Jump to content

Auto's andere kleuren maken ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo !

Ik ben zelf nog niet heel erg thuis in het modden van auto's. Ik wil graag de DeLorean in de Back to the Future mod van BttfHillValley.com veranderen van een zilveren (roestvrij stalen) body in een gouden body.

Ik weet dat er anderen mee bezig zijn zoals Mike van dat forum. Hij krijgt geen toestemming om hem vrij te geven.

Ik wil het graag zelf leren. Ik heb het forum-bericht gelezen hoe je de kleuren kan veranderen van modellen middels het CARCOL.TXD bestand, maar volgens mij werkt dit alleen maar met modellen uit het spel zelf. Als ik dit op een van de BTTF DeLoreans of een gewone DMC-12 doe werkt het niet dus ik neem aan dat ik de bestanden zelf moet aanpassen met een bewerkingsprogramma. Ik heb zelf Paint Pro 7 en heb vernomen dat het hiermee kan.

Ben op een gegeven moment er ook aan begonnen maar had het probleem dat andere onderdelen van de auto zoals de grille, banden en andere zwarte onderdelen ook goudkleurig werden. Kan iemand een volledige uitleg geven stap voor stap hoe ik een ontwerp anders dan van GTA VC zelf kan inkleuren.

Ik zeg er alvast bij dat ik niks wil uitgeven wat copyright materiaal is of auto-ontwerpen van anderen. Ik wil alleen leren hoe ik kleuren van auto's kan veranderen zodat ik ze puur voor eigen gebruik in mijn spel kan gebruiken. Voor mijn part hoe ik een Delorean pimpelpaars met een goud randje kan geven...

gta-vc2008-11-0620-36-37-96.jpg

gta-vc2008-11-0900-51-34-59.jpg

Voorbeeld-foto van het model van Mikeward88, op de BTTFHillValley Site.

Maar zo moet hij er van mij ook uiteindelijk uit komen te zien...Als hij hem vrijgeeft is het leuk, maar ik wil het zelf ook heel graag leren dus ik ben benieuwd !

Alvast bedankt voor alle reacties, adviezen en ideeën.

Met vriendelijke groet,

Erik

Geplaatst: (bewerkt)

Ik neem dus aan dat de maker geen "GTA Material" op zijn auto heeft geplakt. De kleuren die in de "Carcols.dat" worden aangegeven, worden op de "GTA Material" gezet. Als de maker geen "GTA Material" gebruikt heeft, maar gewoon zijn auto heeft getextureerd met een textuur, moet je dit dus anders aanpakken.

Optie 1:

Je kan proberen de TXD te openen met "TXD Workshop", en kijken of de maker een textuur heeft toegevoegd die hetzelfde is als de textuur op de auto. Deze kan je dan uitpakken, veranderen, en weer toevoegen (Er moeten nog wat stappen tussen, natuurlijk).

Als optie 1 niet werkt, doe je EERST deze stap:

Je download even snel "Gmax", importeert de auto door "KAM Scripts", en kijkt of er een groene textuur op zit. In ieder geval, een rare, lichte kleur.

JA? => Ga door naar Optie 2.

NEE? => Dan heb je echt iets verkeerd gedaan in het veranderen van de Carcols.Dat.

Optie 2 (Als de eerste niet het geval is):

Je download even snel "Gmax", importeert de auto door "KAM Scripts", en map je eigen textuur erop. Hier heb ik een Tutorial over geschreven, verkrijgbaar op mijn site: www.BeagleOnline.tk.

:cya: En, post even de mod. Dat is wel zo handig, dan kunnen we zelf ook even kijken als het jouw niet lukt.

Bewerkt: door Beagle
Geplaatst:

Dank je wel alvast...

Wilde nog wel vragen aan je of registreren en de activatiecode voor GMAX gratis is ?

Ik heb op de link voor je site geklikt en ik kan die handleiding nergens vinden ?

Hoe zit dat ?

Greetz !

Geplaatst:
Dank je wel alvast...

Wilde nog wel vragen aan je of registreren en de activatiecode voor GMAX gratis is ?

Ik heb op de link voor je site geklikt en ik kan die handleiding nergens vinden ?

Hoe zit dat ?

Greetz !

Gmax, de Activatiecode is gratis. Je moet op op een knopje drukken, dan kom je op een site. Daar moet je registreren, dan krijg je een code, die moet je weer invoeren in Gmax. Dan is het klaar.

Handleiding: Site > GTA:SA Modding Tutorials > GTA:SA Modding Tutorials > Goede tutorial uitzoeken > Artikel lezen en op link drukken > Je bent bij mijn tutorial > Dan moet je bij dat Flash-document ergens Full Screen zetten.

Mijn website is tijdelijk niet bereikbaar, omdat mijn webhost een Check aan het doen is naar Warez (Ik moet dus snel een backup van mijn site maken).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...