Jump to content

waar kan ik mijn geld terug krijgen?

paultje94

Recommended Posts

• Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• paultje94

25

• Limbolander

18

• TaartJJ~!

8

• SPY

7

dit is nou een zinnig antwoord......

maar wat moet ik daar aan doen want ik wil er niet te veel geld aan besteden.

Of misschien je geheugen overclocken. Maar laat dat alsjeblieft door iemand doen die er verstand van hebt want je kan je hele pc naar de klote helpen en dan kom je bij om geld vragen. Daar heb ik dus geen zin in en op eigen risico.

En je pc mag misschien aan de minimale systeem eisen voldoen maar bedenk wel dat vista standaard ook een paar procenten van je cpu gebruikt. En GTA IV is nou integenstelling tot andere spellen een echte CPU slurper inplaats van een GPU gebruiker. Als ik naar mijn systeem kijk ter vergelijking met daarachter het gebruiks percentage dat ik krijg met de benchmark optie(ca. 32 FPS), overigens een bijna 2 jaar oude pc:

Intel Core To Duo 2,40 Ghz (OC naar 2,88 Ghz) - 99%

4 GB ram geheugen - 77%

512 MG GTS 8800 videokaart (OC) - 84%

Speciaal voor GTA IV heb ik mijn werkgeheugen verdubbeld en de processor lichtjes overgeclock. Voor overclocken speelde hij al goed maar nu net iets soepeler. Terwijl ik voorheen een spel als bijvoorbeeld FAR CRY 2 toch wel zowat op de max kon zetten maar die gebruikt ook meer GPU in plaats van CPU.

Wat je dus nog kan doen en wat ik ook gedaan is je hele pc formateren, service pack installeren en alle updates en verder geen programma's in de hoop dat het misschien net genoeg is om je pc over de grens te trekken. Maar hier kan ik natuurlijk ook allemaal geen garanties over geven. Dus ook dat op eigen risico.

Andere opties, je hardware verbeteren zoals al gezegd, een spelcomputer kopen zodat je nooit bang hoeft te zijn dat de specs niet voldoen en hoef je vor spellen zoals GTA IV ook niet een half jaar langer wachten of gewoon naar je pa luisteren als hij zegt dat je hem niet mag kopen. Misschien had hij al begrepen dat minimaal meestal niet voldoende is.

En nog even als laatste noot, een ieder van ons 14 geweest of wordt nog 14 en kan zich voorstellen dat 45 euro veel geld is voor je maar laat je niet tesnel opfocken. De samenleving is al opgefockt genoeg naar mijn mening. Dit geld natuurlijk ook voor alle anderen. Behandel een ander zoals je zelf ook graag behandeld wilt worden en dan maakt het niet uit hoe de ander jou behandeld.

Amen.

Delen op andere websites

zoveel prestatiewinst ga je echt niet merken door je geheugen wat over te clocken, ik heb gister ook 2gb ram erbij gekocht, maar dit bleek dus 667mhz te zijn terwijl ik 800mhz wou hebben. Fout van de fabrikant en is inmiddels terug gebracht krijg morgen of overmorgen me nieuwe geheugen, maar dat terwege had ik het s'avonds nog even geoverclockt voor de fun, had het 667mhz CL6 kingston valueram naar 800mhz CL5 gekregen en draaide gewoon stabiel in dual channel, heb ze nog ff op 855 ofzo gezet en zelfs dat draaide nog^^

Delen op andere websites

zie zijn post hierboven

In het geval van paultje is werkgeheugen wel voldoende denk ik. Het gaat bij hem vooral om zijn CPU en daarna om zijn GPU. Werkgeheugen overclocken zou je met GTA IV niet veel winst mee halen. Om eerlijk te zeggen en dat het ik ook misschien in vorige post moeten zeggen dat als hij zijn cpu omhoog weet te schroeven dat gelijk de videokaart de zwakke schakel wordt.

