Remi-X Geplaatst: 17 december 2008 Rapport Geplaatst: 17 december 2008 (bewerkt) Ik ben dus nu een tijdje met modden begonnen, en nu ben ik me ook wat meer aan het verdiepen in 3DSMAx. Ben er net mee begonnen, maar ik zie dat het niet eens een beetje op het vertrouwde Sketchup lijkt. Dus heb ik wel een paar vragen: Als ik een .3ds model importeer in 3dsmax die ik heb gemaakt met Sketchup, dan staat dat model net als Sketchup doet een een component. Bij Sketchup kan je die exploden, maar hoe gaat dat in 3dsmax? Hoe kan ik mijn beeld goed rotaten? Ik kan niet zoals bij Sketchup van die mooie knopjes vinden, alleen maar die 3 andere schermen. Hoe kan ik die 3 andere schermen weg krijgen? En als ik wil ook weer terughalen? (Ik bedoel dus dat ik het Perspective scherm over houd.) Hoe kan ik texturen en textures zien/niet zien? Bewerkt: 17 december 2008 door Remi-X Reageren
MartyCeha Geplaatst: 17 december 2008 Rapport Geplaatst: 17 december 2008 (bewerkt) Ik ben dus nu een tijdje met modden begonnen, en nu ben ik me ook wat meer aan het verdiepen in 3DSMAx. Ben er net mee begonnen, maar ik zie dat het niet eens een beetje op het vertrouwde Sketchup lijkt. Dus heb ik wel een paar vragen: Als ik een .3ds model importeer in 3dsmax die ik heb gemaakt met Sketchup, dan staat dat model net als Sketchup doet een een component. Bij Sketchup kan je die exploden, maar hoe gaat dat in 3dsmax? Hoe kan ik mijn model goed rotaten? Ik kan niet zoals bij Sketchup van die mooie knopjes vinden, alleen maar die 3 andere schermen. Hoe kan ik die 3 andere schermen weg krijgen? En als ik wil ook weer terughalen? (Ik bedoel dus dat ik het Perspective scherm over houd.) Hoe kan ik texturen en textures zien/niet zien? 1. Ik weet niet wat exploden is in Sketchup 2. Selecteer je model en klik op dit knopje: (het staat in de werkbalk bovenaan, in het midden ergens). 3. Selecteer het scherm dat je vergroot wilt hebben (gewoon erop klikken), en klik dan op het knopje helemaal rechts onder in de hoek: 4. Als je bedoelt hoe je de materials kan toewijzen: druk op M. @hieronder: weet nog steeds niet helemaal wat je bedoelt met 1 Bewerkt: 17 december 2008 door MartyCeha Reageren
Remi-X Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2008 (bewerkt) Het openmaken van een model. Als ik mijn Sketchup modellen importeer naar 3dsmax krijg ik een model dat gewoon model heet. Maar dat is niet leesbaar voor San Andreas, dus moet ik dat model openmaken. Als ik het model open maak krijg ik de modellen van de wielen, chassis ED los te zien. Hmm, ik zeg het een beetje verkeerd. Ik bedoel hoe je het beeld kan draaien. Ik had ooit zo'n kubusje rechtsboven, maar die ben ik kwijt. Maar ben op zoek naar de Orbit functie, de enige dat ik wil. Pan en Zoom weet ik wel. Oke, dat werkt. En dat ook EDIT: NR 2 heb ik gevonden! Nu alleen nog nr1. Bewerkt: 17 december 2008 door Remi-X Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.