de cheat toch echt (mede-)bedoeld zijn voor het publiek.

Edit: zoals ik al zei: "mede-". Dus zowel voor testers (debugging) als voor het publiek. Echter, het is bijzonder stom te denken dat Rockstar het simpelweg 'vergeten' is.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een beetje miereneukerig, maar eh: de tester zet geen cheats in het spel; de tester is vaak geen game designer. Ook zal de cheat toch echt (mede-)bedoeld zijn voor het publiek.

Cheats zijn ook bedoeld om het spel te testen op Bugs(fouten). Wikipedia:

Naast cheat applicaties zijn er ook de cheat codes die in veel spellen opzettelijk zijn ingebouwd. Deze codes zijn alleen beschikbaar in de singleplayer modus van het spel en zijn niet toegankelijk in de multiplayer van het spel. Veel van deze codes zijn ingebouwde voor de ontwikkeling van het spel, zodat deze uitvoeriger getest kan worden op bugs (fouten). Daarnaast word
Link to comment
Delen op andere websites

Ze maken cheats om de spel en missies sneller te maken en uit te spelen zodat het niet te lang duurt

Zeer, zeer informatieve post hoor :tu::D

Nee, cheats worden in het spel gestoken zodat spelers die iets minder begaafd zijn, of de jongere gamers die nog niet zoveel ervaring hebben een beetje te helpen, als ze op een bepaald punt komen te zitten waar ze echt niet meer verder kunnen.

Jammer genoeg (dat vind ik althans) worden cheats maar al te vaak gebruikt uit gemakzucht door 'gamers' die na een keer of 2-3 keer proberen denken dat het toch niet zal lukken, en dan maar gauw die cheats intypen voor ze nog gefrustreerder raken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...