Misshcien moet hij eens de optie benchmark laten lopen als hij het spel weer een keer heb opgestart en de results hier posten. Aan de handvan die procentbalk kan hier dan misschien een beter advies gegeven worden.

Delen op andere websites

Statistics

Average FPS: 38.15

Duration: 37.72 sec

CPU Usage: 86%

System memory usage: 51%

Video memory usage: 69%

Graphics Settings

Video Mode: 1280 x 1024 (60 Hz)

Texture Quality: Medium

Render Quality: High

View Distance: 40

Detail Distance: 100

Hardware

Microsoft Windows XP Professional

Service Pack 3

Video Adapter: ATI Radeon HD 3800 Series

Video Driver version: 6.14.10.6891

Audio Adapter: SB Live! 24-bit

Intel Pentium III Xeon processor

File ID: benchmark.cli

dit is mijne met 4gb, zal binnekort nog een doen als ik me "echte" 800mhz rams binnen heb

PS: heb zon lage resolutie door me 17 inch CRTje

Bewerkt: door Scrtz
Delen op andere websites

wilde eerst zeggen dat je zelf eerst beter moet lezen Scrtz voordat je zo reageert met dat wij niet lezen, Paultje heeft toch duidelijk 2 keer aangegeven dat hij WEL over de minimale systheem eisen beschikt, en zelf heb ik daar een keer op gereageert. dus jou reaktie van dat wij niet lezen is dan ZWAAr misplaatst om t maar zo te zeggen. heb zelf een grote hekel aan mensen die forums bestoken met onzin, zonder echt eerst gewoon even te lezen waar t over gaat. maar jij maakt t helemaal bont door dan met koeie letters ons van niet lezen te betichten. dus, eerst beter lezen, echt, dit kan zo niet, (dit lokt enkel maar negatief geklooi op waar niemand wijzer van wordt).

dat gezegt hebbende moet ik ook nog even terug komen op wat jij onder die eisen verstaat. ben t niet eens met je stelling dat een game een beetje speelbaar is onder de minimale systheem eisen. moet wel toegeven dat t tegenwoordig daar op neer komt, maar dat is natuurlijk verre van normaal. een game is speelbaar ook op lage settings, of niet, maar een beetje speelbaar bestaat niet, dan is t gewoon niet speelbaar en mag t dus ook niet als dusdanig worden aangeprijst onder die eisen.

en dat een game onder recommanded settings redelijk tot goed speelbaar moet zijn vind ik ook te laag ingeschat. zelf versta ik en neem aan de meesten onder recommanded dat je de game dan zo kan spelen zoals de makers m hebben gespeeld, en zoals zij zouden willen dat je m speelt, dus op de mooiste settings.

ik kom met dit alles misschien een beetje laat, want ik haak nu in op oudere comments van de vorige page, maar ik was niet eerder weer terug hier. gelukkig nam je direct daarna de draad weer op, en kwam je wel met zinninge hulpvolle argumenten en suggesties. vond toch even dat ik t melden moest.

zelf zie ik gta4 dus als een schoolvoorbeeld van een game die veel te vroeg gereleased is, en weet bijna wel zeker dat over 3 maanden en 4 patches later de game wel zal draaien volgens de systheem eisen, maarja, zoals al meer gezegt hier, dan ligt gta4 allang weg te stoffen onder in de kast.

doodzonde als je t mij vraagt, want gelukkig kan mn pc m wel aan op de middelste settings, en ik speel iedere dag minstens een uurtje of 3, en moet zeggen. de game is echt zo ontzettend grappig (mijn favorite persoon is Brucy, die anabolen steoriden boddy builder junk, die helemaal hyper is! gebeurt niet vaak dat ik echt hardop lachend achter mn scherm zit, maar Brucy weet me iedere keer weer aan t lachen te krijgen. verder wacht ik met ongedult op t moment dat de patches dus alles fixen en ik m on high kan spelen, weet zeker dat alles er dan foto realistisch zal uitzien!! t is nu al zo mooi!

