SNIPER44 Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 (bewerkt) Hey, Ik heb juist een nieuwe pc gekocht alleen moet ik hem nog gaan halen. Het is een Quadcore. Nu ik weet de exacte eigenschappen niet meer maar die pc had wel een DDR5 erin. Nu mijn vraag: wat is die DDR5? Bewerkt: 16 december 2008 door SNIPER44 Reageren
xgaming Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Dat zal wel voor je videokaart zijn GDDR5. Dit is wat anders als het systeem geheugen (zal of DDR2 of DDR3 zijn). DDR4 of DDR5 komen nog niet voor in consumenten pc's of andere computersystemen (voor zover ik dat weet). Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Je zal hier bedoelen GDDR5 (Graphics Double Data Rate, version 5) dit is de nnieuwste geheugenstandaart van ATI, een videokaart fabrikant, dit zal dus wel het geheugen van je grafische kaart zijn, In de PC kan nu maximaal DDR3, DDR4 word pas verwacht tegen 2012 (Wikipeda) Reageren
SNIPER44 Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Je zal hier bedoelen GDDR5 (Graphics Double Data Rate, version 5) dit is de nnieuwste geheugenstandaart van ATI, een videokaart fabrikant, dit zal dus wel het geheugen van je grafische kaart zijn, In de PC kan nu maximaal DDR3, DDR4 word pas verwacht tegen 2012 (Wikipeda) vind ik raar want ik zag dat echt op dat blad staan van men nieuwe pc. Reageren
Woetsha Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 vind ik raar want ik zag dat echt op dat blad staan van men nieuwe pc.Hij zegt het toch, jij hebt DDR5 van je videokaartgeheugen maar niet van je pc geheugen, omdat die nog niet worden verkocht. Hier heb je een voorbeeld. De X R4870 OC van MSI is gebaseerd op de ATI Radeon HD4870 Chip en beschikt over 512 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 780 MHz en het geheugen een snelheid van 3600 MHz. Reageren
SNIPER44 Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Hij zegt het toch, jij hebt DDR5 van je videokaartgeheugen maar niet van je pc geheugen, omdat die nog niet worden verkocht. Hier heb je een voorbeeld. De X R4870 OC van MSI is gebaseerd op de ATI Radeon HD4870 Chip en beschikt over 512 MB GDDR5 Geheugen dat via een 256 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 780 MHz en het geheugen een snelheid van 3600 MHz. ja nu snap ik het thnx! Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Dus even voor de duidelijkheid DDR, DDR2, DDR3 vind je nu in pc systemen: DDR voor oudere systemen DDR2 voor de huidige systemen DDR3 voor de High end pc's DDR4 Word verwacht in 2012 (naar wikipedia) GDDR Prehistoriche videokaarten GDDR2 wat oudere videokaarten GDDR3 Huidige videokaarten GDDR4 tussen huidige en hig end kaarten GDDR5 ATI Exclusief, dit type geheugen gebruikt ATI voor haar allernieuwste kaarten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.