Jump to content

Performance Fix #48


Preddy

Recommended Posts

Via GTAForums.com kwam ik een topic tegen met de naam Ultimate GTAIV Performance Fix van MonkeyMhz. Ultiem is het niet gebleken, meerdere mensen gaven aan dat het niets uitmaakte voor hun, maar het lijkt erop dat vooral de mensen met mindere systemen er wel wat aan hebben. Dus, geen garanties dat het werkt, maar het is allemaal terug te draaien en het is zo gepiept.

Lees het eerder genoemde topic om het hele verhaal te weten te komen, ik post even de hoofdpunten, vertaald in het Nederlands.

Steps:

1. Haal al de commandlines weg uit je snelkoppeling naar LaunchGTAIV.exe en hernoem commandlines.txt naar iets anders als je dat hebt. Start het spel, zet de resolutie op 800*600 en vul de rest van je videogeheugen met de overige opties.

2. Als je niet de settings kan halen die je wil met het beschikbare videogeheugen dat je hebt, kan je het volgende proberen. Dit is echter niet nodig en of het werkt zet ik m'n vraagtekens bij. Wil je het niet, ga gerust verder bij stap 3.

Maak een nieuwe commandline.txt aan om daar -availablevidmem (multiplier) in te zetten. Om te weten wat voor multiplier je daar in wil vullen:

Stel je hebt 256mb vram, dan zou -availablevidmem 2.0 in het spel laten zien dat je 512mb vram hebt. Je vram wordt dus vermenigvuldigd met het getal dat je daar invult.

Dus, heb je meer mb nodig in het spel, zoek uit hoeveel dat is en reken uit welke multiplier je dan in moet vullen. Zet dat in je commandline.txt, start het spel en stel de instellingen in zoals je hebt uitgezocht.

3. <Technisch verhaal bespaard> Stel je zit nu op 600mb gebruikt van de 1gb vram die je hebt. Om deze fix aan de praat te krijgen gaan we het beschikbare vram limiteren zodat er net genoeg is om die 600mb aan te kunnen. Dit gaat met -availablevidmem %. Hoe bereken je dat percentage:

Als je 1024mb totaal hebt (videogeheugen dus), waar je 600mb als maximum wil hebben, dan is dat een percentage van 600/1024=~0.60. Dus: -availablevidmem 0.60.

Voeg daaraan toe de resolutie waar je op wil spelen. Stel je wil 1920 * 1080 spelen, dan ziet je commandline.txt er zo uit:

-height 1080 -width 1920 -availablevidmem 0.60

Hier kan je gerust andere dingen aan toevoegen, zolang het geen commando's zijn die restricties weghalen, zoals -nomemrestrict.

4. Sla je commandline.txt op en start de game. Zou nu moeten werken. Wanneer je gaat kijken in de Graphics opties, zul je er niet uit kunnen komen. Start dan een benchmark om dat te verhelpen.

Ik kan nu het spel spelen op een resolutie van 1440 * 900 @ 18FPS. Die resolutie kon ik eerder niet eens halen.

Dus, succes en credits naar de originele poster.

Link to comment
Delen op andere websites

dus als ik het goed begrijp,maak je het spel wijs dat de resolutie 800x600 is,

maar je schaalt die 800x600 naar 1440x900,juist

het is wel nog niet gelukt...

nog een tip in het algemeen,

als je settings blijven resetten,doe dan dit:(komt ook van hetzelfde topic):

ga naar C:\Users\jouwgebruikersnaam\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\Settings

verwijder alles wat daar staat

Start het spel met jouw settings

Bewerkt: door gta3en
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...