wil niemand jaloers maken en zal dus stoppen met ophemelen, maar, zeg t nogmaals. echt gewoon doodzonde!!! want t is Gta San ANdreas maar dan in t quadraad!!!!

leon

leon

Bewerkt: door SPY
Delen op andere websites

ja dat ze het niet hebben afgemaakt, komt gewoon door kerstmis, en ik geef je deels wel gelijk. heb zelf gta al uitgespeeld, en vind die multiplayer nu ook niet echt geweldig, iig ga je dat nu niet elke dag spelen dus hoop zelf ook dat ze opschieten met die patches, voordat ik het spel dalijk al zat ben

Delen op andere websites

moet bekennen dat ik niet met een gekochte GTA4 speel, en kan dus niet on line (mp).

zit er wel over te denken om m aan te schaffen zodat ik wel mp heb, maar, kun je me iets zeggen over wat die online mode nu eigenlijk inhoudt?

kun je dan ook vrij rondrijden in een stad, en elkaar beschieten en achterna zitten? andere mensen dus die on line zijn, of speel je in kleine(re) stadjes waar zo'n 16 man in rond rennen en schieten?

ben hier wel benieuwd naar.

leon

Delen op andere websites

moet bekennen dat ik niet met een gekochte GTA4 speel, en kan dus niet on line (mp).

zit er wel over te denken om m aan te schaffen zodat ik wel mp heb, maar, kun je me iets zeggen over wat die online mode nu eigenlijk inhoudt?

kun je dan ook vrij rondrijden in een stad, en elkaar beschieten en achterna zitten? andere mensen dus die on line zijn, of speel je in kleine(re) stadjes waar zo'n 16 man in rond rennen en schieten?

ben hier wel benieuwd naar.

leon

er zijn verschillende modes, een ervan is idd free mode, dan kan je dus over het gehele gebied aankloten.

Delen op andere websites

zie zijn post hierboven

In het geval van paultje is werkgeheugen wel voldoende denk ik. Het gaat bij hem vooral om zijn CPU en daarna om zijn GPU. Werkgeheugen overclocken zou je met GTA IV niet veel winst mee halen. Om eerlijk te zeggen en dat het ik ook misschien in vorige post moeten zeggen dat als hij zijn cpu omhoog weet te schroeven dat gelijk de videokaart de zwakke schakel wordt.

Misshcien moet hij eens de optie benchmark laten lopen als hij het spel weer een keer heb opgestart en de results hier posten. Aan de handvan die procentbalk kan hier dan misschien een beter advies gegeven worden.

in ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties echt super:P alleen ik heb een vraag je: zoals eerder gezegd is mijn engels niet zo goed, dus wat is dat benchmark precies, ik had het eerst nog niet eens gezien, maar ik ben na dit bericht even gaan kijken. toch heb ik het niet aangezet omdat ik neit wist wat het deed. verder is deze pc niet eens van mij en mag ik hem niet van mijn vader overclocken:S ik heb wel gezegd dat onze videokaart niet goed is.

hij zei dat hij er naar ging kijken:P

en nog een ding: ik krijg die graphics niet van de 0 af, het lukt wel maar als ik dan nog een keer kijk staan ze weer op 0 wat moet ik hier aan doen???

Delen op andere websites

ja, ik denk dat Rockstar zo wil kijken waar men zoal gta4 op speelt, op wat voor pc's. dus bekijkt dit progammatje je systheem en zend die dan door naar Rockstar. dit is niet ongebruikelijk, t zelfde gebeurt bijvoorbeeld bij Steam, (wat van Valve is, Half Life2 etc.)

en om je instellingen blijvend te veranderen moet je geloof ik ze vastzetten zeg maar, dus instellen zoals je deed, en dan even onderin beeld kijken, geloof dat je Space moet indrukken om ze in te voeren. sommige instellingen worden echter pas van kracht wanneer je gta4 afsluit en weer opstart, maar dit wordt dan duidelijk gemakt in een text blokje.

leon

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...