GYZIE Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 ey... ik ben op ut moment bezig met een missie, [en ook een compleet nieuw scm] maar m'n missie slaat vast als je dood gaat... ik heb dit al geprobeerd op verschillende manier uit te zoeken hoe dat kan... en ben tot de conclusie gekomen dat mijn SCM vast slaat als je dood gaat tijdens een missie... maar als je geen missie doet slaat hij niet vast als je dood gaat... weet iemand hier de oplosing voor? later, Reageren
extron Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Wacht dacht je van een stukje code met je missie daarin door te sturen want nu is het hetzelfde als waar het glas staat voor een pint zonder bier te hebben als je mij verstaat. Dan zal het al veel makkelijker zijn om de fout te zoeken, als het dan wel een fout is. Greetz, Extron ------- Reageren
GYZIE Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2008 ik heb de hele main.scm geupload, aangezien ik de hele main heb gewijzigd... later, Reageren
Beagle Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 (bewerkt) ik heb de hele main.scm geupload, aangezien ik de hele main heb gewijzigd...later, Kan je dan ook aanwijzen op welke plek de fout kan staan, of waar je iets hebt gewijzigd? @Hieronder: Heb je álle tekst in de main.scm veranderd? Maarja, de fout staat in de missie zeg jij. Waar staat die missie dan? Bewerkt: 16 december 2008 door Beagle Reageren
GYZIE Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2008 nee, volgens mij niet... maar denk dat de de fout niet bij de missie zal zitten.... en zoals ik al zij is de hele scm gewijzigd. later, Reageren
GYZIE Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2008 (bewerkt) de missie begint @ regel 2226 tot het einde... maar ik heb het idee dat daar de fout niet zit... later, edit. ik heb voor de missie wel veel dingen gekopieerd uit de originele scm.... ^^ [dus alles dat boven regel 2226 staat, de missie heb ik zelf geschreven.. ] Bewerkt: 16 december 2008 door 1q1a1z Reageren
extron Geplaatst: 16 december 2008 Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Mag ik soms weten waarom je 2 maal op een andere locatie terecht kom als je wasted of busted bent ? 016C: restart_if_wasted at 493.5 703.1 11.1 90.0 016D: restart_if_busted at 508.9 506.8 10.3 174.0 016C: restart_if_wasted at -108.3 -974.4 9.4 283.9 016D: restart_if_busted at 398.8 -469.7 10.7 323.0 Ik zeg niet dat dit fout is want ik weet het namelijk niet maar ik vraag waarom. Greetz, Extron ------- Reageren
GYZIE Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2008 Mag ik soms weten waarom je 2 maal op een andere locatie terecht kom als je wasted of busted bent ?016C: restart_if_wasted at 493.5 703.1 11.1 90.0 016D: restart_if_busted at 508.9 506.8 10.3 174.0 016C: restart_if_wasted at -108.3 -974.4 9.4 283.9 016D: restart_if_busted at 398.8 -469.7 10.7 323.0 Ik zeg niet dat dit fout is want ik weet het namelijk niet maar ik vraag waarom. Greetz, Extron ------- dat is geen fout, dat zorgt er voor dat de game uitkiest bij welk ziekenhuis/politiebureau komt als je dood gaat/word geresteerd [de game zoekt dan zelf uit bij welke je terecht komt:P] later, Reageren
PatrickW Geplaatst: 17 december 2008 Rapport Geplaatst: 17 december 2008 De fout zit in de missiecode. Als je een echte missie wilt maken, die je dus bovenaan in de missie-lijst hebt staan, en die je met "start_mission" kunt starten, moet je wel dezelfde basis structuur gebruiken die rockstar ook gebruikt voor hun missies. In deze tutorial staat het uitgelegd. Die tutorial is welliswaar voor San Andreas, maar dezelfde structuur geld ook voor VC. Waar het op misgaat, is de speciale afhandeling die de SCM-engine doet als je tijdens een missie wasted of busted raakt. Op dat moment stopt de SCM namelijk op de plek waar hij op dat moment bezig is, en voert een "automatische return" uit, die hem terugbrengt naar de laatste "gosub". Daarom hebben missies ook altijd dezelfde structuur aan het begin: gosub @TUT_MISSION_1_MAIN if wasted_or_busted then gosub @TUT_MISSION_1_FAIL end gosub @TUT_MISSION_1_CLEANUP end_thread Deze structuur dient de voor om die "automatische return" bij wasted en busted op te vangen en de missie te laten failen. Als missies wilt maken, zul je echt deze structuur moeten gaan gebruiken, anders zal hij altijd blijven crashen als je dood gaat in een missie. Reageren
GYZIE Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2008 Thnx Denk dat het nu wel gaat lukken... later, Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.